
Πτωτική είναι η πορεία που ακολουθεί το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο σιδηρομεταλλεύματος τα τελευταία έτη. Σύμφωνα με δεδομένα της Signal Ocean Platform, από τις αρχές του 2020 έως και τον Σεπτέμβριο του 2022, οι συνολικές θαλάσσιες ροές iron ore μέσω Capesizes και VLOCs άγγιξαν τους 3,6 δισ. τόνους. Σημειώνεται ότι μέσω Capesizes μεταφέρθηκε το 76,5% αυτών και μέσω VLOCs το 23,5%.
Οι 1,32 δισ. τόνοι μεταφέρθηκαν το 2020, οι 1,31 δισ. το 2021, ενώ εντός του 2022 ο μεταφερόμενος όγκος iron ore μέσω Capesizes και VLOCs έχει αγγίξει τους 0,94 δισ. τόνους. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο όγκος μεταξύ Ιανουαρίου και Σεπτεμβρίου το 2022 είναι κατά 3% μικρότερος σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Μάλιστα η πτωτική πορεία είναι εμφανής καθ’ όλο το 2022. Οι εντονότερες μειώσεις σε ετήσια βάση σημειώθηκαν τον Μάρτιο (8,3%), τον Μάιο (5,1%) και τον Σεπτέμβριο (6%).
Η Αυστραλία διατηρεί τα ηνία ως χώρα εξαγωγών iron ore. Όμως, το ποσοστό της έχει μειωθεί στο 61,1% την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2022 έναντι 65,2% το 2021. Από την άλλη, το ποσοστό της Βραζιλίας έχει αυξηθεί στο 23,2% από το 21,5% το 2020.
Επιπλέον, στο μέτωπο των εισαγωγών, η Κίνα συνεχίζει να κατακτά την αγορά. Την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2022, το 75,7% των εξαγωγών iron ore κατέληξαν στην Κίνα, με την Ιαπωνία και τη Νότια Κορέα να καταλαμβάνουν τη δεύτερη και την τρίτη θέση, με 6,3% και 5,1% αντίστοιχα. Παρ’ όλα αυτά, το ποσοστό της Κίνας εμφανίζεται μειωμένο σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο το 2020, οπότε και είχε διαμορφωθεί στο 79,6%.
Πηγή: Signal Ocean Platform
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), η οποία θα εφαρμοσθεί μέχρι το τέλος του 2027, εγκρίθηκε σήμερα Δευτέρα 20 Οκτωβρίου…
Η κυματική ενέργεια αποτελεί μία από τις ακόμη αναξιοποίητες πηγές θαλάσσιας ανανεώσιμης ενέργειας, ικανή να προσφέρει σταθερή, χαμηλών εκπομπών ηλεκτροπαραγωγή. Η γαλλική νεοφυής επιχείρηση…
O Lloyd’s Register (LR) παρουσίασε τον Οκτώβριο 2025 τον πρώτο ολοκληρωμένο οδηγό πλοήγησης προς την πυρηνική πρόωση στη ναυτιλία, υπό τον τίτλο «Navigating Nuclear Energy in Maritime». Η νέα καθοδήγηση του LR,…
Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Τουρκία πρόκειται να εισέλθουν σύντομα σε τρίτο γύρο διαπραγματεύσεων για την εξασφάλιση μιας νέας και «ολοκληρωμένης» συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου…
Εκτός Ρωσίας φαίνεται να ωθούν το ρωσικό πετρέλαιο οι αυξανόμενες ουκρανικές επιθέσεις στα διυλιστήρια της χώρας, οι οποίες καθιστούν αναγκαστική την εκτροπή των φορτίων…
Σε μια σαφή επίδειξη εμπιστοσύνης προς την αγορά της Αφρικής, ο παγκόσμιος κολοσσός logistics, DHL Group, ανακοίνωσε ένα επενδυτικό πλάνο που υπερβαίνει τα 300…
Ένα επενδυτικό πλάνο-μαμούθ εξήγγειλε πρόσφατα η μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία της Νότιας Κορέας. Ειδικότερα, σύμφωνα με ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η HMM έχει τοποθετήσει…
Η αναβολή του IMO Net-Zero Framework έφερε στην επιφάνεια τη διχογνωμία που επικρατούσε εντός των κύκλων της ναυτιλιακής βιομηχανίας αναφορικά με το εν λόγω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ