
Πτωτική είναι η πορεία που ακολουθεί το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο σιδηρομεταλλεύματος τα τελευταία έτη. Σύμφωνα με δεδομένα της Signal Ocean Platform, από τις αρχές του 2020 έως και τον Σεπτέμβριο του 2022, οι συνολικές θαλάσσιες ροές iron ore μέσω Capesizes και VLOCs άγγιξαν τους 3,6 δισ. τόνους. Σημειώνεται ότι μέσω Capesizes μεταφέρθηκε το 76,5% αυτών και μέσω VLOCs το 23,5%.
Οι 1,32 δισ. τόνοι μεταφέρθηκαν το 2020, οι 1,31 δισ. το 2021, ενώ εντός του 2022 ο μεταφερόμενος όγκος iron ore μέσω Capesizes και VLOCs έχει αγγίξει τους 0,94 δισ. τόνους. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο όγκος μεταξύ Ιανουαρίου και Σεπτεμβρίου το 2022 είναι κατά 3% μικρότερος σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Μάλιστα η πτωτική πορεία είναι εμφανής καθ’ όλο το 2022. Οι εντονότερες μειώσεις σε ετήσια βάση σημειώθηκαν τον Μάρτιο (8,3%), τον Μάιο (5,1%) και τον Σεπτέμβριο (6%).
Η Αυστραλία διατηρεί τα ηνία ως χώρα εξαγωγών iron ore. Όμως, το ποσοστό της έχει μειωθεί στο 61,1% την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2022 έναντι 65,2% το 2021. Από την άλλη, το ποσοστό της Βραζιλίας έχει αυξηθεί στο 23,2% από το 21,5% το 2020.
Επιπλέον, στο μέτωπο των εισαγωγών, η Κίνα συνεχίζει να κατακτά την αγορά. Την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2022, το 75,7% των εξαγωγών iron ore κατέληξαν στην Κίνα, με την Ιαπωνία και τη Νότια Κορέα να καταλαμβάνουν τη δεύτερη και την τρίτη θέση, με 6,3% και 5,1% αντίστοιχα. Παρ’ όλα αυτά, το ποσοστό της Κίνας εμφανίζεται μειωμένο σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο το 2020, οπότε και είχε διαμορφωθεί στο 79,6%.
Πηγή: Signal Ocean Platform
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…

Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη τιμήθηκε με Βραβείο από την Ακαδημία Αθηνών κατά την Πανηγυρική Συνεδρία που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2025 στο Μέγαρο της Ακαδημίας. Συγκεκριμένα, στο…

Η Ουκρανία έπληξε για πρώτη φορά πετρελαιοφόρο του «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας «μέσα στα ουδέτερα ύδατα» της Μεσογείου, ανακοίνωσε σήμερα πηγή στους κόλπους των…

Η επιτυχής διέλευση του πλοίου «Maersk Sebarok» από την Ερυθρά Θάλασσα και τα Στενά του Μπαμπ ελ Μαντέμπ αποτελεί την πρώτη παρουσία της δανέζικης…

Η τεχνολογία συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας για πλήρως ηλεκτρικά πλοία εδραιώνεται ως βασικός πυλώνας της αποανθρακοποίησης των ακτοπλοϊκών μεταφορών, με τη Corvus Energy να διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στη…

Η πράσινη αμμωνία καθιερώνεται ως ένας από τους πλέον ώριμους ενεργειακούς φορείς για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας και η επένδυση της CMB.TECH, που ανακοινώθηκε…

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο συμφωνεί να χορηγήσει δάνειο στην Ουκρανία ύψους 90 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα έτη 2026-2027, μέσω δανεισμού της ΕΕ», αναφέρουν τα συμπεράσματα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ