
Πτωτική είναι η πορεία που ακολουθεί το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο σιδηρομεταλλεύματος τα τελευταία έτη. Σύμφωνα με δεδομένα της Signal Ocean Platform, από τις αρχές του 2020 έως και τον Σεπτέμβριο του 2022, οι συνολικές θαλάσσιες ροές iron ore μέσω Capesizes και VLOCs άγγιξαν τους 3,6 δισ. τόνους. Σημειώνεται ότι μέσω Capesizes μεταφέρθηκε το 76,5% αυτών και μέσω VLOCs το 23,5%.
Οι 1,32 δισ. τόνοι μεταφέρθηκαν το 2020, οι 1,31 δισ. το 2021, ενώ εντός του 2022 ο μεταφερόμενος όγκος iron ore μέσω Capesizes και VLOCs έχει αγγίξει τους 0,94 δισ. τόνους. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο όγκος μεταξύ Ιανουαρίου και Σεπτεμβρίου το 2022 είναι κατά 3% μικρότερος σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Μάλιστα η πτωτική πορεία είναι εμφανής καθ’ όλο το 2022. Οι εντονότερες μειώσεις σε ετήσια βάση σημειώθηκαν τον Μάρτιο (8,3%), τον Μάιο (5,1%) και τον Σεπτέμβριο (6%).
Η Αυστραλία διατηρεί τα ηνία ως χώρα εξαγωγών iron ore. Όμως, το ποσοστό της έχει μειωθεί στο 61,1% την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2022 έναντι 65,2% το 2021. Από την άλλη, το ποσοστό της Βραζιλίας έχει αυξηθεί στο 23,2% από το 21,5% το 2020.
Επιπλέον, στο μέτωπο των εισαγωγών, η Κίνα συνεχίζει να κατακτά την αγορά. Την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2022, το 75,7% των εξαγωγών iron ore κατέληξαν στην Κίνα, με την Ιαπωνία και τη Νότια Κορέα να καταλαμβάνουν τη δεύτερη και την τρίτη θέση, με 6,3% και 5,1% αντίστοιχα. Παρ’ όλα αυτά, το ποσοστό της Κίνας εμφανίζεται μειωμένο σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο το 2020, οπότε και είχε διαμορφωθεί στο 79,6%.
Πηγή: Signal Ocean Platform
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση στο orderbook των containerships, το οποίο πλέον έχει ξεπεράσει το φράγμα των 10 εκατ. TEUS. Αξίζει να σημειωθεί…
Οι λιμένες ανά την Ελλάδα εξυπηρετούν καθημερινά τις μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων, συνεισφέροντας σημαντικά στην οικονομία της χώρας. Πρόσφατα δεδομένα της ΕΛΣΤΑΤ αποτυπώνουν την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ