
Την παράταση της απαλλαγής των liner εταιρειών για συμπράξεις, γνωστού και ως Consortia Block Exemption Regulation (CBER), ζητούν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή το International Chamber of Shipping, το World Shipping Council (WSC) και η Ένωση Ασιατών Πλοιοκτητών (ASA).
Στην ανακοίνωσή τους τα τρία μέρη σημειώνουν ότι υπό το CBER οι εμπορικές συμφωνίες των εν λόγω εταιρειών, όπως η λειτουργία κοινών γραμμών, συμβάλλουν στους στόχους της ΕΕ για μείωση των εκπομπών από τις μεταφορές, αυξάνουν την ανταγωνιστικότητα και βελτιώνουν την αποδοτικότητα.
Στις συμμαχίες αυτές, οι liner εταιρείες έχουν τη δυνατότητα να αποφασίζουν τη χωρητικότητα που θα προσφέρουν σε κάθε γραμμή αλλά και να μοιράσουν μεταξύ τους τον χώρο ενός πλοίου στο πλαίσιο κοινής χρήσης ενός containership. Στη σχετική ανακοίνωση των WSC, ICS και ASA τονίζεται ότι η κοινή χρήση χώρου στα πλοία συνιστά ένα λειτουργικό μέτρο, το οποίο δίνει τη δυνατότητα στους μεταφορείς να χρησιμοποιούν πλοία πιο αποδοτικά και την ίδια ώρα να ανταγωνίζονται σε ναύλους. Η πρακτική αυτή επίσης επεκτείνει το εύρος των προορισμών και των παρεχόμενων υπηρεσιών σε πελάτες και μειώνει τους κενούς χώρους στα πλοία, μειώνοντας παράλληλα τις εκπομπές.
«Το CBER αποτελεί ένα ζωτικής σημασίας κανονιστικό εργαλείο, το οποίο αποφέρει οφέλη στην ΕΕ, χωρίς να επηρεάζονται ο ανταγωνισμός και η ευημερία των καταναλωτών», σημειώνει χαρακτηριστικά.
Παράλληλα, WSC, ICS και ASA υπογραμμίζουν ότι η ΕΕ κατά την αξιολόγησή της για παράταση του CBER θα πρέπει να λάβει υπόψη ότι οι όποιες αναταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα από την πανδημία και μετά δεν αποτελούν απόρροια των συμπράξεων των liner εταιρειών, αλλά έγκεινται σε άλλους παράγοντες, που «δεν είναι στον έλεγχο των μεταφορέων».
Υπενθυμίζεται ότι το δίκαιο της ΕΕ απαγορεύει γενικά τις συμφωνίες μεταξύ εταιρειών που περιορίζουν τον ανταγωνισμό. Ωστόσο, ο εν λόγω κανονισμός επιτρέπει την υπό όρους συμμετοχή ναυτιλιακών εταιρειών με μερίδιο αγοράς κάτω του 30% στη σύναψη συμφωνιών συνεργασίας για την παροχή κοινών υπηρεσιών θαλάσσιων μεταφορών.
Με την παρούσα μορφή του, ο κανονισμός έχει υιοθετηθεί από την Επιτροπή το 2009. Έκτοτε έχει παραταθεί δύο φορές, μία το 2014 και μία το 2020. Σε περίπτωση που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν προβεί σε μία ακόμα παράταση, το CBER θα ολοκληρωθεί στις 25 Απριλίου του 2024.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Με αφορμή την επικείμενη επέτειο της 28ης Οκτωβρίου, η Isalos.net παρουσιάζει το κεντρικό άρθρο των Ναυτικών Χρονικών, που δημοσιεύθηκε λίγες ημέρες μετά την έναρξη…

Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται…

Ο κυκλώνας Μελίσα αναβαθμίστηκε σήμερα στη μέγιστη κατηγορία 5 στην Καραϊβική, απειλώντας την Τζαμάικα, την Αϊτή και τη Δομινικανή Δημοκρατία με καταστροφικούς ανέμους και…

Ινδικά μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν ότι η MSC βρίσκεται ένα βήμα μακριά από τη νηολόγηση ορισμένων από τα πλοία του στόλου της στο εθνικό νηολόγιο.…

Καθώς τα «σύννεφα» υπερπροσφοράς πετρελαίου πυκνώνουν, ασκώντας καθοδικές πιέσεις στις τιμές του αργού, η Ουάσιγκτον προχωρά σε στρατηγικές κινήσεις με γνώμονα την ενεργειακή ασφάλεια…

Μια ομάδα κορυφαίων χρηματοπιστωτικών, ενεργειακών και βιομηχανικών εταιρειών ανακοίνωσε την ίδρυση της Carbon Measures, μιας νέας συμμαχίας με στόχο την προώθηση ενός πιο ακριβούς…

Σε νέα εποχή εισέρχεται ο ναυπηγικός κολοσσός της Νότιας Κορέας HD Hyundai, μετά τη στρατηγική αναδιάρθρωση των θυγατρικών του. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 23 Οκτωβρίου,…

Παρά τον εν εξελίξει εμπορικό πόλεμο ΗΠΑ-Κίνας, η ανθεκτικότητα των κινεζικών εξαγωγών αποδεικνύει πόσο απαραίτητα παραμένουν πολλά από τα προϊόντα της Κίνας, ακόμα και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ