
Την παράταση της απαλλαγής των liner εταιρειών για συμπράξεις, γνωστού και ως Consortia Block Exemption Regulation (CBER), ζητούν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή το International Chamber of Shipping, το World Shipping Council (WSC) και η Ένωση Ασιατών Πλοιοκτητών (ASA).
Στην ανακοίνωσή τους τα τρία μέρη σημειώνουν ότι υπό το CBER οι εμπορικές συμφωνίες των εν λόγω εταιρειών, όπως η λειτουργία κοινών γραμμών, συμβάλλουν στους στόχους της ΕΕ για μείωση των εκπομπών από τις μεταφορές, αυξάνουν την ανταγωνιστικότητα και βελτιώνουν την αποδοτικότητα.
Στις συμμαχίες αυτές, οι liner εταιρείες έχουν τη δυνατότητα να αποφασίζουν τη χωρητικότητα που θα προσφέρουν σε κάθε γραμμή αλλά και να μοιράσουν μεταξύ τους τον χώρο ενός πλοίου στο πλαίσιο κοινής χρήσης ενός containership. Στη σχετική ανακοίνωση των WSC, ICS και ASA τονίζεται ότι η κοινή χρήση χώρου στα πλοία συνιστά ένα λειτουργικό μέτρο, το οποίο δίνει τη δυνατότητα στους μεταφορείς να χρησιμοποιούν πλοία πιο αποδοτικά και την ίδια ώρα να ανταγωνίζονται σε ναύλους. Η πρακτική αυτή επίσης επεκτείνει το εύρος των προορισμών και των παρεχόμενων υπηρεσιών σε πελάτες και μειώνει τους κενούς χώρους στα πλοία, μειώνοντας παράλληλα τις εκπομπές.
«Το CBER αποτελεί ένα ζωτικής σημασίας κανονιστικό εργαλείο, το οποίο αποφέρει οφέλη στην ΕΕ, χωρίς να επηρεάζονται ο ανταγωνισμός και η ευημερία των καταναλωτών», σημειώνει χαρακτηριστικά.
Παράλληλα, WSC, ICS και ASA υπογραμμίζουν ότι η ΕΕ κατά την αξιολόγησή της για παράταση του CBER θα πρέπει να λάβει υπόψη ότι οι όποιες αναταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα από την πανδημία και μετά δεν αποτελούν απόρροια των συμπράξεων των liner εταιρειών, αλλά έγκεινται σε άλλους παράγοντες, που «δεν είναι στον έλεγχο των μεταφορέων».
Υπενθυμίζεται ότι το δίκαιο της ΕΕ απαγορεύει γενικά τις συμφωνίες μεταξύ εταιρειών που περιορίζουν τον ανταγωνισμό. Ωστόσο, ο εν λόγω κανονισμός επιτρέπει την υπό όρους συμμετοχή ναυτιλιακών εταιρειών με μερίδιο αγοράς κάτω του 30% στη σύναψη συμφωνιών συνεργασίας για την παροχή κοινών υπηρεσιών θαλάσσιων μεταφορών.
Με την παρούσα μορφή του, ο κανονισμός έχει υιοθετηθεί από την Επιτροπή το 2009. Έκτοτε έχει παραταθεί δύο φορές, μία το 2014 και μία το 2020. Σε περίπτωση που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν προβεί σε μία ακόμα παράταση, το CBER θα ολοκληρωθεί στις 25 Απριλίου του 2024.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Μια σημαντική επέκταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, στο Λος Άντζελες. Ειδικότερα, η International Transportation Service (ITS) ξεκίνησε τη διαδικασία επέκτασης…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Έντονη είναι η ανησυχία στους κλάδους της παραγωγικής βιομηχανίας της Νότιας Κορέας. Σύμφωνα με ΜΜΕ από την ασιατική χώρα, οι ΗΠΑ απαίτησαν από τη…
Τα εννέα νέα shuttle tankers του Ομίλου Τσάκου θα ενσωματώσουν προηγμένα συστήματα ναυτικής τεχνολογίας της Kongsberg Maritime. Συγκεκριμένα, η Kongsberg Maritime επελέγη από τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ