
Το λιμενικό της Σουηδίας εντόπισε νωρίτερα αυτή την εβδομάδα τέταρτη διαρροή αερίου στους αγωγούς μεταφοράς φυσικού αερίου Nord Stream που έχουν υποστεί ζημιές, δήλωσε εκπρόσωπος του σώματος στην εφημερίδα Svenska Dagbladet.
“Δύο από αυτές τις τέσσερις (σ.σ. διαρροές) βρίσκονται στην αποκλειστική οικονομική ζώνη της Σουηδίας”, επισήμανε η Τζένι Λάρσον, διευκρινίζοντας ότι η τέταρτη διαρροή εντοπίστηκε στον Nord Stream 2 κοντά σε μια μεγαλύτερη τρύπα που είχε εντοπιστεί στον Nord Stream 1.
“Η απόσταση είναι κάτι σχετικό, αλλά βρίσκονται κοντά η μία στην άλλη”, εξήγησε.
Οι δύο άλλες διαρροές εντοπίζονται στην αποκλειστική οικονομική ζώνη της Δανίας.
Μέχρι στιγμής η Σουηδία έκανε λόγο για μία διαρροή στον Nord Stream 1 και η Δανία για μία σε κάθε έναν από τους αγωγούς, οι οποίες προέκυψαν έπειτα από δύο ύποπτες εκρήξεις που σημειώθηκαν τη Δευτέρα το πρωί και το βράδυ. Οι διαρροές εντοπίζονται στα διεθνή ύδατα, στα ανοικτά του δανέζικου νησιού Μπόρνχολμ, αλλά στις αποκλειστικές οικονομικές ζώνες των δύο σκανδιναβικών χωρών.
Το λιμενικό της Σουηδίας δεν μπόρεσε να διευκρινίσει για ποιο λόγο εντοπίστηκε πιο αργά η τέταρτη διαρροή, ενώ δεν ήταν σε θέση να επιβεβαιώσει τις πληροφορίες σουηδικών μέσων ενημέρωσης, σύμφωνα με τις οποίες η διαρροή αυτή βρίσκεται στον Nord Stream 2.
Η ΕΕ υποπτεύεται ότι οι διαρροές οφείλονται σε δολιοφθορά στους υποθαλάσσιους αυτούς αγωγούς που μεταφέρουν αέριο από τη Ρωσία στην Ευρώπη και έχει προειδοποιήσει ότι θα δώσει “σθεναρή” απάντηση σε οποιαδήποτε σκόπιμη διακοπή της ευρωπαϊκής ενεργειακής υποδομής.
Σε κάθε περίπτωση, η παρούσα κατάσταση δημιουργεί πολλαπλούς σκοπέλους και ανησυχίες. Από τη μία, η ενεργειακή επάρκεια της Ευρώπης και η ναυτιλιακή κίνηση στην ευρύτερη περιοχή αντιμετωπίζουν σκοπέλους. Από την άλλη, επικρατεί ανησυχία αναφορικά με τη διατήρηση της θαλάσσια βιοποικιλότητας.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε κατηφόρα δίχως τέλος έχει περιέλθει η ναυλαγορά των containerships, με τους ναύλους να καταγράφουν απώλειες για δέκατη διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World…
Οι διμερείς σχέσεις Ινδίας-Κίνας φαίνεται ότι βρίσκονται σε «καλό φεγγάρι», με το Πεκίνο να δείχνει έτοιμο να ανταποκριθεί στις ανάγκες του Νέου Δελχί για…
Οι επιδράσεις της δασμολογικής πολιτικής που χαράσσει η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ διαχέονται και επηρεάζουν διάφορες οικονομίες, πέρα από την Κίνα. Ανάμεσά τους και…
Η Ryanair, μέσω επίσημης ανακοίνωσης, κάλεσε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να μεταρρυθμίσει επειγόντως «το ανοργάνωτο σύστημα ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας (Air Traffic Control ‒ ATC) της…
Αδιάκοπα συνεχίζεται το εμπάργκο των ΗΠΑ στο Ιράν με στόχο την «διατάραξη των εξαγωγών» της χώρας της Μ. Ανατολής. Ειδικότερα, το υπουργείο Οικονομικών των…
Με γνώμονα την καθετοποίηση των δραστηριοτήτων του, ο νοτιοκορεατικός ναυπηγικός κολοσσός HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE) προχώρησε πρόσφατα σε νέα στρατηγική…
Σκοπέλους φαίνεται να συναντά το μεγαλύτερο εταιρικό deal στην ιστορία της Αυστραλίας, καθώς η εξαγορά της εταιρείας φυσικού αερίου Santos από κοινοπραξία με επικεφαλής…
Με αφορμή σειρά περιστατικών πυρκαγιών που εκδηλώθηκαν το τρέχον έτος 2025 σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και οχημάτων, η Ελληνική Ένωση Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ