
Το λιμενικό της Σουηδίας εντόπισε νωρίτερα αυτή την εβδομάδα τέταρτη διαρροή αερίου στους αγωγούς μεταφοράς φυσικού αερίου Nord Stream που έχουν υποστεί ζημιές, δήλωσε εκπρόσωπος του σώματος στην εφημερίδα Svenska Dagbladet.
“Δύο από αυτές τις τέσσερις (σ.σ. διαρροές) βρίσκονται στην αποκλειστική οικονομική ζώνη της Σουηδίας”, επισήμανε η Τζένι Λάρσον, διευκρινίζοντας ότι η τέταρτη διαρροή εντοπίστηκε στον Nord Stream 2 κοντά σε μια μεγαλύτερη τρύπα που είχε εντοπιστεί στον Nord Stream 1.
“Η απόσταση είναι κάτι σχετικό, αλλά βρίσκονται κοντά η μία στην άλλη”, εξήγησε.
Οι δύο άλλες διαρροές εντοπίζονται στην αποκλειστική οικονομική ζώνη της Δανίας.
Μέχρι στιγμής η Σουηδία έκανε λόγο για μία διαρροή στον Nord Stream 1 και η Δανία για μία σε κάθε έναν από τους αγωγούς, οι οποίες προέκυψαν έπειτα από δύο ύποπτες εκρήξεις που σημειώθηκαν τη Δευτέρα το πρωί και το βράδυ. Οι διαρροές εντοπίζονται στα διεθνή ύδατα, στα ανοικτά του δανέζικου νησιού Μπόρνχολμ, αλλά στις αποκλειστικές οικονομικές ζώνες των δύο σκανδιναβικών χωρών.
Το λιμενικό της Σουηδίας δεν μπόρεσε να διευκρινίσει για ποιο λόγο εντοπίστηκε πιο αργά η τέταρτη διαρροή, ενώ δεν ήταν σε θέση να επιβεβαιώσει τις πληροφορίες σουηδικών μέσων ενημέρωσης, σύμφωνα με τις οποίες η διαρροή αυτή βρίσκεται στον Nord Stream 2.
Η ΕΕ υποπτεύεται ότι οι διαρροές οφείλονται σε δολιοφθορά στους υποθαλάσσιους αυτούς αγωγούς που μεταφέρουν αέριο από τη Ρωσία στην Ευρώπη και έχει προειδοποιήσει ότι θα δώσει “σθεναρή” απάντηση σε οποιαδήποτε σκόπιμη διακοπή της ευρωπαϊκής ενεργειακής υποδομής.
Σε κάθε περίπτωση, η παρούσα κατάσταση δημιουργεί πολλαπλούς σκοπέλους και ανησυχίες. Από τη μία, η ενεργειακή επάρκεια της Ευρώπης και η ναυτιλιακή κίνηση στην ευρύτερη περιοχή αντιμετωπίζουν σκοπέλους. Από την άλλη, επικρατεί ανησυχία αναφορικά με τη διατήρηση της θαλάσσια βιοποικιλότητας.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών στα ναυπηγεία της Κίνας διαφαίνεται αμείωτη. Πρόσφατα, η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία TT-Line υπέγραψε με το ναυπηγείο CMI Jinling Shipyard επιστολή…
Ύστερα από διαπραγματεύσεις η φήφιση του IMO Net-Zero Framework αναβλήθηκε για ένα έτος. Υπενθυμίζεται ότι, τόσο η Ελλάδα, όσο και η Κύπρος ήταν ανάμεσα…
Ο κ. Ιωάννης Ν. Κοτζιάς, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Ναυλομεσιτών (Hellenic Shipbrokers Association – HSA), συναντήθηκε με την Υφυπουργό Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, κα…
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Η αμερικανική κυβέρνηση επέμεινε ότι οι περιορισμοί τους οποίους επέβαλε το Πεκίνο στις εξαγωγές σπάνιων γαιών θα έχουν αρνητικές συνέπειες για όλον τον κόσμο…
Σημαντικές αναταραχές υφίσταται ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ, καθώς η απεργία των πλοηγών έχει φέρει τα πάνω κάτω στις παραδόσεις πετρελαίου στον βελγικό λιμένα. Σύμφωνα…
Η νοτιοκορεατική Hanwha Ocean βρίσκεται στο στόχαστρο του Πεκίνου, το οποίο κατηγορεί τον ναυπηγικό κολοσσό για συμμετοχή στην πρόσφατη έρευνα των ΗΠΑ με στόχο…
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ