
Με θετικό πρόσημο έκλεισαν οι δείκτες της ναυλαγοράς των πλοίων μεταφοράς ξηρών φορτίων την εβδομάδα 19-23/09, πριν τελικά υποχωρήσουν οριακά τη Δευτέρα 26 Σεπτεμβρίου. O BDI, ο οποίος κινείται πέριξ των 1.800 μονάδων, από τις 23 Αυγούστου παρουσιάζει άνοδο 43%, ενώ εκρηκτική είναι η άνοδος του BCI κατά το ίδιο χρονικό διάστημα.
Η αγορά των Capesizes φαίνεται να ανακάμπτει και οι οιωνοί από την αγορά είναι θετικοί για περαιτέρω άνοδο των ναύλων. Από την ΕΕ διαμηνύεται ότι η μεταφορά ρωσικού άνθρακα, λιπασμάτων και άλλων βασικών εμπορευμάτων προς τις χώρες που δεν έχουν επιβάλει κυρώσεις στη Ρωσία επιτρέπονται ως ένα μέτρο αναχαίτισης της ενεργειακής και επισιτιστικής κρίσης ανά τον κόσμο. Την ίδια ώρα, η χρηματοδότηση και η ασφαλιστική κάλυψη που συνδέονται με τη μεταφορά τέτοιων αγαθών επίσης επιτρέπονται. Συνεπώς, συμπεραίνεται ότι η θαλάσσια μεταφορά ξηρών φορτίων από τη Ρωσία προς χώρες που δεν έχουν επιβάλει κυρώσεις στη Μόσχα θα συνεχιστεί σχεδόν ανεπηρέαστη. Η Ρωσία πέρυσι εξήγαγε 23,7 εκατ. τόνους μεταλλουργικού άνθρακα και 141,9 εκατ. τόνους θερμικού άνθρακα και, λαμβάνοντας υπόψη ότι στην Ασία έχουν τεθεί σε εκ νέου λειτουργία σταθμοί ηλεκτροπαραγωγής λιγνίτη, οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για αύξηση της ζήτησης για Capes ή Panamaxes.
Την ίδια ώρα, οι ρωσικές εξαγωγές σιτηρών μέσω θαλάσσης διαμορφώθηκαν πέρυσι στους 40 εκατ. τόνους, όγκος ο οποίος κατευθύνεται κυρίως σε χώρες της Ασίας και της Αφρικής. Η εξέλιξη αυτή πιθανώς να ευνοήσει τη ζήτηση για Supramaxes και Handysizes, ωθώντας προς τα επάνω τους ναύλους. Στο μεταξύ, τα οικονομικά δεδομένα από την Κίνα και την Ινδία είναι ενθαρρυντικά για τα dry. Τα αποθέματα χάλυβα και σιδηρομεταλλεύματος κινούνται σε χαμηλά επίπεδα στην Κίνα, ενώ η παραγωγή χάλυβα στην ασιατική χώρα δείχνει σημάδια ανάκαμψης. Στην Ινδία, τα αποθέματα των μονάδων ηλεκτροπαραγωγής κινούνται στα χαμηλότερα επίπεδά τους και άρα η ζήτησή τους ενόψει χειμώνα θα ενισχυθεί.
Πηγή: [xclusiv] S&P Report 26th September 2022
Φωτό: Lucius Crick/ Pexels
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ