
Στα όσα απαιτεί η ενεργειακή μετάβαση, αλλά και στις προκλήσεις και τις ευκαιρίες που παρουσιάζει για την ελληνόκτητη ναυτιλία, εστίασε ο νηογνώμονας DNV κατά την πρόσφατη συνέντευξη Τύπου του. O Δρ. Γιώργος Δημόπουλος, Head of R&D and Advisory του DNV, υπογράμμισε στην παρουσίασή του ότι η απανθρακοποίηση απαιτεί εκτεταμένες επενδύσεις, τόσο στη στεριά όσο και στα πλοία.
Oι επενδύσεις στα πλοία εκτιμάται ότι πρέπει να φτάσουν τα $8 έως $28 δισ., ενώ εκείνες στη στεριά τα $30 έως $90 δισ. Στο πλαίσιο αυτό, όπως αναφέρθηκε αρκετές φορές, το νέο «καύσιμο» στη ναυτιλία είναι η συνεργασία.
Παράλληλα, ο κ. Ιάσων Στεφανάτος, Regional Decarbonisation Director του DNV, σημείωσε ότι οι πλοιοκτήτες πρέπει να αξιολογήσουν τις επιλογές τους και να εξασφαλίσουν την απαραίτητη τεχνογνωσία.
Τα τελευταία έτη, με στόχο τη διατήρηση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος που κατέχουν στον διεθνή ναυπηγικό στίβο, οι Έλληνες διαδραματίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο στις νέες επενδύσεις, αντικρούοντας έμπρακτα την άποψη που επικρατούσε στο παρελθόν – δηλαδή ότι δεν είναι πρωτοπόροι.
Παράλληλα, ο κ. Στεφανάτος έδωσε έμφαση στον κρίσιμο ρόλο των δεδομένων στη σύγχρονη ναυτιλιακή πραγματικότητα. Η εν λόγω εξέλιξη επηρεάζει το παραδοσιακό μοντέλο διαχείρισης μικρών και μεσαίων εταιρειών και έχει οδηγήσει σε νέα βήματα, όπως η δημιουργία pools από τις εταιρείες.
Επιπλέον, οι νέες τάσεις που έχουν αναδυθεί στη ναυτιλία μικρών αποστάσεων θεωρείται πως θα επηρεάσουν και την Ελλάδα, φέρνοντας σημαντικές αλλαγές. Σε ευρύτερο πλαίσιο, στον αγώνα της απανθρακοποίησης θα δημιουργηθούν νέοι τύποι πλοίων, απόρροια της ανάπτυξης υποδομών στη στεριά, που θα οδηγήσουν σε αλλαγές στα ίδια τα πλοία. Ενδεικτικό παράδειγμα συνιστά η τεχνολογία δέσμευσης και αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα, που έχει οδηγήσει στον σχεδιασμό πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου CO₂. Μάλιστα, η συγκεκριμένη εξέλιξη ήδη εξετάζεται από τους Έλληνες.
Εν κατακλείδι, παρότι η ελληνόκτητη ναυτιλία θα έρθει αντιμέτωπη με σημαντικές προκλήσεις στο μέλλον, που απαιτούν τεχνογνωσία, χρηματοδότηση και ηγετικές ικανότητες, ο DNV εκτιμά ότι ο ρόλος της θα παραμείνει πρωταγωνιστικός σε διεθνές επίπεδο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., ως Χρυσός Χορηγός της Γυναικείας Ομάδας Βόλεϊ του Α.Ο.Φ. Πορφύρας, ανακοινώνει με ιδιαίτερη χαρά την έναρξη λειτουργίας…

Η Αφρική αγκαλιάζει μια νέα γενιά υποθαλάσσιας τεχνολογίας, με την εγκατάσταση των πρώτων ROV XLX EVO III της Forum Energy Technologies (FET) στα έργα…

Θετικά είναι τα «σήματα» που εκπέμπει το τελευταίο διάστημα η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να σημειώνουν άνοδο για δεύτερη διαδοχική εβδομάδα.…

Ο όμιλος Grimaldi, μέσω ανάρτησής του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ανακοίνωσε τη στρατηγική συνεργασία του (Cooperation Framework Agreement ‒ CFA) με την China Merchants…

Η νέα τεχνολογία ηλεκτροκαυσίμων (eFuels) κάνει ένα ακόμα βήμα προς την εμπορική της ωρίμανση, καθώς η Liquid Wind και η Umeå Energi ολοκλήρωσαν όλες…

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε ότι όλες οι εμπορικές συνομιλίες με τον Καναδά τερματίστηκαν μετά από αυτό «δόλια διαφήμιση» -όπως την αποκάλεσε-…

Υψηλές είναι οι βλέψεις της Airbus για τον διεθνή στόλο αεροσκαφών μεταφοράς εμπορευμάτων. Συγκεκριμένα, ο κατασκευαστής αεροσκαφών εκτιμά ότι, σε βάθος εικοσαετίας, ο στόλος…

Τα ναυπηγεία της Ασίας διαδραματίζουν αδιαμφισβήτητα πρωταγωνιστικό ρόλο στο ταμπλό της παγκόσμιας ναυπηγικής βιομηχανίας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δεδομένα της Alphaliner, τα ναυπηγεία της Κίνας,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ