
Στα όσα απαιτεί η ενεργειακή μετάβαση, αλλά και στις προκλήσεις και τις ευκαιρίες που παρουσιάζει για την ελληνόκτητη ναυτιλία, εστίασε ο νηογνώμονας DNV κατά την πρόσφατη συνέντευξη Τύπου του. O Δρ. Γιώργος Δημόπουλος, Head of R&D and Advisory του DNV, υπογράμμισε στην παρουσίασή του ότι η απανθρακοποίηση απαιτεί εκτεταμένες επενδύσεις, τόσο στη στεριά όσο και στα πλοία.
Oι επενδύσεις στα πλοία εκτιμάται ότι πρέπει να φτάσουν τα $8 έως $28 δισ., ενώ εκείνες στη στεριά τα $30 έως $90 δισ. Στο πλαίσιο αυτό, όπως αναφέρθηκε αρκετές φορές, το νέο «καύσιμο» στη ναυτιλία είναι η συνεργασία.
Παράλληλα, ο κ. Ιάσων Στεφανάτος, Regional Decarbonisation Director του DNV, σημείωσε ότι οι πλοιοκτήτες πρέπει να αξιολογήσουν τις επιλογές τους και να εξασφαλίσουν την απαραίτητη τεχνογνωσία.
Τα τελευταία έτη, με στόχο τη διατήρηση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος που κατέχουν στον διεθνή ναυπηγικό στίβο, οι Έλληνες διαδραματίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο στις νέες επενδύσεις, αντικρούοντας έμπρακτα την άποψη που επικρατούσε στο παρελθόν – δηλαδή ότι δεν είναι πρωτοπόροι.
Παράλληλα, ο κ. Στεφανάτος έδωσε έμφαση στον κρίσιμο ρόλο των δεδομένων στη σύγχρονη ναυτιλιακή πραγματικότητα. Η εν λόγω εξέλιξη επηρεάζει το παραδοσιακό μοντέλο διαχείρισης μικρών και μεσαίων εταιρειών και έχει οδηγήσει σε νέα βήματα, όπως η δημιουργία pools από τις εταιρείες.
Επιπλέον, οι νέες τάσεις που έχουν αναδυθεί στη ναυτιλία μικρών αποστάσεων θεωρείται πως θα επηρεάσουν και την Ελλάδα, φέρνοντας σημαντικές αλλαγές. Σε ευρύτερο πλαίσιο, στον αγώνα της απανθρακοποίησης θα δημιουργηθούν νέοι τύποι πλοίων, απόρροια της ανάπτυξης υποδομών στη στεριά, που θα οδηγήσουν σε αλλαγές στα ίδια τα πλοία. Ενδεικτικό παράδειγμα συνιστά η τεχνολογία δέσμευσης και αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα, που έχει οδηγήσει στον σχεδιασμό πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου CO₂. Μάλιστα, η συγκεκριμένη εξέλιξη ήδη εξετάζεται από τους Έλληνες.
Εν κατακλείδι, παρότι η ελληνόκτητη ναυτιλία θα έρθει αντιμέτωπη με σημαντικές προκλήσεις στο μέλλον, που απαιτούν τεχνογνωσία, χρηματοδότηση και ηγετικές ικανότητες, ο DNV εκτιμά ότι ο ρόλος της θα παραμείνει πρωταγωνιστικός σε διεθνές επίπεδο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ