
Το αυστραλιανό κοινοβούλιο ψήφισε πρόσφατα νόμο που προβλέπει την δέσμευση για μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 43% ως το 2030 και θέτει ως στόχο τους μηδενικούς ρύπους μέχρι το 2050, με την στήριξη του κόμματος των Πρασίνων και ανεξαρτήτων βουλευτών.
Ο νόμος συνιστά ένα πρώτο βήμα στην κλιματική δράση από τον Μάιο που ανήλθε στην εξουσία το Εργατικό Κόμμα απομακρύνοντας μια συντηρητική κυβέρνηση, η οποία είχε κατηγορηθεί για ολιγωρία στη μάχη κατά της κλιματικής αλλαγής.
Ωστόσο, η κυβέρνηση θα κληθεί να δώσει δυσκολότερες μάχες για να περάσει περισσότερα περιβαλλοντικά νομοσχέδια.
“Η ψήφιση του νόμου για την κλιματική αλλαγή στέλνει ένα μήνυμα στον κόσμο ότι η Αυστραλία αντιμετωπίζει με σοβαρότητα την μείωση των ρυπογόνων αερίων και την εκμετάλλευση των οικονομικών ευκαιριών που προσφέρουν οι φθηνότερες ανανεώσιμες πηγές ενέργειας”, αναφέρεται σε ανακοίνωση του υπουργού Κλιματικής Αλλαγής και Ενέργειας Κρις Μπάουεν.
Ο νόμος θέτει ως στόχο την μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα ως το 2030, που είναι κατά 50% πιο προωθημένος σε σχέση με τον στόχο της προηγούμενης κυβέρνησης.
Θα απαιτεί επίσης από τις κυβερνητικές υπηρεσίες, όπως οι υπηρεσίες χρηματοδότησης καθαρής ενέργειας και υποδομών, να λαμβάνουν υπόψη στις αποφάσεις τους τούς στόχους για τη μείωση των ρυπογόνων αερίων.
Έπειτα από πάνω από μια δεκαετία αβεβαιότητας στην κλιματική πολιτική, ενώσεις της βιομηχανίας χαιρέτισαν την νομοθεσία.
Παρότι στήριξαν τον νόμο για την κλιματική αλλαγή, οι Πράσινοι έχουν δηλώσει ότι θα επιδιώξουν να εμποδίσουν τυχόν νέα σχέδια για τα ανθρακωρυχεία ή για το φυσικό αέριο μέσω νομοθεσίας αναθεωρώντας έναν “μηχανισμό προστασίας”, που οι Εργατικοί θέλουν να ζητεί από τους μεγαλύτερους βιομηχαντικούς ρυπαντές να μειώνουν σταδιακά τις εκπομπές τους.
Ο “μηχανισμός προστασίας” αφορά περίπου 215 βιομηχανικούς χώρους, περιλαμβανομένων ανθρακωρυχείων, εργοστασίων παραγωγής υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) και εργοστασίων παραγωγής, τα οποία όλα μαζί ευθύνονται για το 28% των εκπομπών το 2021.
Ο νόμος αυτός αναμένεται τον επόμενο χρόνο πριν από τον στόχο για την εφαρμογή του που έχει οριστεί για την 1η Ιουλίου.
Στη Γερουσία, όπου οι Εργατικοί δεν διαθέτουν πλειοψηφία, απαιτείται η στήριξη των Πρασίνων και τουλάχιστον ενός ανεξάρτητου για να περνούν οι νόμοι στους οποίους αντιτίθενται οι συντηρητικοί.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ