
Το αυστραλιανό κοινοβούλιο ψήφισε πρόσφατα νόμο που προβλέπει την δέσμευση για μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 43% ως το 2030 και θέτει ως στόχο τους μηδενικούς ρύπους μέχρι το 2050, με την στήριξη του κόμματος των Πρασίνων και ανεξαρτήτων βουλευτών.
Ο νόμος συνιστά ένα πρώτο βήμα στην κλιματική δράση από τον Μάιο που ανήλθε στην εξουσία το Εργατικό Κόμμα απομακρύνοντας μια συντηρητική κυβέρνηση, η οποία είχε κατηγορηθεί για ολιγωρία στη μάχη κατά της κλιματικής αλλαγής.
Ωστόσο, η κυβέρνηση θα κληθεί να δώσει δυσκολότερες μάχες για να περάσει περισσότερα περιβαλλοντικά νομοσχέδια.
“Η ψήφιση του νόμου για την κλιματική αλλαγή στέλνει ένα μήνυμα στον κόσμο ότι η Αυστραλία αντιμετωπίζει με σοβαρότητα την μείωση των ρυπογόνων αερίων και την εκμετάλλευση των οικονομικών ευκαιριών που προσφέρουν οι φθηνότερες ανανεώσιμες πηγές ενέργειας”, αναφέρεται σε ανακοίνωση του υπουργού Κλιματικής Αλλαγής και Ενέργειας Κρις Μπάουεν.
Ο νόμος θέτει ως στόχο την μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα ως το 2030, που είναι κατά 50% πιο προωθημένος σε σχέση με τον στόχο της προηγούμενης κυβέρνησης.
Θα απαιτεί επίσης από τις κυβερνητικές υπηρεσίες, όπως οι υπηρεσίες χρηματοδότησης καθαρής ενέργειας και υποδομών, να λαμβάνουν υπόψη στις αποφάσεις τους τούς στόχους για τη μείωση των ρυπογόνων αερίων.
Έπειτα από πάνω από μια δεκαετία αβεβαιότητας στην κλιματική πολιτική, ενώσεις της βιομηχανίας χαιρέτισαν την νομοθεσία.
Παρότι στήριξαν τον νόμο για την κλιματική αλλαγή, οι Πράσινοι έχουν δηλώσει ότι θα επιδιώξουν να εμποδίσουν τυχόν νέα σχέδια για τα ανθρακωρυχεία ή για το φυσικό αέριο μέσω νομοθεσίας αναθεωρώντας έναν “μηχανισμό προστασίας”, που οι Εργατικοί θέλουν να ζητεί από τους μεγαλύτερους βιομηχαντικούς ρυπαντές να μειώνουν σταδιακά τις εκπομπές τους.
Ο “μηχανισμός προστασίας” αφορά περίπου 215 βιομηχανικούς χώρους, περιλαμβανομένων ανθρακωρυχείων, εργοστασίων παραγωγής υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) και εργοστασίων παραγωγής, τα οποία όλα μαζί ευθύνονται για το 28% των εκπομπών το 2021.
Ο νόμος αυτός αναμένεται τον επόμενο χρόνο πριν από τον στόχο για την εφαρμογή του που έχει οριστεί για την 1η Ιουλίου.
Στη Γερουσία, όπου οι Εργατικοί δεν διαθέτουν πλειοψηφία, απαιτείται η στήριξη των Πρασίνων και τουλάχιστον ενός ανεξάρτητου για να περνούν οι νόμοι στους οποίους αντιτίθενται οι συντηρητικοί.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών στα ναυπηγεία της Κίνας διαφαίνεται αμείωτη. Πρόσφατα, η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία TT-Line υπέγραψε με το ναυπηγείο CMI Jinling Shipyard επιστολή…
Ύστερα από διαπραγματεύσεις η φήφιση του IMO Net-Zero Framework αναβλήθηκε για ένα έτος. Υπενθυμίζεται ότι, τόσο η Ελλάδα, όσο και η Κύπρος ήταν ανάμεσα…
Ο κ. Ιωάννης Ν. Κοτζιάς, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Ναυλομεσιτών (Hellenic Shipbrokers Association – HSA), συναντήθηκε με την Υφυπουργό Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, κα…
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Η αμερικανική κυβέρνηση επέμεινε ότι οι περιορισμοί τους οποίους επέβαλε το Πεκίνο στις εξαγωγές σπάνιων γαιών θα έχουν αρνητικές συνέπειες για όλον τον κόσμο…
Σημαντικές αναταραχές υφίσταται ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ, καθώς η απεργία των πλοηγών έχει φέρει τα πάνω κάτω στις παραδόσεις πετρελαίου στον βελγικό λιμένα. Σύμφωνα…
Η νοτιοκορεατική Hanwha Ocean βρίσκεται στο στόχαστρο του Πεκίνου, το οποίο κατηγορεί τον ναυπηγικό κολοσσό για συμμετοχή στην πρόσφατη έρευνα των ΗΠΑ με στόχο…
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ