
H ναυτιλιακή βιομηχανία καλείται, όπως και οι υπόλοιποι οικονομικοί κλάδοι, να μειώσει το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα. Προς την κατεύθυνση αυτή έχουν ληφθεί πολλές πρωτοβουλίες, ενώ συχνά υπάρχει ένα debate για το ποιο από τα εμπλεκόμενα μέρη θα αναλάβει το επιπλέον κόστος αυτών των δράσεων. Ναυπηγεία, εταιρείες σχεδιασμού πλοίων, εταιρείες ενέργειας, νηογνώμονες και ναυτιλιακές εταιρείες εντείνουν τις προσπάθειές τους για έναν πράσινο κλάδο.
Στο πλαίσιο αυτό «τρέχουν» αρκετά projects, τα οποία επιστρατεύουν προηγμένες τεχνολογίες και εναλλακτικά καύσιμα. Η μεθανόλη κεντρίζει ολοένα και μεγαλύτερο ενδιαφέρον και δεν είναι τυχαίο ότι ο Bill Gates, εκ των πλουσιότερων ανθρώπων στον κόσμο, μέσω εταιρείας στην οποία συμμετέχει, φλερτάρει με ένα τέτοιο εγχείρημα. Η δανική νεοφυής εταιρεία Blue World Technologies «σήκωσε» πρόσφατα $37 εκατ. από επενδυτές, συμπεριλαμβανομένης της Breakthrough Energy Ventures, η οποία ιδρύθηκε το 2015 από τον Αμερικανό μεγιστάνα. Τα κεφάλαια θα χρησιμοποιηθούν για την κλιμάκωση της παραγωγής κυψελών καυσίμου καθώς και για την ανάπτυξη συστημάτων κυψελών καυσίμου μεθανόλης που θα προορίζονται για το ναυτιλιακό κλάδο.
H Βlue World έχει αναπτύξει μια τεχνολογία κυψελών καυσίμου υψηλής θερμοκρασίας η οποία μπορεί να λειτουργεί με ένα μείγμα αερίων που προέρχεται απευθείας από τον αναμορφωτή και περιέχει μικρές ποσότητες μονοξειδίου του άνθρακα οι οποίες θα μπορούσαν να καταστρέψουν ένα συμβατικό σύστημα κυψελών καυσίμου . Η διεργασία του συστήματος της Blue World παράγει μόνο νερό και διοξείδιο του άνθρακα, το οποίο στη συνέχεια μπορεί να συμπιεστεί, να αποθηκευτεί και αργότερα να συνδυαστεί ξανά με υδρογόνο για να παραχθεί περισσότερη μεθανόλη.
Γύρω στα τέλη του 2021, η εταιρεία ανέλαβε την παραγωγή όλων των βασικών εξαρτημάτων των κυψελών καυσίμου μεθανόλης και αυτή την περίοδο βρίσκεται στο στάδιο παραγωγής της πρώτης παρτίδας. Μέσα στο 2022 η Blue World Technologies αναμένεται να λανσάρει στην αγορά τη νέα σειρά κυψελών καυσίμου, ενώ μέσα στα επόμενα χρόνια η εταιρεία επιδιώκει να πετύχει δυναμικότητα παραγωγής 500 MW.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Μια σημαντική επέκταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, στο Λος Άντζελες. Ειδικότερα, η International Transportation Service (ITS) ξεκίνησε τη διαδικασία επέκτασης…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ