
H ναυτιλιακή βιομηχανία καλείται, όπως και οι υπόλοιποι οικονομικοί κλάδοι, να μειώσει το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα. Προς την κατεύθυνση αυτή έχουν ληφθεί πολλές πρωτοβουλίες, ενώ συχνά υπάρχει ένα debate για το ποιο από τα εμπλεκόμενα μέρη θα αναλάβει το επιπλέον κόστος αυτών των δράσεων. Ναυπηγεία, εταιρείες σχεδιασμού πλοίων, εταιρείες ενέργειας, νηογνώμονες και ναυτιλιακές εταιρείες εντείνουν τις προσπάθειές τους για έναν πράσινο κλάδο.
Στο πλαίσιο αυτό «τρέχουν» αρκετά projects, τα οποία επιστρατεύουν προηγμένες τεχνολογίες και εναλλακτικά καύσιμα. Η μεθανόλη κεντρίζει ολοένα και μεγαλύτερο ενδιαφέρον και δεν είναι τυχαίο ότι ο Bill Gates, εκ των πλουσιότερων ανθρώπων στον κόσμο, μέσω εταιρείας στην οποία συμμετέχει, φλερτάρει με ένα τέτοιο εγχείρημα. Η δανική νεοφυής εταιρεία Blue World Technologies «σήκωσε» πρόσφατα $37 εκατ. από επενδυτές, συμπεριλαμβανομένης της Breakthrough Energy Ventures, η οποία ιδρύθηκε το 2015 από τον Αμερικανό μεγιστάνα. Τα κεφάλαια θα χρησιμοποιηθούν για την κλιμάκωση της παραγωγής κυψελών καυσίμου καθώς και για την ανάπτυξη συστημάτων κυψελών καυσίμου μεθανόλης που θα προορίζονται για το ναυτιλιακό κλάδο.
H Βlue World έχει αναπτύξει μια τεχνολογία κυψελών καυσίμου υψηλής θερμοκρασίας η οποία μπορεί να λειτουργεί με ένα μείγμα αερίων που προέρχεται απευθείας από τον αναμορφωτή και περιέχει μικρές ποσότητες μονοξειδίου του άνθρακα οι οποίες θα μπορούσαν να καταστρέψουν ένα συμβατικό σύστημα κυψελών καυσίμου . Η διεργασία του συστήματος της Blue World παράγει μόνο νερό και διοξείδιο του άνθρακα, το οποίο στη συνέχεια μπορεί να συμπιεστεί, να αποθηκευτεί και αργότερα να συνδυαστεί ξανά με υδρογόνο για να παραχθεί περισσότερη μεθανόλη.
Γύρω στα τέλη του 2021, η εταιρεία ανέλαβε την παραγωγή όλων των βασικών εξαρτημάτων των κυψελών καυσίμου μεθανόλης και αυτή την περίοδο βρίσκεται στο στάδιο παραγωγής της πρώτης παρτίδας. Μέσα στο 2022 η Blue World Technologies αναμένεται να λανσάρει στην αγορά τη νέα σειρά κυψελών καυσίμου, ενώ μέσα στα επόμενα χρόνια η εταιρεία επιδιώκει να πετύχει δυναμικότητα παραγωγής 500 MW.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ επιχειρεί την αποδυνάμωση της κινεζικής επιρροής στις παγκόσμιες λιμενικές υποδομές, με στόχο να θέσει περισσότερους τερματικούς σταθμούς υπό δυτικό…
Καθώς η παγκόσμια αγορά πετρελαίου «ακροβατεί» σε τεντωμένο σχοινί, το τοπίο στον κλάδο των διυλίσεων παραμένει ρευστό. Αν και η παραγωγή των διυλιστηρίων κατέγραψε…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, προχωρά στην επόμενη φάση της καμπάνιας της «All Aboard Greece», αναδεικνύοντας…
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ