
Καθώς η παγκόσμια οικονομία ταλανίζεται από τον πληθωρισμό και τις σκιές μιας επικείμενης οικονομικής ύφεσης, η πιθανότητα η κινεζική οικονομία να ανατρέψει την εν λόγω κατάσταση φαντάζει μικρή. Στον υπόλοιπο κόσμο, οι κεντρικές τράπεζες προβαίνουν σε αυξήσεις των επιτοκίων, με στόχο τη μείωση του πληθωρισμού, ενώ στην Κίνα τα επιτόκια μειώνονται.
Η εν λόγω κίνηση του Πεκίνου φαίνεται πως αποπειράται να ενισχύσει την κατανάλωση, η οποία βρίσκεται σε επιβράδυνση. Όμως, αναλυτές υποστηρίζουν ότι, πέραν του γεγονότος ότι στην Κίνα καταγράφεται πτώση της ζήτησης δανείων, οι καταναλωτές φοβούνται να ξοδέψουν τα κεφάλαιά τους.
Ο φόβος των καταναλωτών σχετίζεται με μία ακόμη πρόκληση που αντιμετωπίζει η Κίνα. Η σκληρή πολιτική του Πεκίνου έναντι της Covid-19 έχει ως απότοκο η Κίνα να μην έχει μάθει να «ζει» με την πανδημία. Συνεπώς, σε περίπτωση που καταγραφεί έξαρση κρουσμάτων σε μεγάλο μέρος της χώρας, η κινεζική οικονομία θα αντιμετωπίσει σημαντικές προκλήσεις. Εφόσον το Πεκίνο δεν αλλάξει στρατηγική ως προς την αντιμετώπιση των εξάρσεων των κρουσμάτων, οι καταναλωτές θα συνεχίσουν να καταναλώνουν φειδωλά, καθώς φοβούνται να ξοδέψουν τα χρήματά τους και δυνητικά να βρεθούν σε κατ’ οίκον περιορισμό δίχως καθόλου χρήματα.
Παράλληλα, υπάρχουν και περιβαλλοντικές προκλήσεις που πονοκεφαλιάζουν το Πεκίνο. Η ξηρασία στον ποταμό Γιανγκτσέ ενδέχεται να επιμείνει έως και τον Σεπτέμβριο, γεγονός που προκαλεί ανησυχία για την ικανότητα εξασφάλισης των ενεργειακών αναγκών αλλά και των σοδειών.
Πηγή: DW, Reuters, CAN
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ο Ευρωπαίος Επίτροπος Μεταρρυθμίσεων Ραφαέλε Φίττο και ο Ευρωπαίος Επίτροπος Μεταφορών και Τουρισμού Απόστολος Τζιτζικώστας παρουσίασαν την Τετάρτη 5 Νοεμβρίου το σχέδιο της Κομισιόν…

Συμφωνία για συμμετοχή της ExxonMobil με μερίδιο 60 % στην Κοινοπραξία Energean – Helleniq Energy που έχει τα δικαιώματα έρευνας υδρογονανθράκων στο “οικόπεδο 2”…

Η αμερικανική κυβέρνηση ανακοίνωσε χθες Τετάρτη 5 Νοεμβρίου ότι θα απαιτήσει από τις εταιρείες αεροπορικών μεταφορών να περικόψουν τις πτήσεις από αύριο Παρασκευή 7…

Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το ευρωπαϊκό ερευνητικό έργο «STEROPE», με στόχο την ανάπτυξη τεχνολογιών αιχμής για την παραγωγή καθαρών καυσίμων από βιομηχανικές εκπομπές CO2,…

Ο Όμιλος AKTOR και η ΔΕΠΑ Εμπορίας, όπως ανακοίνωσαν, προχώρησαν στη σύσταση της εταιρείας ATLANTIC – SEE LNG TRADE Α.Ε., η οποία έχει ως…

H ταχεία μετατροπή της τεχνολογικής και βιομηχανικής υποδομής της Αυστραλίας στον τομέα των υποβρύχιων ρομποτικών συστημάτων επιβεβαιώνεται από την Anduril. Συγκεκριμένα, στο Σίδνεϊ άνοιξε…

Το νέο υπερσύγχρονο σύστημα φωτισμού CoeLux, το οποίο δημιουργεί την αίσθηση του φυσικού φωτισμού με στόχο τη βελτίωση της εύθραυστης ψυχολογίας των παιδιών με…

Λίγο πριν από τη διάσκεψη του ΟΗΕ για το κλίμα COP30 στη Βραζιλία, η Ευρωπαϊκή Ένωση κατέληξε σήμερα σε συμβιβασμό όσον αφορά τους στόχους…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ