
Άλλα δύο πλοία, τα οποία μεταφέρουν αραβόσιτο και σόγια, απέπλευσαν σήμερα από ουκρανικά λιμάνια στη Μαύρη Θάλασσα, ανακοίνωσε το τουρκικό υπουργείο Άμυνας. Μέχρι στιγμής συνολικά δέκα πλοία έχουν αναχωρήσει από την Ουκρανία από την περασμένη εβδομάδα, όταν απέπλευσε το πρώτο πλοίο έπειτα από μια συμφωνία με τη Ρωσία για την επανάληψη των εξαγωγών δημητριακών.
Ο ΟΗΕ και η Τουρκία μεσολάβησαν τον περασμένο μήνα για τη σύναψη της συμφωνίας έπειτα από προειδοποιήσεις ότι η διακοπή των εξαγωγών δημητριακών εξαιτίας της σύγκρουσης θα μπορούσε να οδηγήσει σε σοβερές ελλείψεις τροφίμων, ακόμη και σε εκδήλωση λιμού σε μέρη του κόσμου.
Το Sacura, το οποίο απέπλευσε από το Γιούζνι, μεταφέρει 11.000 τόνους σόγια στην Ιταλία, ανακοίνωσε σήμερα το τουρκικό υπουργείο Άμυνας, ενώ το Arizona, το οποίο απέπλευσε από το Τσορνομόρσκ, μεταφέρει 48.458 τόνους αραβόσιτο στο Ισκεντερούν (Αλεξανδρέττα), στη νότια Τουρκία.
Τα τέσσερα πλοία που αναχώρησαν χθες, Κυριακή, από την Ουκρανία, αναμένεται να αγκυροβολήσουν απόψε ανοικτά της Κωνσταντινούπολης, σύμφωνα με την ίδια πηγή, η οποία πρόσθεσε πως θα επιθεωρηθούν αύριο, Τρίτη.
Το Razoni, το οποίο ήταν το πρώτο φορτηγό πλοίο που απέπλευσε από ουκρανικό λιμάνι με φορτίο δημητριακών, επρόκειτο να φθάσει χθες, Κυριακή, στο Λίβανο, όμως αυτή τη στιγμή παραμένει αγκυροβολημένο στα ανοικτά της νότιας ακτής της Τουρκίας, σύμφωνα με τον ιστότοπο παρακολούθησης των πλοίων Refinitiv.
Το ουκρανικό υπουργείο Υποδομών είχε ανακοινώσει χθες πως το Fulmar S., το πρώτο υπό ξένη σημαία φορτηγό πλοίο που έφθασε στο λιμάνι Τσορνομόρσκ της Μαύρης Θάλασσας μετά τη ρωσική εισβολή, είναι έτοιμο για να φορτώσει.
Ένα δεύτερο πλοίο που ταξιδεύει προς την Ουκρανία, το Osprey S., επιθεωρήθηκε χθες στην Κωνσταντινούπολη και σήμερα το πρωί πλησιάζει στην Ουκρανία, σύμφωνα με τον Refinitiv.
Ο ουκρανός υπουργός Υποδομών Ολεξάντρ Κουμπράκοφ δήλωσε πως η Ουκρανία θα αρχίσει επίσης σύντομα να εξάγει σιτηρά από το λιμάνι Πιβντένι στη μαύρη Θάλασσα, κάτι που θα της επιτρέψει να εξάγει συνολικά τουλάχιστον 3 εκατ. τόνους προϊόντων το μήνα.
Σε καιρό ειρήνης, η Ουκρανία εξήγε μέχρι 6 εκατ. τόνους σιτηρά το μήνα από τα λιμάνια της στη Μαύρη Θάλασσα και τη Θάλασσα του Αζόφ.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ