
Θετικές διαφαίνονται οι προοπτικές της κινεζικής ναυπηγικής βιομηχανίας, καθώς η κατασκευαστική δραστηριότητα έχει αρχίσει να καταγράφει εκ νέου άνοδο και η πορεία των τελευταίων ετών προκαλεί αισιοδοξία.
Σύμφωνα με έκθεση της Clarksons, οι παραδόσεις των κινεζικών ναυπηγείων διαμορφώθηκαν κατά μέσο όρο στα 11,6 εκατ. CGT ετησίως μεταξύ του 2016 και του 2020, ενώ το 2021 κατέγραψαν άνοδο και έφτασαν τα 13,7 εκατ. CGT.
Την ίδια ώρα, παρότι η Κίνα έχει «κτίσει» το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα στις ναυπηγήσεις bulk carriers, τα κινεζικά ναυπηγεία πλέον κατασκευάζουν μεγαλύτερη ποικιλία πλοίων. Από τα πλοία που παραδόθηκαν το 2021, το 39% ήταν bulk carriers, ενώ το 21% και το 17% ήταν tankers και containerships αντίστοιχα.
Όπως σημειώνει η Clarksons, εντός του 2022, η κινεζική ναυπηγική βιομηχανία βρέθηκε υπό επιμένουσα πίεση, καθώς η πολιτική του Πεκίνου ενάντια στην Covid-19 περιόρισε τις παραδόσεις πλοίων αλλά και την πορεία των projects ναυπήγησης.
Ωστόσο, η δραστηριότητα καταγράφει εκ νέου άνοδο στα κινεζικά ναυπηγεία, και οι παραδόσεις αναμένεται να καταγράψουν μόλις 8% ετήσια πτώση τον Ιούνιο. Μάλιστα, εντός του β’ εξαμήνου του 2022, οι παραδόσεις θα κυμανθούν σε ισχυρότερους ρυθμούς. Βάσει αυτού, οι παραδόσεις πλοίων το 2022 εκτιμώνται στα 11,9 εκατ. CGT.
Τέλος, το μέλλον φαντάζει λαμπρό για την κινεζική ναυπηγική βιομηχανία, με τις εκτιμώμενες παραδόσεις για το 2023 να ανέρχονται σε 14,2 εκατ. CGT.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Το ναυτιλιακό επιχειρείν επιφυλάσσει δυσκολίες με οικονομικές αλλά και γεωπολιτικές διαστάσεις, τις οποίες όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες καλούνται, αναπόφευκτα, να αντιμετωπίσουν. Ως αποτέλεσμα, ο…
Αισθητά μειωμένες εμφανίστηκαν το α΄ οκτάμηνο οι παραγγελίες product tankers, δείγμα της αβεβαιότητας που επικρατεί στην αγορά. Στο διάστημα που μεσολάβησε από τον Ιανουάριο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ