
Θετικές διαφαίνονται οι προοπτικές της κινεζικής ναυπηγικής βιομηχανίας, καθώς η κατασκευαστική δραστηριότητα έχει αρχίσει να καταγράφει εκ νέου άνοδο και η πορεία των τελευταίων ετών προκαλεί αισιοδοξία.
Σύμφωνα με έκθεση της Clarksons, οι παραδόσεις των κινεζικών ναυπηγείων διαμορφώθηκαν κατά μέσο όρο στα 11,6 εκατ. CGT ετησίως μεταξύ του 2016 και του 2020, ενώ το 2021 κατέγραψαν άνοδο και έφτασαν τα 13,7 εκατ. CGT.
Την ίδια ώρα, παρότι η Κίνα έχει «κτίσει» το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα στις ναυπηγήσεις bulk carriers, τα κινεζικά ναυπηγεία πλέον κατασκευάζουν μεγαλύτερη ποικιλία πλοίων. Από τα πλοία που παραδόθηκαν το 2021, το 39% ήταν bulk carriers, ενώ το 21% και το 17% ήταν tankers και containerships αντίστοιχα.
Όπως σημειώνει η Clarksons, εντός του 2022, η κινεζική ναυπηγική βιομηχανία βρέθηκε υπό επιμένουσα πίεση, καθώς η πολιτική του Πεκίνου ενάντια στην Covid-19 περιόρισε τις παραδόσεις πλοίων αλλά και την πορεία των projects ναυπήγησης.
Ωστόσο, η δραστηριότητα καταγράφει εκ νέου άνοδο στα κινεζικά ναυπηγεία, και οι παραδόσεις αναμένεται να καταγράψουν μόλις 8% ετήσια πτώση τον Ιούνιο. Μάλιστα, εντός του β’ εξαμήνου του 2022, οι παραδόσεις θα κυμανθούν σε ισχυρότερους ρυθμούς. Βάσει αυτού, οι παραδόσεις πλοίων το 2022 εκτιμώνται στα 11,9 εκατ. CGT.
Τέλος, το μέλλον φαντάζει λαμπρό για την κινεζική ναυπηγική βιομηχανία, με τις εκτιμώμενες παραδόσεις για το 2023 να ανέρχονται σε 14,2 εκατ. CGT.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Τα τελευταία στοιχεία της Υπηρεσίας Κλιματικής Αλλαγής Copernicus (C3S) της ΕΕ επιβεβαιώνουν μια ανησυχητική κανονικότητα, σύμφωνα με το Reuters. Tο 2025 αναμένεται να καταγραφεί…

Μια τεκτονική αλλαγή συντελείται στον παγκόσμιο ανταγωνισμό για την ηγεμονία στην τεχνητή νοημοσύνη, καθώς το ενδιαφέρον μετατοπίζεται από τα γλωσσικά μοντέλα (LLMs) και τον…

Ένα ακόμα πλοίο-κόσμημα καθελκύστηκε από το ναυπηγείο Fincantieri στην Ιταλία. Πρόκειται για το «Seven Seas Prestige», ένα από τα δύο πολυτελέστατα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς,…

Ο γαλλικός κολοσσός της εφοδιαστικής αλυσίδας, CMA CGM, σχεδιάζει την έκδοση τριετών ομολόγων για τη συγκέντρωση σημαντικών κεφαλαίων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Reuters,…

Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…

Την περαιτέρω εμβάθυνση του αποτυπώματός της στην ινδική αγορά δρομολογεί η Amazon, ανακοινώνοντας νέο επενδυτικό πλάνο ύψους άνω των $35 δισ. με ορίζοντα το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ