
Θετικές διαφαίνονται οι προοπτικές της κινεζικής ναυπηγικής βιομηχανίας, καθώς η κατασκευαστική δραστηριότητα έχει αρχίσει να καταγράφει εκ νέου άνοδο και η πορεία των τελευταίων ετών προκαλεί αισιοδοξία.
Σύμφωνα με έκθεση της Clarksons, οι παραδόσεις των κινεζικών ναυπηγείων διαμορφώθηκαν κατά μέσο όρο στα 11,6 εκατ. CGT ετησίως μεταξύ του 2016 και του 2020, ενώ το 2021 κατέγραψαν άνοδο και έφτασαν τα 13,7 εκατ. CGT.
Την ίδια ώρα, παρότι η Κίνα έχει «κτίσει» το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα στις ναυπηγήσεις bulk carriers, τα κινεζικά ναυπηγεία πλέον κατασκευάζουν μεγαλύτερη ποικιλία πλοίων. Από τα πλοία που παραδόθηκαν το 2021, το 39% ήταν bulk carriers, ενώ το 21% και το 17% ήταν tankers και containerships αντίστοιχα.
Όπως σημειώνει η Clarksons, εντός του 2022, η κινεζική ναυπηγική βιομηχανία βρέθηκε υπό επιμένουσα πίεση, καθώς η πολιτική του Πεκίνου ενάντια στην Covid-19 περιόρισε τις παραδόσεις πλοίων αλλά και την πορεία των projects ναυπήγησης.
Ωστόσο, η δραστηριότητα καταγράφει εκ νέου άνοδο στα κινεζικά ναυπηγεία, και οι παραδόσεις αναμένεται να καταγράψουν μόλις 8% ετήσια πτώση τον Ιούνιο. Μάλιστα, εντός του β’ εξαμήνου του 2022, οι παραδόσεις θα κυμανθούν σε ισχυρότερους ρυθμούς. Βάσει αυτού, οι παραδόσεις πλοίων το 2022 εκτιμώνται στα 11,9 εκατ. CGT.
Τέλος, το μέλλον φαντάζει λαμπρό για την κινεζική ναυπηγική βιομηχανία, με τις εκτιμώμενες παραδόσεις για το 2023 να ανέρχονται σε 14,2 εκατ. CGT.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Atlantas Ship Management (ASM), a leading ship management company headquartered in London, operate a fleet of 40+ vessels and expect this to grow to…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για την Wah Kwong Maritime Transport στις διά θαλάσσης μεταφορές χύδην ξηρών φορτίων, μέσα από ένα καινοτόμο επιχειρηματικό μοντέλο με «άρωμα»…
«Ξεκινώντας με την προμήθεια των νέων οχημάτων που παραλάβαμε σήμερα, ανακοινώνουμε ότι στους επόμενους μήνες το Λιμενικό Σώμα και το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής…
Η Ινδία κάνει ένα αποφασιστικό βήμα προς τη βιώσιμη ναυτιλιακή και ενεργειακή της μετάβαση, αναγνωρίζοντας τρία μεγάλα λιμάνια, το Deendayal (Γκουτζαράτ), το V.O. Chidambaranar…
Η ανάγκη για αποδοτική χρήση καυσίμου, αυστηρή συμμόρφωση και διαφάνεια στη λειτουργία των πλοίων εγκαινιάζει μια νέα εποχή, όπου η τεχνολογία γίνεται καταλύτης της…
Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη εξήγγειλε τα εγκαίνια του Κέντρου Νεοελληνικού Πολιτισμού «Μαριλένα Λασκαρίδη», στο Πανεπιστήμιο Διεθνών Σπουδών της Σαγκάης (Shanghai International Studies University –…
Οι παραλαβές σύγχρονων και τεχνολογικά προηγμένων δεξαμενόπλοιων συνεχίζονται για τις ελληνικών συμφερόντων εταιρείες, με τη Pantheon Tankers Management LTD, συμφερόντων της κ. Άννας Αγγελικούση…
Η ταχεία πρόοδος της θαλάσσιας ρομποτικής και των αυτόνομων πλοίων αλλάζει ριζικά το μέλλον της ναυτιλίας, συνδυάζοντας τεχνητή νοημοσύνη, απομακρυσμένο έλεγχο και ενεργειακή αποδοτικότητα.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ