
Κατά τη διάρκεια των τελευταίων μηνών, παρατηρείται μια αισιοδοξία στην αγορά των δεξαμενόπλοιων, μετά από μια παρατεταμένη περίοδο πτωτικής πορείας των ναύλων.
Στις θετικές εκτιμήσεις για καλή ναυλαγορά των VLCCs στο προσεχές μέλλον, σημαντικό ρόλο διαδραματίζει η μικρή αύξηση του στόλου, η οποία είναι στα χαμηλότερα επίπεδα από το 2000. Μάλιστα, υπό ναυπήγηση βρίσκονται μόλις 41 VLCCs, εκ των οποίων τα 21 θα παραδοθούν φέτος και 20 το 2023-2024. Την ίδια ώρα, 61 πλοία είναι άνω των 20 ετών και 150 μεταξύ 16 και 20 ετών, σύμφωνα με δεδομένα της Xclusiv. Συνεπώς, μια μείωση του στόλου τα επόμενα χρόνια και ενώ θα εφαρμοστούν νέοι περιβαλλοντικοί κανονισμοί μοιάζει πιθανή.
Από την πλευρά της ζήτησης, οι κυρώσεις στη Ρωσία ώθησαν σημαντικά τις εξαγωγές ακατέργαστου πετρελαίου των ΗΠΑ, οι οποίες κινούνται στα 4 εκατ. βαρέλια την ημέρα, φλερτάροντας με ρεκόρ.
Μάλιστα, εάν ληφθεί υπόψη πως το μεγαλύτερο μέρος της ζήτησης για το αμερικανικό ακατέργαστο πετρέλαιο θα προέλθει από τις ασιατικές χώρες, αυτό σημαίνει πως η άνοδος των ναύλων των VLCCs θα είναι παρατεταμένη.
Προς επίρρωση των ανωτέρω, οι ναύλοι των μεγαλύτερων δεξαμενόπλοιων στα κυριότερα routes τον τελευταίο μήνα καταγράφουν σημαντική άνοδο. Ενδεικτικά, στο route TD 1 οι ναύλοι των VLCCs στις 22 Ιουλίου ήταν στα $17.903, σημειώνοντας άνοδο 52% από τις 24 Ιουνίου και 47% συγκριτικά με τις 20 Μαΐου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ