
Κατά τη διάρκεια των τελευταίων μηνών, παρατηρείται μια αισιοδοξία στην αγορά των δεξαμενόπλοιων, μετά από μια παρατεταμένη περίοδο πτωτικής πορείας των ναύλων.
Στις θετικές εκτιμήσεις για καλή ναυλαγορά των VLCCs στο προσεχές μέλλον, σημαντικό ρόλο διαδραματίζει η μικρή αύξηση του στόλου, η οποία είναι στα χαμηλότερα επίπεδα από το 2000. Μάλιστα, υπό ναυπήγηση βρίσκονται μόλις 41 VLCCs, εκ των οποίων τα 21 θα παραδοθούν φέτος και 20 το 2023-2024. Την ίδια ώρα, 61 πλοία είναι άνω των 20 ετών και 150 μεταξύ 16 και 20 ετών, σύμφωνα με δεδομένα της Xclusiv. Συνεπώς, μια μείωση του στόλου τα επόμενα χρόνια και ενώ θα εφαρμοστούν νέοι περιβαλλοντικοί κανονισμοί μοιάζει πιθανή.
Από την πλευρά της ζήτησης, οι κυρώσεις στη Ρωσία ώθησαν σημαντικά τις εξαγωγές ακατέργαστου πετρελαίου των ΗΠΑ, οι οποίες κινούνται στα 4 εκατ. βαρέλια την ημέρα, φλερτάροντας με ρεκόρ.
Μάλιστα, εάν ληφθεί υπόψη πως το μεγαλύτερο μέρος της ζήτησης για το αμερικανικό ακατέργαστο πετρέλαιο θα προέλθει από τις ασιατικές χώρες, αυτό σημαίνει πως η άνοδος των ναύλων των VLCCs θα είναι παρατεταμένη.
Προς επίρρωση των ανωτέρω, οι ναύλοι των μεγαλύτερων δεξαμενόπλοιων στα κυριότερα routes τον τελευταίο μήνα καταγράφουν σημαντική άνοδο. Ενδεικτικά, στο route TD 1 οι ναύλοι των VLCCs στις 22 Ιουλίου ήταν στα $17.903, σημειώνοντας άνοδο 52% από τις 24 Ιουνίου και 47% συγκριτικά με τις 20 Μαΐου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ επιχειρεί την αποδυνάμωση της κινεζικής επιρροής στις παγκόσμιες λιμενικές υποδομές, με στόχο να θέσει περισσότερους τερματικούς σταθμούς υπό δυτικό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ