
Κατά το χρονικό διάστημα 1996-2021, οι χαμηλότερες παραγγελίες δεξαμενόπλοιων που σημειώθηκαν σε επίπεδο εξαμήνου ήταν το 1999, όταν και άγγιξαν τα 3 εκατ. dwt, σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση της BIMCO. Ωστόσο, αυτόν τον χαμηλό αριθμό ξεπέρασε το α’ εξάμηνο του 2022, με μόλις 1,6 εκατ.dwt να έχουν παραγγελθεί. Συνεπώς, ο λόγος παραγγελιών προς τον γενικό στόλο για crude και product tankers έφτασε το 5,1%, στη χαμηλότερη τιμή από το 1996.
Ειδικότερα, το α’ εξάμηνο του 2022 τοποθετήθηκαν παραγγελίες για μόλις 23 δεξαμενόπλοια (4 crude και 19 product), πτώση που οφείλεται στις υψηλότατες τιμές ναυπήγησης από το 2008 και στην αύξηση του κόστους σε ποσοστό μεταξύ 25% και 42% σε σύγκριση με τον Νοέμβριο του 2020. Επιπλέον, η αβεβαιότητα σχετικά με την επιλογή των κατάλληλων ναυτιλιακών καυσίμων ενδέχεται να αποθάρρυνε τους πλοιοκτήτες για νέες παραγγελίες, ενώ σύμφωνα με τον Chief Shipping Analyst της BIMCO, Niels Rasmussen, εάν δεν υπάρξουν νέες παραγγελίες, ο στόλος των δεξαμενόπλοιων θα μειωθεί ακόμα περισσότερο.
Επιπρόσθετα, ο Niels Rasmussen επισήμανε πως το 7% των crude και product tankers είναι τουλάχιστον 20 ετών, ενώ το 21% έχει ηλικία 15 έως 19 έτη. Με δεδομένα τα παραπάνω, οι διαλύσεις θα κινηθούν στο 3% της χωρητικότητας και πιθανώς θα ξεπεράσουν τις παραγγελίες.
Τέλος, σε βραχυπρόθεσμο και μεσοπρόθεσμο ορίζοντα, οι προοπτικές είναι ευνοϊκές για τις παραγγελίες δεξαμενόπλοιων, καθώς η ζήτηση ακόμη δεν έχει επανέλθει στα φυσιολογικά επίπεδα μετά την πανδημία και το ευρωπαϊκό εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο θα δώσει ώθηση στα τονομίλια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ