
Στο στόχαστρο της γαλλικής Γερουσίας βρέθηκε ο επικεφαλής της CMA CGM Rodolphe Saadé, με αφορμή τους φόρους που κατέβαλε η εταιρεία του για το 2021 και ενώ η κερδοφορία του γαλλικού κολοσσού των logistics πέρυσι εκτινάχθηκε.
Κατά τη διάρκεια δίωρης ακρόασης, την Τετάρτη 20 Ιουλίου, ο κ. Saadé κλήθηκε να απαντήσει σε ερωτήσεις των επιτροπών Οικονομικών και Περιφερειακής Βιώσιμης Ανάπτυξης. «Οι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν επωφεληθεί από το ευρωπαϊκό tonnage tax που είναι σε ισχύ από το 2003 και έχει εφαρμοστεί προκειμένου να αντικρούσουν τον ανταγωνισμό από την Ασία», ανέφερε ο Γάλλος πλοιοκτήτης. Ο ίδιος πρόσθεσε ότι η εταιρεία του επανεπένδυσε το 90% των κερδών, ενώ δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στα bonus που κατέβαλε η CMA CGM στους εργαζομένους της.
Πολλοί Γάλλοι βουλευτές προτείνουν έναν φόρο 25% σε ορισμένες εταιρείες μεταφορών και ενέργειας, μεταξύ των οποίων η CMA CGM και η TotalEnergies. Ο Saadé, κατά τη δίωρη ακρόαση, επισήμανε επίσης ότι τον Απρίλιο του 2021 η εταιρεία του ήταν η πρώτη που «πάγωσε» τις αυξήσεις στους ναύλους, ενώ από τον Αύγουστο θα εφαρμόσει έκπτωση 500 ευρώ ανά container. «Εάν πρέπει να κάνουμε περισσότερα, η πολιτεία μπορεί να μας το πει. […] Μεταξύ των ανταγωνιστών μου, είμαι ο μόνος που έχω κάνει τέτοιες κινήσεις», υπογράμμισε.
Τα καθαρά κέρδη της CMA CGM ανήλθαν πέρυσι σε 17 δισ. ευρώ, με το Forbes να κατατάσσει τον Saadé στην 31η θέση μεταξύ των πιο πλούσιων ανθρώπων του πλανήτη, με συνολική περιουσία που ξεπερνά τα $41 δισ.
Φωτό: Etienne Laurent/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ