
Στο στόχαστρο της γαλλικής Γερουσίας βρέθηκε ο επικεφαλής της CMA CGM Rodolphe Saadé, με αφορμή τους φόρους που κατέβαλε η εταιρεία του για το 2021 και ενώ η κερδοφορία του γαλλικού κολοσσού των logistics πέρυσι εκτινάχθηκε.
Κατά τη διάρκεια δίωρης ακρόασης, την Τετάρτη 20 Ιουλίου, ο κ. Saadé κλήθηκε να απαντήσει σε ερωτήσεις των επιτροπών Οικονομικών και Περιφερειακής Βιώσιμης Ανάπτυξης. «Οι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν επωφεληθεί από το ευρωπαϊκό tonnage tax που είναι σε ισχύ από το 2003 και έχει εφαρμοστεί προκειμένου να αντικρούσουν τον ανταγωνισμό από την Ασία», ανέφερε ο Γάλλος πλοιοκτήτης. Ο ίδιος πρόσθεσε ότι η εταιρεία του επανεπένδυσε το 90% των κερδών, ενώ δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στα bonus που κατέβαλε η CMA CGM στους εργαζομένους της.
Πολλοί Γάλλοι βουλευτές προτείνουν έναν φόρο 25% σε ορισμένες εταιρείες μεταφορών και ενέργειας, μεταξύ των οποίων η CMA CGM και η TotalEnergies. Ο Saadé, κατά τη δίωρη ακρόαση, επισήμανε επίσης ότι τον Απρίλιο του 2021 η εταιρεία του ήταν η πρώτη που «πάγωσε» τις αυξήσεις στους ναύλους, ενώ από τον Αύγουστο θα εφαρμόσει έκπτωση 500 ευρώ ανά container. «Εάν πρέπει να κάνουμε περισσότερα, η πολιτεία μπορεί να μας το πει. […] Μεταξύ των ανταγωνιστών μου, είμαι ο μόνος που έχω κάνει τέτοιες κινήσεις», υπογράμμισε.
Τα καθαρά κέρδη της CMA CGM ανήλθαν πέρυσι σε 17 δισ. ευρώ, με το Forbes να κατατάσσει τον Saadé στην 31η θέση μεταξύ των πιο πλούσιων ανθρώπων του πλανήτη, με συνολική περιουσία που ξεπερνά τα $41 δισ.
Φωτό: Etienne Laurent/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ