
Στο στόχαστρο της γαλλικής Γερουσίας βρέθηκε ο επικεφαλής της CMA CGM Rodolphe Saadé, με αφορμή τους φόρους που κατέβαλε η εταιρεία του για το 2021 και ενώ η κερδοφορία του γαλλικού κολοσσού των logistics πέρυσι εκτινάχθηκε.
Κατά τη διάρκεια δίωρης ακρόασης, την Τετάρτη 20 Ιουλίου, ο κ. Saadé κλήθηκε να απαντήσει σε ερωτήσεις των επιτροπών Οικονομικών και Περιφερειακής Βιώσιμης Ανάπτυξης. «Οι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν επωφεληθεί από το ευρωπαϊκό tonnage tax που είναι σε ισχύ από το 2003 και έχει εφαρμοστεί προκειμένου να αντικρούσουν τον ανταγωνισμό από την Ασία», ανέφερε ο Γάλλος πλοιοκτήτης. Ο ίδιος πρόσθεσε ότι η εταιρεία του επανεπένδυσε το 90% των κερδών, ενώ δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στα bonus που κατέβαλε η CMA CGM στους εργαζομένους της.
Πολλοί Γάλλοι βουλευτές προτείνουν έναν φόρο 25% σε ορισμένες εταιρείες μεταφορών και ενέργειας, μεταξύ των οποίων η CMA CGM και η TotalEnergies. Ο Saadé, κατά τη δίωρη ακρόαση, επισήμανε επίσης ότι τον Απρίλιο του 2021 η εταιρεία του ήταν η πρώτη που «πάγωσε» τις αυξήσεις στους ναύλους, ενώ από τον Αύγουστο θα εφαρμόσει έκπτωση 500 ευρώ ανά container. «Εάν πρέπει να κάνουμε περισσότερα, η πολιτεία μπορεί να μας το πει. […] Μεταξύ των ανταγωνιστών μου, είμαι ο μόνος που έχω κάνει τέτοιες κινήσεις», υπογράμμισε.
Τα καθαρά κέρδη της CMA CGM ανήλθαν πέρυσι σε 17 δισ. ευρώ, με το Forbes να κατατάσσει τον Saadé στην 31η θέση μεταξύ των πιο πλούσιων ανθρώπων του πλανήτη, με συνολική περιουσία που ξεπερνά τα $41 δισ.
Φωτό: Etienne Laurent/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Ο Ντ. Τραμπ διατάσσει «πλήρη και απόλυτο αποκλεισμό» των δεξαμενόπλοιων που κινούνται προς και από τη Βενεζουέλα. Ο Ντόναλντ Τραμπ διεμήνυσε χθες Τρίτη ότι…

Σε μια σημαντική κίνηση ανανέωσης του στόλου της, η Hapag-Lloyd υπέγραψε συμβόλαιο με τα κινεζικά ναυπηγεία CIMC Raffles για τη ναυπήγηση οκτώ νέων πλοίων…

Η τεχνολογία των ηλεκτροχημικών κυψελών καυσίμου υδρογόνου μεγάλης ισχύος εξελίσσεται σε καθοριστικό μοχλό του πράσινου μετασχηματισμού της ναυτιλίας, επιτρέποντας εγκαταστάσεις επιπέδου μεγαβάτ σε ποντοπόρα…

Αλλαγή σκυτάλης στην ηγεσία της European Shipowners | ECSA, καθώς ο Mikki Koskinen από τη Φινλανδία εξελέγη νέος Πρόεδρος, με τον Νικόλα Βενιάμη να…

Σημαντικές αλλαγές στο μείγμα των φορτίων που μεταφέρουν τα Capesize καταγράφονται τα τελευταία χρόνια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Drewry, ενώ οι όγκοι φορτίων που…

Την υπογραφή σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, διάρκειας 21 ετών, με την Google ανακοίνωσε η TotalEnergies, δεσμευόμενη για την παροχή ενός TWh ανανεώσιμης ενέργειας προς…

Η τεχνολογία πλήρους ηλεκτροκίνησης πλοίων, βασισμένη σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας και ηλεκτρική πρόωση υψηλής ισχύος, πέρασε σε νέα ιστορική φάση στις 14…

Την πρώτη ετήσια πτώση από το 2020 καταγράφουν οι παγκόσμιες διά θαλάσσης αποστολές θερμικού άνθρακα, με τον συνολικό όγκο να διαμορφώνεται στους 945 εκατ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ