
Οι ροές ρωσικού φυσικού αερίου μέσω του αγωγού Nord Stream 1, θα ξαναρχίσουν στην ώρα τους την Πέμπτη 21 Ιουλίου μετά την ολοκλήρωση της προγραμματισμένης συντήρησης, δήλωσαν στο Reuters δύο πηγές που γνωρίζουν τα σχέδια εξαγωγής.
Ο αγωγός φυσικού αερίου μέσω του οποίου πραγματοποιείται το 30% και πλέον των εξαγωγών ρωσικού φυσικού αερίου προς την Ευρωπαϊκή Ένωση, είχε σταματήσει την παροχή φυσικού αερίου στις 11 Ιουλίου για διάστημα δέκα ημερών για την ετήσια συντήρηση του.
Νωρίτερα, η εφημερίδα Wall Street Journal, επικαλούμενη τον Ευρωπαίο επίτροπο για θέματα προϋπολογισμού Γιοχάνες Χαν, ανέφερε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν αναμένει ότι ο αγωγός θα επαναλειτουργήσει μετά τις εργασίες συντήρησης. Την ίδια ώρα ο Ρώσος πρόεδρος Πούτιν προειδοποίησε για μειωμένες ροές αερίου από τον Nord Stream 1. Με βάση τα παραπάνω η Ευρωπαϊκή Ένωση αναμένεται να καθορίσει σχέδια έκτακτης ανάγκης προκειμένου μέσα στους επόμενους μήνες να μειωθεί η ζήτηση φυσικού αερίου, αλλά και να προειδοποιήσει τις χώρες-μέλη ότι χωρίς ουσιαστικές περικοπές σήμερα, θα αντιμετωπίσουν σοβαρό πρόβλημα εφοδιασμού σε καύσιμα το χειμώνα, στην περίπτωση που η Ρωσία κόψει την παροχή φυσικού αερίου.
Η Ευρώπη βρίσκεται σε έναν αγώνα δρόμου, προκειμένου να συμπληρώσει τα αποθέματά της σε φυσικό αέριο πριν από το χειμώνα, αλλά και να οργανώσει ένα εφεδρικό σύστημα εφοδιασμού στην περίπτωση που η Μόσχα περικόψει περαιτέρω την παροχή φυσικού αερίου, σε αντίποινα για την υποστήριξη της Ευρώπης στην Ουκρανία για τον πόλεμο με την Ρωσία.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένεται να παροτρύνει τις χώρες να προετοιμαστούν για ένα σενάριο μείωσης των ροών φυσικού αερίου από την Gazprom, μέσω της μείωσης της κατανάλωσης φυσικού αερίου. Ένα προσχέδιο των ευρωπαϊκών μέτρων που έχει επεξεργαστεί το Reuters θα προτείνει έναν εθελοντικό στόχο για τις ευρωπαϊκές χώρες, ώστε να μειώσουν τη ζήτηση του φυσικού αερίου μέσα στο επόμενο οκτάμηνο, ενώ η εφαρμογή του σχεδίου αυτού, θα γίνει υποχρεωτική στην περίπτωση που η Ευρώπη βρεθεί αντιμέτωπη με μία έκτακτη ανάγκη, αναφορικά με το φυσικό αέριο.
Η πρόταση αυτή, θα πρέπει να εγκριθεί από τις ευρωπαϊκές χώρες, οι οποίες έχουν σε μεγάλο βαθμό την ευθύνη για τη διαμόρφωση των δικών τους ενεργειακών πολιτικών.
“ Αυτή είναι μία σύσταση για όλους τους δημόσιους φορείς, τους καταναλωτές, τα νοικοκυριά τους ιδιοκτήτες κτιρίων δημοσίας χρήσης, τους προμηθευτές ενέργειας, για την ανάγκη άμεσης λήψης έκτακτων και δραστικών μέτρων εξοικονόμησης φυσικού αερίου,” αναφέρει το προσχέδιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Ο ακριβής ποσοτικός στόχος μείωσης της κατανάλωσης δεν αναφέρεται στο προσχέδιο, το οποίο ενδέχεται να υποστεί αλλαγές, πριν από την τελική δημοσιοποίησή του.
Το ίδιο προσχέδιο, προτείνει μέτρα τα οποία μπορούν να λάβουν οι κυβερνήσεις μέσω της ενεργοποίησης οικονομικών κινήτρων για τις εταιρίες που θα μειώσουν την κατανάλωση φυσικού αερίου, την χρήση κρατικής βοήθειας για την ενθάρρυνση των βιομηχανιών και των ενεργειακών σταθμών να χρησιμοποιήσουν άλλα καύσιμα, αλλά και της υλοποίησης εκστρατειών ενημέρωσης, προκειμένου να πειστούν οι καταναλωτές για τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας, τόσο για την θέρμανση, όσο και για την ψύξη.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ