
Μειωμένη σε σύγκριση με τα εξαιρετικά υψηλά επίπεδα του 2021 εμφανίζεται η δραστηριότητα στη second-hand αγορά το α’ εξάμηνο του 2022. Σύμφωνα με στοιχεία της μηνιαίας έκθεσης της VesselsValue, το α’ εξάμηνο του έτους άλλαξαν χέρια 940 bulk carriers, tankers, containerships και gas carriers, σημειώνοντας πτώση 20% σε σύγκριση με το α’ εξάμηνο του 2021 (1.171).
Το 44% των πλοίων (bulk carriers, tankers, containerships, gas carriers) που άλλαξαν χέρια το α’ εξάμηνο ήταν bulk carriers (409), ενώ το 36% (339) ήταν δεξαμενόπλοια. Συνεπώς, οκτώ στα δέκα πλοία που έχουν αποτελέσει το επίκεντρο συναλλαγών στη second-hand αγορά εντός του έτους ήταν είτε bulk carriers είτε tankers.
Όσον αφορά τα containerships, 136 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχουν αλλάξει χέρια εντός του έτους, καταλαμβάνοντας ποσοστό 14% επί των συνολικών αγοραπωλησιών και πτώση 45% σε ετήσια βάση. Από την άλλη, 56 gas carriers έχουν πωληθεί εντός του 2022, 180% αυξημένα σε ετήσια βάση, όμως καταλαμβάνοντας ποσοστό μόλις 6% επί των συνολικών συναλλαγών.
Παράλληλα, αξίζει να σημειωθεί πως, παρότι σημειώθηκε πτώση 20% στον αριθμό των bulk carriers, των tankers, των containerships και των gas carriers που άλλαξαν χέρια, η αξία των συναλλαγών κατέγραψε άνοδο 16,5% σε ετήσια βάση. Σύμφωνα με τη VesselsValue, τα κεφάλαια που διατέθηκαν για την αγορά πλοίων το α’ εξάμηνο του 2022 ήταν ίσα με $26,8 δισ., έναντι $23 δισ. την ίδια περίοδο πέρυσι. Το γεγονός αυτό αντανακλά την αύξηση των αξιών πλοίων.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι σε όρους αξίας τα containerships και τα gas carriers διαδραματίζουν έντονο ρόλο, καταλαμβάνοντας αθροιστικά το 40% της συνολικής αξίας των συναλλαγών (23% ‒ $6,2 δισ. και 17% ‒ $4,6 δισ. αντίστοιχα).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…

Καθώς η Δύση σφίγγει τη μέγγενη των κυρώσεων κατά της Μόσχας, οι μεγαλύτερες πετρελαϊκές εταιρείες της Ρωσίας υφίστανται ολοένα και πιο ισχυρά πλήγματα. Στο…

Ο Δρ Νικόλας Π. Τσάκος, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Tsakos Energy Navigation (TEN), βραβεύτηκε στο πλαίσιο της ετήσιας φιλανθρωπικής εκδήλωσης «Chrysanthemum Ball» στη…

Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…

Στο 1,7% μειώθηκε ο ετήσιος πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Οκτώβριο από 1,8% τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της Eurostat. Στην Ευρωζώνη, ο πληθωρισμός…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ