
Μειωμένη σε σύγκριση με τα εξαιρετικά υψηλά επίπεδα του 2021 εμφανίζεται η δραστηριότητα στη second-hand αγορά το α’ εξάμηνο του 2022. Σύμφωνα με στοιχεία της μηνιαίας έκθεσης της VesselsValue, το α’ εξάμηνο του έτους άλλαξαν χέρια 940 bulk carriers, tankers, containerships και gas carriers, σημειώνοντας πτώση 20% σε σύγκριση με το α’ εξάμηνο του 2021 (1.171).
Το 44% των πλοίων (bulk carriers, tankers, containerships, gas carriers) που άλλαξαν χέρια το α’ εξάμηνο ήταν bulk carriers (409), ενώ το 36% (339) ήταν δεξαμενόπλοια. Συνεπώς, οκτώ στα δέκα πλοία που έχουν αποτελέσει το επίκεντρο συναλλαγών στη second-hand αγορά εντός του έτους ήταν είτε bulk carriers είτε tankers.
Όσον αφορά τα containerships, 136 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχουν αλλάξει χέρια εντός του έτους, καταλαμβάνοντας ποσοστό 14% επί των συνολικών αγοραπωλησιών και πτώση 45% σε ετήσια βάση. Από την άλλη, 56 gas carriers έχουν πωληθεί εντός του 2022, 180% αυξημένα σε ετήσια βάση, όμως καταλαμβάνοντας ποσοστό μόλις 6% επί των συνολικών συναλλαγών.
Παράλληλα, αξίζει να σημειωθεί πως, παρότι σημειώθηκε πτώση 20% στον αριθμό των bulk carriers, των tankers, των containerships και των gas carriers που άλλαξαν χέρια, η αξία των συναλλαγών κατέγραψε άνοδο 16,5% σε ετήσια βάση. Σύμφωνα με τη VesselsValue, τα κεφάλαια που διατέθηκαν για την αγορά πλοίων το α’ εξάμηνο του 2022 ήταν ίσα με $26,8 δισ., έναντι $23 δισ. την ίδια περίοδο πέρυσι. Το γεγονός αυτό αντανακλά την αύξηση των αξιών πλοίων.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι σε όρους αξίας τα containerships και τα gas carriers διαδραματίζουν έντονο ρόλο, καταλαμβάνοντας αθροιστικά το 40% της συνολικής αξίας των συναλλαγών (23% ‒ $6,2 δισ. και 17% ‒ $4,6 δισ. αντίστοιχα).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ