
Μετά τα φωτοβολταϊκά, το βιομεθάνιο αναδεικνύεται στο επόμενο πεδίο δραστηριοποίησης των πολιτών στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Νομοσχέδιο που προωθεί το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας θεσπίζει κίνητρα για την παραγωγή και χρήση του βιομεθανίου το οποίο μπορεί να διανέμεται μέσω του υπάρχοντος δικτύου φυσικού αερίου και να χρησιμοποιείται από τους καταναλωτές.
Η Δημόσια Επιχείρηση Δικτύων Διανομής Αερίου, που αναπτύσσει τα δίκτυα στις περιοχές εκτός Αττικής, Θεσσαλονίκης και Θεσσαλίας υπέβαλε ήδη – όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Μάριος Τσάκας μιλώντας στο συνέδριο του Economist – στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας τις προτάσεις της εταιρείας για την ανάπτυξη της αγοράς βιομεθανίου. Υπενθυμίζεται ότι η ΔΕΔΑ έχει ήδη καταθέσει, στα τέλη του 2021, αίτηση στη ΡΑΕ για έκδοση άδειας διανομής βιομεθανίου σε δίκτυα χαμηλής και μέσης πίεσης ενώ σχεδιάζει τα πρώτα πιλοτικά έργα διανομής βιομεθανίου στους νομούς Σερρών και Ημαθίας εντός του 2022 σε όλο τον κύκλο του προϊόντος, από την παραγωγή, την έγχυση, τη διανομή, μέχρι την πώληση και τη χρήση.
Το βιομεθάνιο παράγεται από υπολείμματα του αγροτικού και κτηνοτροφικού τομέα, καθώς και το οργανικό κλάσμα των στερεών αστικών αποβλήτων. Μελέτη της ΔΕΔΑ έχει εντοπίσει τουλάχιστον 35 σημεία ανά την Ελλάδα όπου υπάρχει επαρκής παραγωγή πρώτης ύλης από αγροτικά και αστικά απόβλητα, η οποία μπορεί να στηρίξει την ανάπτυξη μικρών μονάδων ισχύος έως 3 μεγαβάτ. Σύμφωνα με πληροφορίες, η πρόταση της ΔΕΔΑ προκρίνει τη διάρθρωση της αγοράς με τρόπο που θα διασφαλίζει ότι η τιμή του βιομεθανίου θα είναι χαμηλότερη από την τιμή του φυσικού αερίου. Η τιμή θα είναι εγγυημένη (κατά το πρότυπο της ενέργειας που παράγεται από φωτοβολταϊκά και άλλες ΑΠΕ) για τους παραγωγούς, ενώ αν η τιμή της αγοράς υπερβαίνει την εγγυημένη τότε η διαφορά θα επιστρέφεται στο Δημόσιο – κατά το πρότυπο επίσης των ΑΠΕ.
Βασικό πλεονέκτημα του βιομεθανίου που θα παράγεται από τις διάσπαρτες ανά την Ελλάδα μικρές μονάδες είναι ότι δεν θα επιβαρύνεται με τα τέλη χρήσης του Συστήματος Μεταφοράς Φυσικού Αερίου (ΔΕΣΦΑ) καθώς η έγχυση θα γίνεται απευθείας στα δίκτυα της ΔΕΔΑ, μέσης και χαμηλής πίεσης. Η πρόταση της ΔΕΔΑ προβλέπει εξάλλου την κατά προτεραιότητα απορρόφηση του βιομεθανίου από τα δίκτυα, κατ’ αναλογία ομοίως της ρύθμισης που ισχύει για την ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται από ΑΠΕ.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Στο επίκεντρο διεθνών μέσων ενημέρωσης βρίσκεται η Σάμος για μοναδικές ταξιδιωτικές εμπειρίες την επόμενη σεζόν. Σύμφωνα με το Travel and Tour World, το νησί…

Δύο μόλις εβδομάδες πριν από την εκπνοή του 2025, η παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά χύδην ξηρού φορτίου καταγράφει ένα σημαντικό ορόσημο, με τις διά θαλάσσης…

Η λειψυδρία έχει επανέλθει δυναμικά στο προσκήνιο, καθώς οι μειωμένες βροχοπτώσεις και οι υψηλές θερμοκρασίες των τελευταίων ετών επηρεάζουν όλο και περισσότερο τα υδατικά…

Σε κατάσταση ακυβερνησίας βρίσκεται δεξαμενόπλοιο με σημαία Λιβερίας και 28μελές πλήρωμα, στη θαλάσσια περιοχή 12,7 ναυτικά μίλια νοτιοανατολικά της Σκύρου, λόγω απώλειας ηλεκτρικής ενέργειας…

Η Ρωσία επιτέθηκε στο λιμάνι Πιβντένι, στη νότια Ουκρανία, σήμερα, έγινε γνωστό από Ουκρανούς αξιωματούχους, καθώς κλιμακώνει τα πλήγματα στην περιφέρεια της Οδησσού κατά…

Διήμερη επίσκεψη πραγματοποίησε την Πέμπτη 18 και Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2025 σε Λήμνο και Άγιο Ευστράτιο, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας.…

Την ένταξη του νεότευκτου «AEGEAN WINNER» στον στόλο της επισημοποίησε η Arcadia, συμφερόντων των αδελφών Αγγελόπουλου, σε ειδική τελετή ονοματοδοσίας που πραγματοποιήθηκε στις ναυπηγικές…

Αζέρικα καύσιμα εισήλθαν στην Αρμενία, στην πρώτη εμπορική συναλλαγή ύστερα από πάνω από τρεις δεκαετίες πολέμων μεταξύ των δύο χωρών, ανακοίνωσε την Παρασκευή 19…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ