
Μετά τα φωτοβολταϊκά, το βιομεθάνιο αναδεικνύεται στο επόμενο πεδίο δραστηριοποίησης των πολιτών στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Νομοσχέδιο που προωθεί το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας θεσπίζει κίνητρα για την παραγωγή και χρήση του βιομεθανίου το οποίο μπορεί να διανέμεται μέσω του υπάρχοντος δικτύου φυσικού αερίου και να χρησιμοποιείται από τους καταναλωτές.
Η Δημόσια Επιχείρηση Δικτύων Διανομής Αερίου, που αναπτύσσει τα δίκτυα στις περιοχές εκτός Αττικής, Θεσσαλονίκης και Θεσσαλίας υπέβαλε ήδη – όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Μάριος Τσάκας μιλώντας στο συνέδριο του Economist – στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας τις προτάσεις της εταιρείας για την ανάπτυξη της αγοράς βιομεθανίου. Υπενθυμίζεται ότι η ΔΕΔΑ έχει ήδη καταθέσει, στα τέλη του 2021, αίτηση στη ΡΑΕ για έκδοση άδειας διανομής βιομεθανίου σε δίκτυα χαμηλής και μέσης πίεσης ενώ σχεδιάζει τα πρώτα πιλοτικά έργα διανομής βιομεθανίου στους νομούς Σερρών και Ημαθίας εντός του 2022 σε όλο τον κύκλο του προϊόντος, από την παραγωγή, την έγχυση, τη διανομή, μέχρι την πώληση και τη χρήση.
Το βιομεθάνιο παράγεται από υπολείμματα του αγροτικού και κτηνοτροφικού τομέα, καθώς και το οργανικό κλάσμα των στερεών αστικών αποβλήτων. Μελέτη της ΔΕΔΑ έχει εντοπίσει τουλάχιστον 35 σημεία ανά την Ελλάδα όπου υπάρχει επαρκής παραγωγή πρώτης ύλης από αγροτικά και αστικά απόβλητα, η οποία μπορεί να στηρίξει την ανάπτυξη μικρών μονάδων ισχύος έως 3 μεγαβάτ. Σύμφωνα με πληροφορίες, η πρόταση της ΔΕΔΑ προκρίνει τη διάρθρωση της αγοράς με τρόπο που θα διασφαλίζει ότι η τιμή του βιομεθανίου θα είναι χαμηλότερη από την τιμή του φυσικού αερίου. Η τιμή θα είναι εγγυημένη (κατά το πρότυπο της ενέργειας που παράγεται από φωτοβολταϊκά και άλλες ΑΠΕ) για τους παραγωγούς, ενώ αν η τιμή της αγοράς υπερβαίνει την εγγυημένη τότε η διαφορά θα επιστρέφεται στο Δημόσιο – κατά το πρότυπο επίσης των ΑΠΕ.
Βασικό πλεονέκτημα του βιομεθανίου που θα παράγεται από τις διάσπαρτες ανά την Ελλάδα μικρές μονάδες είναι ότι δεν θα επιβαρύνεται με τα τέλη χρήσης του Συστήματος Μεταφοράς Φυσικού Αερίου (ΔΕΣΦΑ) καθώς η έγχυση θα γίνεται απευθείας στα δίκτυα της ΔΕΔΑ, μέσης και χαμηλής πίεσης. Η πρόταση της ΔΕΔΑ προβλέπει εξάλλου την κατά προτεραιότητα απορρόφηση του βιομεθανίου από τα δίκτυα, κατ’ αναλογία ομοίως της ρύθμισης που ισχύει για την ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται από ΑΠΕ.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών στα ναυπηγεία της Κίνας διαφαίνεται αμείωτη. Πρόσφατα, η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία TT-Line υπέγραψε με το ναυπηγείο CMI Jinling Shipyard επιστολή…
Ύστερα από διαπραγματεύσεις η φήφιση του IMO Net-Zero Framework αναβλήθηκε για ένα έτος. Υπενθυμίζεται ότι, τόσο η Ελλάδα, όσο και η Κύπρος ήταν ανάμεσα…
Ο κ. Ιωάννης Ν. Κοτζιάς, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Ναυλομεσιτών (Hellenic Shipbrokers Association – HSA), συναντήθηκε με την Υφυπουργό Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, κα…
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Η αμερικανική κυβέρνηση επέμεινε ότι οι περιορισμοί τους οποίους επέβαλε το Πεκίνο στις εξαγωγές σπάνιων γαιών θα έχουν αρνητικές συνέπειες για όλον τον κόσμο…
Σημαντικές αναταραχές υφίσταται ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ, καθώς η απεργία των πλοηγών έχει φέρει τα πάνω κάτω στις παραδόσεις πετρελαίου στον βελγικό λιμένα. Σύμφωνα…
Η νοτιοκορεατική Hanwha Ocean βρίσκεται στο στόχαστρο του Πεκίνου, το οποίο κατηγορεί τον ναυπηγικό κολοσσό για συμμετοχή στην πρόσφατη έρευνα των ΗΠΑ με στόχο…
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ