
Στις αρχές Ιουνίου, οι ναύλοι στη spot αγορά των containerships στο front-haul κύριο trade route Κίνα – Δυτική Ακτή των ΗΠΑ έπεσαν κάτω από τα κατευθυντήρια επίπεδα ναύλων των συμβολαίων χρονοναύλωσης μεγάλης διάρκειας. Επί του παρόντος, τα ενδιαφερόμενα μέρη στο συγκεκριμένο trade route φαίνεται να παρακολουθούν τις εξελίξεις των διαπραγματεύσεων μεταξύ της International Longshore and Warehouse Union (ILWU) και της Pacific Maritime Association (PMA), καθώς το πέρας των ισχυόντων συμβολαίων πλησιάζει.
Όπως αναφέρει πρόσφατη έκθεση της Xeneta, όσοι αποστέλλουν εμπορευματοκιβώτια στους λιμένες της Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ έχουν έρθει αντιμέτωποι με πληθώρα προκλήσεων, στο επίκεντρο των οποίων βρίσκεται η συμφόρηση που ταλανίζει τις εφοδιαστικές αλυσίδες.
Το γεγονός αυτό έχει οδηγήσει τη διαφορά των ναύλων στη spot αγορά, σε σύγκριση με εκείνων στα συμβόλαια χρονοναύλωσης μεγάλης διάρκειας, να μειωθεί σημαντικά, από τα $2.233/FEU ένα έτος πριν στα $750/FEU στα τέλη Οκτωβρίου του 2021. Μάλιστα, στις 21 Ιουνίου 2022, οι ναύλοι στη long-term αγορά βρέθηκαν σε κατά 2,7% υψηλότερα επίπεδα έναντι εκείνων στη short-term αγορά. Η εν λόγω εξέλιξη συνιστά απότοκο του κινδύνου που αντιμετωπίζουν οι φορτωτές, ο οποίος ώθησε σε εκρηκτική άνοδο την αξία της διασφάλισης των μεταφορικών τους αναγκών υπό τη μορφή συμβολαίων μεγάλης χρονικής διάρκειας.
Παράλληλα, η Xeneta σημειώνει ότι υπάρχει πληθώρα προκλήσεων που επισκιάζουν το outlook της long-term αγοράς. Οι πληθωριστικές πιέσεις μειώνουν την αγοραστική ικανότητα των καταναλωτών και δύνανται να επηρεάσουν σημαντικά την κατανάλωση στο β’ εξάμηνο του έτους. Επιπλέον, τα μέτρα που λαμβάνουν οι κεντρικές τράπεζες διεθνώς προσβλέπουν στην πτώση του επενδυτικού ενδιαφέροντος και σε επιβράδυνση της οικονομικής δραστηριότητας, εξελίξεις που ενδέχεται να οδηγήσουν σε πτώση της ζήτησης.
Φωτό: Stephen Leonardi/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη εξήγγειλε τα εγκαίνια του Κέντρου Νεοελληνικού Πολιτισμού «Μαριλένα Λασκαρίδη», στο Πανεπιστήμιο Διεθνών Σπουδών της Σαγκάης (Shanghai International Studies University –…
Οι παραλαβές σύγχρονων και τεχνολογικά προηγμένων δεξαμενόπλοιων συνεχίζονται για τις ελληνικών συμφερόντων εταιρείες, με τη Pantheon Tankers Management LTD, συμφερόντων της κ. Άννας Αγγελικούση…
Η ταχεία πρόοδος της θαλάσσιας ρομποτικής και των αυτόνομων πλοίων αλλάζει ριζικά το μέλλον της ναυτιλίας, συνδυάζοντας τεχνητή νοημοσύνη, απομακρυσμένο έλεγχο και ενεργειακή αποδοτικότητα.…
Πάνω από έναν χρόνο μετά την έναρξη της νέας θητείας της ΕΕ, οι αεροπορικές εταιρείες έχουν δει ελάχιστες ενέργειες για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας,…
Ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας 2% τόσο για εφέτος όσο και για το 2026, έναντι 2,3% το 2024, προβλέπει το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ) με…
Η Ινδία έχει αναδειχθεί σε κεντρικό «παίκτη» του παγκόσμιου εμπορίου πετρελαίου, όχι μόνο ως σημαντικός καταναλωτής αργού αλλά και ως ισχυρός εξαγωγέας προϊόντων πετρελαίου.…
Bulk carriers Έντονη ήταν η δραστηριότητα στη δευτερογενή αγορά bulk carriers κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους, συγκριτικά με την ίδια περίοδο το 2024.…
Μακροχρόνια συμφωνία για τη μείωση των ανθρακικών εκπομπών των θαλάσσιων μεταφορών σιδηρομεταλλεύματος υπέγραψαν οι Salzgitter Flachstahl GmbH, θυγατρική της Salzgitter AG, και Oldendorff Carriers.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ