
Στις αρχές Ιουνίου, οι ναύλοι στη spot αγορά των containerships στο front-haul κύριο trade route Κίνα – Δυτική Ακτή των ΗΠΑ έπεσαν κάτω από τα κατευθυντήρια επίπεδα ναύλων των συμβολαίων χρονοναύλωσης μεγάλης διάρκειας. Επί του παρόντος, τα ενδιαφερόμενα μέρη στο συγκεκριμένο trade route φαίνεται να παρακολουθούν τις εξελίξεις των διαπραγματεύσεων μεταξύ της International Longshore and Warehouse Union (ILWU) και της Pacific Maritime Association (PMA), καθώς το πέρας των ισχυόντων συμβολαίων πλησιάζει.
Όπως αναφέρει πρόσφατη έκθεση της Xeneta, όσοι αποστέλλουν εμπορευματοκιβώτια στους λιμένες της Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ έχουν έρθει αντιμέτωποι με πληθώρα προκλήσεων, στο επίκεντρο των οποίων βρίσκεται η συμφόρηση που ταλανίζει τις εφοδιαστικές αλυσίδες.
Το γεγονός αυτό έχει οδηγήσει τη διαφορά των ναύλων στη spot αγορά, σε σύγκριση με εκείνων στα συμβόλαια χρονοναύλωσης μεγάλης διάρκειας, να μειωθεί σημαντικά, από τα $2.233/FEU ένα έτος πριν στα $750/FEU στα τέλη Οκτωβρίου του 2021. Μάλιστα, στις 21 Ιουνίου 2022, οι ναύλοι στη long-term αγορά βρέθηκαν σε κατά 2,7% υψηλότερα επίπεδα έναντι εκείνων στη short-term αγορά. Η εν λόγω εξέλιξη συνιστά απότοκο του κινδύνου που αντιμετωπίζουν οι φορτωτές, ο οποίος ώθησε σε εκρηκτική άνοδο την αξία της διασφάλισης των μεταφορικών τους αναγκών υπό τη μορφή συμβολαίων μεγάλης χρονικής διάρκειας.
Παράλληλα, η Xeneta σημειώνει ότι υπάρχει πληθώρα προκλήσεων που επισκιάζουν το outlook της long-term αγοράς. Οι πληθωριστικές πιέσεις μειώνουν την αγοραστική ικανότητα των καταναλωτών και δύνανται να επηρεάσουν σημαντικά την κατανάλωση στο β’ εξάμηνο του έτους. Επιπλέον, τα μέτρα που λαμβάνουν οι κεντρικές τράπεζες διεθνώς προσβλέπουν στην πτώση του επενδυτικού ενδιαφέροντος και σε επιβράδυνση της οικονομικής δραστηριότητας, εξελίξεις που ενδέχεται να οδηγήσουν σε πτώση της ζήτησης.
Φωτό: Stephen Leonardi/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Τα τελευταία στοιχεία της Υπηρεσίας Κλιματικής Αλλαγής Copernicus (C3S) της ΕΕ επιβεβαιώνουν μια ανησυχητική κανονικότητα, σύμφωνα με το Reuters. Tο 2025 αναμένεται να καταγραφεί…

Μια τεκτονική αλλαγή συντελείται στον παγκόσμιο ανταγωνισμό για την ηγεμονία στην τεχνητή νοημοσύνη, καθώς το ενδιαφέρον μετατοπίζεται από τα γλωσσικά μοντέλα (LLMs) και τον…

Ένα ακόμα πλοίο-κόσμημα καθελκύστηκε από το ναυπηγείο Fincantieri στην Ιταλία. Πρόκειται για το «Seven Seas Prestige», ένα από τα δύο πολυτελέστατα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς,…

Ο γαλλικός κολοσσός της εφοδιαστικής αλυσίδας, CMA CGM, σχεδιάζει την έκδοση τριετών ομολόγων για τη συγκέντρωση σημαντικών κεφαλαίων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Reuters,…

Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…

Την περαιτέρω εμβάθυνση του αποτυπώματός της στην ινδική αγορά δρομολογεί η Amazon, ανακοινώνοντας νέο επενδυτικό πλάνο ύψους άνω των $35 δισ. με ορίζοντα το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ