
Το Συμβούλιο των Υπουργών ενέκρινε κανονισμό με στόχο να διασφαλίσει ότι οι δυνατότητες αποθήκευσης φυσικού αερίου στην ΕΕ πληρούνται πριν από τη χειμερινή περίοδο και μπορούν να μοιράζονται μεταξύ των κρατών μελών σε πνεύμα αλληλεγγύης, παρά τις διαταραχές στην αγορά φυσικού αερίου.
Ο κανονισμός προβλέπει ότι η υπόγεια αποθήκευση φυσικού αερίου στην επικράτεια των κρατών μελών πρέπει να φτάνει τουλάχιστον στο 80% της χωρητικότητάς της πριν από τον χειμώνα του 2022-2023 και στο 90% πριν από τις επόμενες χειμερινές περιόδους. Συνολικά, η ΕΕ θα προσπαθήσει συλλογικά να καλύψει το 85% της συνολικής υπόγειας χωρητικότητας αποθήκευσης αερίου στην ΕΕ το 2022.
Ορισμένα κράτη μέλη δεν διαθέτουν εγκαταστάσεις αποθήκευσης στην επικράτειά τους και έτσι ο κανονισμός προβλέπει ότι θα πρέπει να αποθηκεύουν το 15% της ετήσιας εγχώριας κατανάλωσης φυσικού αερίου σε αποθέματα που βρίσκονται σε άλλα κράτη μέλη και έτσι να έχουν πρόσβαση σε αποθέματα φυσικού αερίου που είναι αποθηκευμένα σε άλλα κράτη μέλη. Αυτός ο μηχανισμός θα ενισχύσει την ασφάλεια του εφοδιασμού τους με φυσικό αέριο, ενώ παράλληλα θα μοιραστεί το οικονομικό βάρος που συνεπάγεται η πλήρωση των αποθηκευτικών δυνατοτήτων της ΕΕ.
Ο κανονισμός προβλέπει επίσης την υποχρεωτική πιστοποίηση όλων των φορέων εκμετάλλευσης του υπόγειου χώρου αποθήκευσης αερίου από τις αρχές των ενδιαφερόμενων κρατών μελών. Στόχος αυτής της πιστοποίησης είναι να αποφευχθούν οι πιθανοί κίνδυνοι εξωτερικής επιρροής σε κρίσιμες υποδομές αποθήκευσης, οι οποίοι θα μπορούσαν να διακυβεύσουν την ασφάλεια του ενεργειακού εφοδιασμού της ΕΕ και άλλα βασικά συμφέροντα ασφάλειας.
Οι υποχρεώσεις πλήρωσης της χωρητικότητας αποθήκευσης θα λήξουν στις 31 Δεκεμβρίου 2025, αλλά οι υποχρεώσεις πιστοποίησης φορέα εκμετάλλευσης αποθεμάτων θα συνεχίσουν να ισχύουν και μετά την ημερομηνία αυτή. Ο κανονισμός προβλέπει επίσης τη χορήγηση παρέκκλισης στην Κύπρο, τη Μάλτα και την Ιρλανδία, εφόσον δεν είναι άμεσα συνδεδεμένες με το σύστημα φυσικού αερίου άλλων κρατών μελών.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ολοκληρώθηκαν την Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2025 οι αρχαιρεσίες της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας με την εκλογή των 7 μελών στο Διοικητικό της Συμβούλιο. Αναλυτικά η…
Μια νέα τεχνολογική δοκιμή καυσίμου συνδυάζει για πρώτη φορά αιθανόλη, μεθανόλη και ναυτιλιακό ντίζελ (bunker) σε δίχρονες μηχανές μεγαλης κλιμακας. Η καινοτόμος αυτή προσπάθεια,…
Η υιοθέτηση μιας ενεργειακά διασυνδεδεμένης αρχιτεκτονικής υπόσχεται να μειώσει δραστικά τις εκπομπές και να επαναπροσδιορίσει την αποδοτικότητα των πλοίων. Ο συνδυασμός αυτός αφορά τεχνολογίες…
Ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο για την επέκταση του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Atlas Maritime, με επικεφαλής τον κ. Λέοντα Πατίτσα, στο πλαίσιο της…
Καθώς η παγκόσμια ζήτηση για εισαγωγές LNG αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο, οι εξαγωγείς της Βόρειας Αμερικής φαίνονται αποφασισμένοι να συνεχίσουν με το πόδι στο…
Το Τμήμα Κρουαζιέρας του Ομίλου MSC πέτυχε ένα επίτευγμα στο ταξίδι του προς την απανθρακοποίηση, καθώς δύο από τα πλοία του – το «MSC…
Οι επενδύσεις στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας επέτρεψαν στα κράτη που εισάγουν ορυκτά καύσιμα να εξοικονομήσουν περίπου $1,3 τρισ. από το 2010, σύμφωνα με νέα…
Ένα ακόμα ορόσημο στην αναπτυξιακή της πορεία σημείωσε πρόσφατα η ExxonMobil, πραγματοποιώντας ένα σημαντικό βήμα για τη διεθνή επέκταση της αμερικανικής εταιρείας (και) στα……
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ