
															Ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας 2,8% φέτος και 2,5% το 2023 προβλέπει η έκθεση του ΟΟΣΑ (Economic Outlook) που δόθηκε πρόσφατα στη δημοσιότητα.
«Οι αυξήσεις των παγκόσμιων τιμών, η αυξημένη αβεβαιότητα και οι πιο σφιχτές νομισματικές συνθήκες θα εξουδετερωθούν εν μέρει από τις δαπάνες του ελληνικού σχεδίου ανάκαμψης και ανθεκτικότητας, τη δημοσιονομική στήριξη σε νοικοκυριά και εταιρείες και την ενίσχυση των εξαγωγών και των επενδύσεων», αναφέρει η έκθεση.
Για τον πληθωρισμό, όπως υπολογίζεται με βάση τον εναρμονισμένο δείκτη τιμών καταναλωτή, ο ΟΟΣΑ προβλέπει ότι θα διαμορφωθεί στο 8,8% σε μέσα επίπεδα για να υποχωρήσει στο 3,4% το 2023. «Αν και οι πιέσεις από την πλευρά της προσφοράς έχουν αυξηθεί, η υπάρχουσα διαθέσιμη παραγωγική δυναμικότητα θα μετριάσει τις πιέσεις στις τιμές», σημειώνει.
Για την ανεργία προβλέπεται σημαντική μείωση φέτος στο 12,4% από 14,7% πέρυσι, ενώ για το 2023 εκτιμάται ότι θα κινηθεί περίπου στα ίδια επίπεδα (12,6%) καθώς η άνοδος της απασχόλησης αναμένεται να ανακοπεί προσωρινά λόγω της υψηλότερης αβεβαιότητας των εργοδοτών, των δυσκολιών για προσλήψεις εργαζομένων με τις ζητούμενες δεξιότητες και των αυξήσεων των μισθών.
Η έκθεση αναφέρει ότι ο κυβερνητικός σχεδιασμός για την επίτευξη ενός μικρού πρωτογενούς πλεονάσματος το 2023 θα βελτιώσει περαιτέρω τη βιωσιμότητα των δημόσιων οικονομικών και θα στηρίξει, σε συνδυασμό με την αντιμετώπιση και των υπόλοιπων κόκκινων δανείων που έχουν μείνει στις τράπεζες, την απόκτηση επενδυτικής βαθμίδας για τα ελληνικά ομόλογα.
«Τα ενισχυμένα από τις αυξημένες τιμές έσοδα και η ανάκαμψη θα βοηθήσουν την κυβέρνηση να επαναφέρει τον προϋπολογισμό σε πρωτογενές πλεόνασμα το 2023. Με τη χρήση των μη προγραμματισμένων εσόδων και αποταμιεύσεων για την επάνοδο σε δημοσιονομικό πλεόνασμα και τη διασφάλιση ότι τα μέτρα στήριξης θα είναι προσωρινά και στοχευμένα στα εισοδήματα των ευάλωτων νοικοκυριών παρά για την επιδότηση των τιμών, θα βελτιωνόταν περαιτέρω η βιωσιμότητα των δημόσιων οικονομικών», σημειώνει η έκθεση.
Ο ΟΟΣΑ τονίζει ότι η δημοσιονομική πολιτική θα πρέπει να ισορροπήσει μεταξύ των μέτρων στήριξης από τη μία πλευρά και της δημοσιονομικής βιωσιμότητας από την άλλη.
Σημειώνει ότι η επίτευξη πρωτογενούς πλεονάσματος «θα διατηρούσε τα ταμειακά διαθέσιμα της Ελλάδας για την κάλυψη ενδεχόμενων υποχρεώσεων και τη δημιουργία δημοσιονομικών μαξιλαριών και θα στήριζε τις προσπάθειες για την επίτευξη της επενδυτικής βαθμίδας».
Ο Οργανισμός τάσσεται, επίσης, υπέρ του καθορισμού του κατώτατου μισθού μέσα από διαπραγματεύσεις των κοινωνικών εταίρων και όχι με κυβερνητική απόφαση. «Αναπτύσσοντας το σύστημα καθορισμού των μισθών με τρόπο, ώστε οι κοινωνικοί εταίροι να διαπραγματεύονται ευρείες συμφωνίες για τους όρους εργασίας που αντανακλούν την παραγωγικότητα και τις συνθήκες στην αγορά, παρά να υπάρχουν διοικητικές προσαρμογές στον κατώτατο μισθό, θα βελτίωνε την επίδοση της αγοράς εργασίας», αναφέρει.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Ένοπλοι επιτέθηκαν σήμερα σε δεξαμενόπλοιο στα ανοικτά των ακτών της Μογκαντίσου, πυροβολώντας εναντίον του πλοίου αφού προσπάθησαν να επιβιβαστούν σε αυτό, στο πρώτο φερόμενο…

Εξ αφορμής της επικείμενης δημοσίευσης του STIP – Σχεδίου Επενδύσεων για Βιώσιμες Μεταφορές, η A4E και η European Shipowners | ECSA επαναλαμβάνουν το αίτημά…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ