
Παρότι η ναυλαγορά των containerships παραμένει σε ισχυρά επίπεδα, οι ναύλοι έχουν καταγράψει πτώση σε κάποια σημαντικά routes. Όπως σημειώνει πρόσφατη έκθεση της Xeneta, η μεγαλύτερη πτώση από τις αρχές του έτους έχει λάβει χώρα στους ναύλους στο route από την Ινδονησία στις Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ. Στο εν λόγω route, οι ναύλοι στη spot αγορά έχουν σημειώσει πτώση 15,5%, όμως παραμένουν κατά περίπου $100/FEU υψηλότερα σε σύγκριση με τον μέσο όρο για τα routes από τη Νότια Ασία στην Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ.
Παράλληλα, η εν λόγω πτώση οδήγησε την Ινδονησία να απολέσει τη θέση της ως ακριβότερης αφετηρίας πλοίων με προορισμό την Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ. Τη θέση της έχει πάρει η Ταϊλάνδη, όπου ο μέσος όρος των ναύλων είναι ίσος με $11.930/FEU, περίπου $150/FEU υψηλότερα από τον μέσο όρο όλης της αγοράς.
Ωστόσο, όπως διαφαίνεται και στο γράφημα, παρότι οι ναύλοι έχουν καταγράψει πτώση από την αρχή του έτους σε όλα τα routes από τη Νότια Ασία στην Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ, παραμένουν σε κατά πολύ υψηλότερα επίπεδα έναντι ενός έτους πριν.
Παράλληλα, οι ναύλοι στη spot αγορά παραμένουν σε υψηλότερα επίπεδα από εκείνους των συμβολαίων χρονοναύλωσης, κατά περίπου $500/FEU. Βάσει της Xeneta, ο μέσος όρος των ναύλων σε συμβόλαια χρονοναύλωσης μεγάλης διάρκειας τους τελευταίους τρεις μήνες είναι ίσος με $11.300/FEU, αυξημένος σε σύγκριση με τις αρχές του έτους ($7.900/FEU) και εξαιρετικά αυξημένος σε σύγκριση με ένα έτος πριν ($3.750/FEU).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού (ΓΕΝ) αντιναύαρχος Δημήτριος Ελευθέριος Κατάρας ΠΝ, επισκέφθηκε, από 7 έως 13 Οκτωβρίου, τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής μετά από…
Ένα δεξαμενόπλοιο που βρισκόταν σε ναυπηγείο της δυτικής Ινδονησίας για επισκευές τυλίχθηκε στις φλόγες σήμερα το πρωί με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους…
Στην τελετή εγκαινίων του νέου Ογκολογικού Κέντρου στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο «Αττικόν» παρέστη το πρωί ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και στη συνέχεια επισκέφτηκε το…
Η Κίνα αποτελεί τον μεγαλύτερο καταναλωτή αργού πετρελαίου διεθνώς. Καθώς ο οικονομικός γίγαντας της Ασίας επιδιώκει να εξασφαλίσει ενεργειακά αποθέματα, αναδύεται η ανάγκη για…
Atlantas Ship Management (ASM), a leading ship management company headquartered in London, operate a fleet of 40+ vessels and expect this to grow to…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για την Wah Kwong Maritime Transport στις διά θαλάσσης μεταφορές χύδην ξηρών φορτίων, μέσα από ένα καινοτόμο επιχειρηματικό μοντέλο με «άρωμα»…
«Ξεκινώντας με την προμήθεια των νέων οχημάτων που παραλάβαμε σήμερα, ανακοινώνουμε ότι στους επόμενους μήνες το Λιμενικό Σώμα και το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής…
Η Ινδία κάνει ένα αποφασιστικό βήμα προς τη βιώσιμη ναυτιλιακή και ενεργειακή της μετάβαση, αναγνωρίζοντας τρία μεγάλα λιμάνια, το Deendayal (Γκουτζαράτ), το V.O. Chidambaranar…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ