
Ανοδικές τάσεις καταγράφονται στη ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων, με τους ναύλους τόσο των tankers, όσο και των LPG carries και LNG carriers να σημειώνουν άνοδο.
Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons για την εβδομάδα με πέρας τις 27 Μαΐου, τα κέρδη των Suezmaxes κατέγραψαν εβδομαδιαία άνοδο 36% και διαμορφώθηκαν στα $22.339/ημέρα. Στην αγορά των clean, τα κέρδη των MR tankers στη spot αγορά κατέγραψαν εβδομαδιαία πτώση 10%, όμως παραμένουν στα ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα των $35.869/ημέρα.
Επιπλέον, τα κέρδη στη spot αγορά για ένα VLGC στο route από τον Αραβικό Κόλπο στην Ιαπωνία κατέγραψαν αύξηση 32% σε εβδομαδιαία βάση και διαμορφώθηκαν στα $69.739/ημέρα, δηλαδή στα υψηλότερα επίπεδά τους από τον Ιανουάριο του 2021.
Όπως αναφέρει η Clarksons, θετικές είναι οι εξελίξεις και στην αγορά των LNG carriers, όπου ο μέσος όρος των ναύλων για ένα DFDE LNGC μεταφορικής ικανότητα 160.000 κ.μ. κατέγραψε αύξηση 3% σε εβδομαδιαία βάση και διαμορφώθηκε στα $76.750/ημέρα, δηλαδή στα υψηλότερα επίπεδα του έτους.
Ωστόσο, πτωτικές ήταν οι τάσεις στις ναυλαγορές των bulk carriers και containerships. Στα bulk carriers, τα κέρδη των Capesize στη spot αγορά μειώθηκαν κατά 50% σε εβδομαδιαία βάση και διαμορφώθηκαν σε $14.646/ημέρα. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα κέρδη των πλοίων eco προδιαγραφών και που φέρουν scrubbers ανήλθαν σε $28.621/ημέρα. Μικρότερη πτώση σημειώθηκα στα κέρδη ταξιδιού των Handysize πλοίων, ίση με 4%, τα οποία διαμορφώθηκαν στα $28.500/ημέρα.
Παράλληλα, μικρή πτώση σημειώθηκε στους ναύλους των feeder containerships, όμως η αγορά παραμένει εξαιρετικά ισχυρή. Ακόμη, οι προαναφερθείσες εξελίξεις οδήγησαν τον σχετικό δείκτη των ναυλαγορών της Clarksons, ClarkSea σε εβδομαδιαία πτώση 4% με τον δείκτη να διαμορφώνεται στα $42.391/ημέρα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση στο orderbook των containerships, το οποίο πλέον έχει ξεπεράσει το φράγμα των 10 εκατ. TEUS. Αξίζει να σημειωθεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ