
Ανοδικές τάσεις καταγράφονται στη ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων, με τους ναύλους τόσο των tankers, όσο και των LPG carries και LNG carriers να σημειώνουν άνοδο.
Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons για την εβδομάδα με πέρας τις 27 Μαΐου, τα κέρδη των Suezmaxes κατέγραψαν εβδομαδιαία άνοδο 36% και διαμορφώθηκαν στα $22.339/ημέρα. Στην αγορά των clean, τα κέρδη των MR tankers στη spot αγορά κατέγραψαν εβδομαδιαία πτώση 10%, όμως παραμένουν στα ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα των $35.869/ημέρα.
Επιπλέον, τα κέρδη στη spot αγορά για ένα VLGC στο route από τον Αραβικό Κόλπο στην Ιαπωνία κατέγραψαν αύξηση 32% σε εβδομαδιαία βάση και διαμορφώθηκαν στα $69.739/ημέρα, δηλαδή στα υψηλότερα επίπεδά τους από τον Ιανουάριο του 2021.
Όπως αναφέρει η Clarksons, θετικές είναι οι εξελίξεις και στην αγορά των LNG carriers, όπου ο μέσος όρος των ναύλων για ένα DFDE LNGC μεταφορικής ικανότητα 160.000 κ.μ. κατέγραψε αύξηση 3% σε εβδομαδιαία βάση και διαμορφώθηκε στα $76.750/ημέρα, δηλαδή στα υψηλότερα επίπεδα του έτους.
Ωστόσο, πτωτικές ήταν οι τάσεις στις ναυλαγορές των bulk carriers και containerships. Στα bulk carriers, τα κέρδη των Capesize στη spot αγορά μειώθηκαν κατά 50% σε εβδομαδιαία βάση και διαμορφώθηκαν σε $14.646/ημέρα. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα κέρδη των πλοίων eco προδιαγραφών και που φέρουν scrubbers ανήλθαν σε $28.621/ημέρα. Μικρότερη πτώση σημειώθηκα στα κέρδη ταξιδιού των Handysize πλοίων, ίση με 4%, τα οποία διαμορφώθηκαν στα $28.500/ημέρα.
Παράλληλα, μικρή πτώση σημειώθηκε στους ναύλους των feeder containerships, όμως η αγορά παραμένει εξαιρετικά ισχυρή. Ακόμη, οι προαναφερθείσες εξελίξεις οδήγησαν τον σχετικό δείκτη των ναυλαγορών της Clarksons, ClarkSea σε εβδομαδιαία πτώση 4% με τον δείκτη να διαμορφώνεται στα $42.391/ημέρα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Ο Ντ. Τραμπ διατάσσει «πλήρη και απόλυτο αποκλεισμό» των δεξαμενόπλοιων που κινούνται προς και από τη Βενεζουέλα. Ο Ντόναλντ Τραμπ διεμήνυσε χθες Τρίτη ότι…

Σε μια σημαντική κίνηση ανανέωσης του στόλου της, η Hapag-Lloyd υπέγραψε συμβόλαιο με τα κινεζικά ναυπηγεία CIMC Raffles για τη ναυπήγηση οκτώ νέων πλοίων…

Η τεχνολογία των ηλεκτροχημικών κυψελών καυσίμου υδρογόνου μεγάλης ισχύος εξελίσσεται σε καθοριστικό μοχλό του πράσινου μετασχηματισμού της ναυτιλίας, επιτρέποντας εγκαταστάσεις επιπέδου μεγαβάτ σε ποντοπόρα…

Αλλαγή σκυτάλης στην ηγεσία της European Shipowners | ECSA, καθώς ο Mikki Koskinen από τη Φινλανδία εξελέγη νέος Πρόεδρος, με τον Νικόλα Βενιάμη να…

Σημαντικές αλλαγές στο μείγμα των φορτίων που μεταφέρουν τα Capesize καταγράφονται τα τελευταία χρόνια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Drewry, ενώ οι όγκοι φορτίων που…

Την υπογραφή σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, διάρκειας 21 ετών, με την Google ανακοίνωσε η TotalEnergies, δεσμευόμενη για την παροχή ενός TWh ανανεώσιμης ενέργειας προς…

Η τεχνολογία πλήρους ηλεκτροκίνησης πλοίων, βασισμένη σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας και ηλεκτρική πρόωση υψηλής ισχύος, πέρασε σε νέα ιστορική φάση στις 14…

Την πρώτη ετήσια πτώση από το 2020 καταγράφουν οι παγκόσμιες διά θαλάσσης αποστολές θερμικού άνθρακα, με τον συνολικό όγκο να διαμορφώνεται στους 945 εκατ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ