
Ανοδικές τάσεις καταγράφονται στη ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων, με τους ναύλους τόσο των tankers, όσο και των LPG carries και LNG carriers να σημειώνουν άνοδο.
Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons για την εβδομάδα με πέρας τις 27 Μαΐου, τα κέρδη των Suezmaxes κατέγραψαν εβδομαδιαία άνοδο 36% και διαμορφώθηκαν στα $22.339/ημέρα. Στην αγορά των clean, τα κέρδη των MR tankers στη spot αγορά κατέγραψαν εβδομαδιαία πτώση 10%, όμως παραμένουν στα ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα των $35.869/ημέρα.
Επιπλέον, τα κέρδη στη spot αγορά για ένα VLGC στο route από τον Αραβικό Κόλπο στην Ιαπωνία κατέγραψαν αύξηση 32% σε εβδομαδιαία βάση και διαμορφώθηκαν στα $69.739/ημέρα, δηλαδή στα υψηλότερα επίπεδά τους από τον Ιανουάριο του 2021.
Όπως αναφέρει η Clarksons, θετικές είναι οι εξελίξεις και στην αγορά των LNG carriers, όπου ο μέσος όρος των ναύλων για ένα DFDE LNGC μεταφορικής ικανότητα 160.000 κ.μ. κατέγραψε αύξηση 3% σε εβδομαδιαία βάση και διαμορφώθηκε στα $76.750/ημέρα, δηλαδή στα υψηλότερα επίπεδα του έτους.
Ωστόσο, πτωτικές ήταν οι τάσεις στις ναυλαγορές των bulk carriers και containerships. Στα bulk carriers, τα κέρδη των Capesize στη spot αγορά μειώθηκαν κατά 50% σε εβδομαδιαία βάση και διαμορφώθηκαν σε $14.646/ημέρα. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα κέρδη των πλοίων eco προδιαγραφών και που φέρουν scrubbers ανήλθαν σε $28.621/ημέρα. Μικρότερη πτώση σημειώθηκα στα κέρδη ταξιδιού των Handysize πλοίων, ίση με 4%, τα οποία διαμορφώθηκαν στα $28.500/ημέρα.
Παράλληλα, μικρή πτώση σημειώθηκε στους ναύλους των feeder containerships, όμως η αγορά παραμένει εξαιρετικά ισχυρή. Ακόμη, οι προαναφερθείσες εξελίξεις οδήγησαν τον σχετικό δείκτη των ναυλαγορών της Clarksons, ClarkSea σε εβδομαδιαία πτώση 4% με τον δείκτη να διαμορφώνεται στα $42.391/ημέρα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Κίνα και Ρωσία σκοπεύουν να αυξήσουν τη μεταξύ τους εμπορευματική κίνηση από το Βόρεια Πέρασμα σε 20 εκατ. τόνους έως το 2030, δήλωσε πρόσφατα…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στη χθεσινή συνεδρίαση της MEPC το Λονδίνο, όπου τα κράτη-μέλη του IMO συνεδρίαζαν για…
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ