
Λίγες ημέρες προτού η σπουδαιότερη ναυτιλιακή έκθεση του κόσμου ανοίξει τις πόρτες της, ο ναυλομεσιτικός οίκος Clarksons προέβη σε ανάλυση του ελληνόκτητου στόλου.
Όπως σημειώνεται χαρακτηριστικά σε σχετική ανάρτηση της Clarksons στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο ελληνόκτητος στόλος συνεχίζει να διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στη διεθνή ναυτιλία. Παρά τις επιμένουσες προκλήσεις τα τελευταία τέσσερα έτη, οι Έλληνες διαχειρίζονται στόλο συνολικής χωρητικότητας ίσης με το 19% του παγκόσμιου στόλου σε όρους dwt, διατηρώντας την περίοπτη θέση τους στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα.
Στη σχετική έκθεση σημειώνεται ότι οι Έλληνες αύξησαν τον στόλο τους κατά 29 εκατ. GT τα τελευταία τέσσερα έτη, με τη χωρητικότητα πλέον να αγγίζει τα 247 εκατ. GT (417 εκατ. dwt). Έτσι, οι Έλληνες παραμένουν στην κορυφή της παγκόσμιας πλοιοκτησίας σε όρους χωρητικότητας.
Ο ελληνόκτητος στόλος bulk carriers αγγίζει τα 209,2 εκατ. dwt και συνιστά το 22% του παγκόσμιου στόλου bulk carriers. Αυτό φέρνει τους Έλληνες δεύτερους στην παγκόσμια κατάταξη, μία θέση πίσω από τους Κινέζους (23%). Ωστόσο, οι Έλληνες πλοιοκτήτες διατηρούν τα πρωτεία στα δεξαμενόπλοια, με ποσοστό στόλου επί του παγκόσμιου ίσο με 24% (166,9 εκατ. dwt).
Τέλος, βάσει της Clarksons, ο ελληνόκτητος στόλος LNG carriers αντιπροσωπεύει πλέον το 21% του παγκόσμιου στόλου, έναντι 15% στα τελευταία «Ποσειδώνια» το 2018.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εικοσιτετράωρη πανελλαδική απεργία για την Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 προκήρυξε η ΑΔΕΔΥ, αντιδρώντας στο νέο εργασιακό νομοσχέδιο. Η συγκέντρωση στην Αθήνα θα γίνει στις…
Η απεργία των λιμενεργατών στο λιμάνι του Ρότερνταμ, μετά το αίτημα τους για υψηλότερους μισθούς ανεστάλη προσωρινά σήμερα 13 Οκτωβρίου, μετά από νομικές ενέργειες,…
Ανάμεικτα είναι τα συναισθήματα που απορρέουν από την αναθεώρηση των προβλέψεων του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) για την ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου. Συγκεκριμένα, βάσει…
Η εμπορική διαμάχη μεταξύ της Κίνας και του αυστραλιανού μεταλλευτικού κολοσσού BHP, σε συνδυασμό με τις δασμολογικές τριβές που θολώνουν τις πωλήσεις των αμερικανικών…
Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται στην…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας αναμένει με αγωνία τις αποφάσεις που θα ληφθούν το διάστημα 14-17 Οκτωβρίου στη συνεδρίαση της MEPC, αναφορικά με το…
Ως μοχλό ανάπτυξης που τροφοδοτεί το μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για το λιμάνι του Λαυρίου, χαρακτήρισε ο Γιώργος Βακόνδιος, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου…
Για το πρώτο της κλιματικά ουδέτερο ταξίδι με 100% προηγμένο βιοκαύσιμο ετοιμάζεται η νορβηγική εταιρεία Hurtigruten. Στις 29 Οκτωβρίου 2025, το υβριδικό πλοίο «MS…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ