
Σύμφωνα με στοιχεία τα οποία προέκυψαν από τη μελέτη «Fuelling the Fourth Propulsion Revolution» του καθηγητή Stefan Ulreich του γερμανικού Πανεπιστημίου Εφαρμοσμένων Επιστημών, η οποία ανατέθηκε από το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS), ο ναυτιλιακός κλάδος αναμένεται να χρειαστεί το σύνολο της σημερινής παγκόσμιας παραγωγής ανανεώσιμης ενέργειας προκειμένου να καλύψει τις μελλοντικές του ανάγκες, γεγονός που αποτελεί τεράστια ευκαιρία για επενδυτές και κυβερνήσεις να επενδύσουν σε νέα πράσινα καύσιμα, ώστε να επιτευχθεί η ενεργειακή μετάβαση.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την εν λόγω μελέτη, προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος που έχει θέσει ο κλάδος για μηδενικές καθαρές εκπομπές έως το 2050, η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές θα πρέπει να αυξηθεί έως και κατά 3.000 TWh, μέγεθος που αντιστοιχεί στη σημερινή παγκόσμια παραγωγική ικανότητα ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές. Η μελέτη κατέληξε επίσης στο ότι, προκειμένου να επιτευχθούν οι περιβαλλοντικοί στόχοι του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας για το 2050, η παγκόσμια παραγωγική ικανότητα ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές θα πρέπει να δεκαοκταπλασιαστεί.
Λαμβάνοντας ως παράδειγμα το παγκόσμιο εμπόριο του υδρογόνου, η μελέτη αναγνώρισε σημαντικά δυνητικά οφέλη από την εισαγωγή και την εξαγωγή του εν λόγω καυσίμου από χώρες κυρίως του νότου λόγω των αναμενόμενων διαφορών στα κόστη παραγωγής του σε διάφορες περιοχές του πλανήτη. Οι διαφορές αυτές οφείλονται κυρίως στην αφθονία πηγών ανανεώσιμης ενέργειας σε πολλές χώρες της Αφρικής και της Λατινικής Αμερικής, όπου η παραγωγή καυσίμου υδρογόνου θα μπορεί να γίνεται με αρκετά χαμηλότερο κόστος. Ως εκ τούτου, η επένδυση σε υποδομές παραγωγής πράσινων καυσίμων στις εν λόγω χώρες αποτελεί μια σημαντική ευκαιρία για την εξασφάλιση των απαιτούμενων ποσοτήτων πράσινων καυσίμων, ώστε να επιτευχθεί η απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα.
Τέλος, σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (IRENA), έως το 2050 τουλάχιστον το 50% των ανθρακικά ουδέτερων καυσίμων που θα διατίθενται στην παγκόσμια αγορά θα μεταφέρονται μέσω πλοίων, με τον ναυτιλιακό κλάδο να αποτελεί έτσι έναν καθοριστικό παράγοντα για την απανθρακοποίηση και άλλων βιομηχανικών κλάδων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, προχωρά στην επόμενη φάση της καμπάνιας της «All Aboard Greece», αναδεικνύοντας…
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ