
Σύμφωνα με στοιχεία τα οποία προέκυψαν από τη μελέτη «Fuelling the Fourth Propulsion Revolution» του καθηγητή Stefan Ulreich του γερμανικού Πανεπιστημίου Εφαρμοσμένων Επιστημών, η οποία ανατέθηκε από το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS), ο ναυτιλιακός κλάδος αναμένεται να χρειαστεί το σύνολο της σημερινής παγκόσμιας παραγωγής ανανεώσιμης ενέργειας προκειμένου να καλύψει τις μελλοντικές του ανάγκες, γεγονός που αποτελεί τεράστια ευκαιρία για επενδυτές και κυβερνήσεις να επενδύσουν σε νέα πράσινα καύσιμα, ώστε να επιτευχθεί η ενεργειακή μετάβαση.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την εν λόγω μελέτη, προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος που έχει θέσει ο κλάδος για μηδενικές καθαρές εκπομπές έως το 2050, η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές θα πρέπει να αυξηθεί έως και κατά 3.000 TWh, μέγεθος που αντιστοιχεί στη σημερινή παγκόσμια παραγωγική ικανότητα ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές. Η μελέτη κατέληξε επίσης στο ότι, προκειμένου να επιτευχθούν οι περιβαλλοντικοί στόχοι του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας για το 2050, η παγκόσμια παραγωγική ικανότητα ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές θα πρέπει να δεκαοκταπλασιαστεί.
Λαμβάνοντας ως παράδειγμα το παγκόσμιο εμπόριο του υδρογόνου, η μελέτη αναγνώρισε σημαντικά δυνητικά οφέλη από την εισαγωγή και την εξαγωγή του εν λόγω καυσίμου από χώρες κυρίως του νότου λόγω των αναμενόμενων διαφορών στα κόστη παραγωγής του σε διάφορες περιοχές του πλανήτη. Οι διαφορές αυτές οφείλονται κυρίως στην αφθονία πηγών ανανεώσιμης ενέργειας σε πολλές χώρες της Αφρικής και της Λατινικής Αμερικής, όπου η παραγωγή καυσίμου υδρογόνου θα μπορεί να γίνεται με αρκετά χαμηλότερο κόστος. Ως εκ τούτου, η επένδυση σε υποδομές παραγωγής πράσινων καυσίμων στις εν λόγω χώρες αποτελεί μια σημαντική ευκαιρία για την εξασφάλιση των απαιτούμενων ποσοτήτων πράσινων καυσίμων, ώστε να επιτευχθεί η απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα.
Τέλος, σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (IRENA), έως το 2050 τουλάχιστον το 50% των ανθρακικά ουδέτερων καυσίμων που θα διατίθενται στην παγκόσμια αγορά θα μεταφέρονται μέσω πλοίων, με τον ναυτιλιακό κλάδο να αποτελεί έτσι έναν καθοριστικό παράγοντα για την απανθρακοποίηση και άλλων βιομηχανικών κλάδων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






The third Lofrans’ & MAX POWER Convention unfolded this October at the breathtaking LaLiBay Resort & Spa on Aegina Island. Τhe convention has become…

Οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Ελλάδα υπέγραψαν σήμερα στην Αθήνα κοινή Διακήρυξη Οικονομικής Ασφάλειας, η οποία αποτυπώνει μια νέα γεωπολιτική πραγματικότητα: η οικονομική ασφάλεια…

Εκ νέου σήμα κινδύνου εξέπεμψε η UK Maritime Trade Operations (UKMTO) στα ανοικτά της Σομαλίας, λίγες μόνο 24ωρα μετά το ρεσάλτο Σομαλών πειρατών σε ελληνόκτητο…

Εκρήξεις ακούστηκαν σήμερα το πρωί κοντά στην πρωτεύουσα του Σουδάν, το Χαρτούμ, που ελέγχεται από τον στρατό, δήλωσαν αυτόπτες μάρτυρες μία ημέρα αφού οι…

Once again, the LALIZAS Force travelled from all over the world to gather on the island of Aegina for the LALIZAS Branches Synergy Summit,…

To support its customers in the transition from conventional to alternative fuels and to further strengthen the qualification and preparation of the crew supplied…

Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., κορυφαία εταιρεία στον τομέα της ναυτιλιακής, βιομηχανικής και ενεργειακής αυτοματοποίησης, έχει την τιμή να ανακοινώσει ότι αποτελεί…

Μείωση 13,6% σημείωσε το έλλειμμα στο εμπορικό ισοζύγιο της χώρας τον Σεπτέμβριο εφέτος, λόγω της αύξησης της αξίας των εξαγωγών και της μείωσης εκείνης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ