
Υπό επιμένουσα πίεση βρίσκεται η ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων, και δη των crude tankers, με τους ναύλους για πετρελαιοφόρα μεσαίου και μεγάλου μεγέθους να καταγράφουν πτώση. Ενδεικτικά της τάσης αυτής είναι τα ευρήματα πρόσφατης εβδομαδιαίας (7-13/5) έκθεσης της Banchero Costa.
Ειδικότερα, βάσει της έκθεσης τα TCEs των VLCCs, Suezmaxes και Aframaxes σημείωσαν εβδομαδιαία πτώση σε αρκετά εκ των κύριων routes. Το TCE των VLCCs κατέγραψε πτώση περίπου 2% σε routes από τον Αραβικό Κόλπο στην Κίνα ενώ μάλιστα, σε σύγκριση με ένα έτος πριν, οι ναύλοι έχουν σημειώσει πτώση 616%. Σε άλλα κύρια routes των VLCCs, όπως εκείνο από τον Αραβικό Κόλπο προς τον Κόλπο του Μεξικού, οι ναύλοι κατέγραψαν μερική άνοδο, ωστόσο παραμένουν σε κατά περίπου 107% χαμηλότερα επίπεδα σε ετήσια βάση. Ο μέσος όρος του TCE των VLCCs βρίσκεται σε κατά 156% χαμηλότερα επίπεδα σε ετήσια βάση.
Παράλληλα, η εικόνα των ναύλων των Suezmaxes και των Aframaxes εμφανίζεται πιο θετική. Ο μέσος όρος του TCE των Suezmaxes κατέγραψε άνοδο 10% την προηγούμενη εβδομάδα και διαμορφώθηκε σε κατά περίπου 1.010% υψηλότερα επίπεδα σε ετήσια βάση. Ακόμη, ο μέσος όρος του TCE των Aframaxes βρίσκεται σε κατά περίπου 659% υψηλότερα επίπεδα σε σύγκριση με ένα έτος πριν.
Ωστόσο, το TCE των Suezmaxes σε routes από τη Μαύρη Θάλασσα προς τη Μεσόγειο κατέγραψε πτώση 7% την προηγούμενη εβδομάδα. Πτώση κατέγραψε το TCE των Aframaxes την προηγούμενη εβδομάδα σε routes από τη Βόρεια Θάλασσα προς την Ευρώπη – Ηνωμένο Βασίλειο (12%) και σε routes από το Κουβέιτ προς την Κίνα (8%).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η αγορά πετρελαίου επιδεικνύει τάσεις σταθεροποίησης, με τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του Brent να διαμορφώνονται σήμερα στα $62,14 και του WTI στα $58,05/βαρέλι, διατηρώντας…

Την οριστική ολοκλήρωση της στρατηγικής κίνησης για την απόκτηση ισχυρού μειοψηφικού ποσοστού στην TORM ανακοίνωσε η Hafnia Limited, επισφραγίζοντας και τυπικά τη συμφωνία αγοραπωλησίας…

Η επιστροφή στη θαλάσσια αρτηρία της Ερυθράς Θάλασσας σε σύντομο σχετικά χρονικό διάστημα διαφαίνεται πιο πιθανή μέρα με τη μέρα, σύμφωνα με την ΒΙΜCO,…

Η εντυπωσιακή αύξηση των ροών ρωσικού αερίου μέσω αγωγών προς την Κίνα αδυνατεί να μεταφραστεί σε ισοδύναμο οικονομικό όφελος για τη Μόσχα –σύμφωνα με…

Η DHL Global Forwarding και η CMA CGM κάνουν ένα σημαντικό βήμα προς την αποανθρακοποίηση των παγκόσμιων μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων. Οι δύο εταιρείες συμφώνησαν να…

Η δευτερογενής αγορά ξηρού φορτίου το 2025 χαρακτηρίζεται από ισχυρή ρευστότητα, με τους Έλληνες πλοιοκτήτες ωστόσο να κινούνται με σαφή διάθεση ποιοτικής αναδιάρθρωσης και…

Άνοδο των εσόδων από τις εξαγωγές εμπορευμάτων βλέπει η Αυστραλία για το 2026, καθώς συνεχίζεται το ράλι του χρυσού και το σιδηρομετάλλευμα αποδεικνύεται ανθεκτικό,…

Ανάμεικτες τάσεις εμφανίζουν οι θαλάσσιες μεταφορές αυτοκινήτων στην εκπνοή του 2025. Σύμφωνα με την Clarksons, o όγκος διά θαλάσσης μεταφορών αυτοκινήτων θα αυξηθεί φέτος…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ