
Θετικές βλέπει τις βραχυπρόθεσμες προοπτικές των δεξαμενόπλοιων η Τeekay, όπως προκύπτει από τον οικονομικό της απολογισμό για το α’ τρίμηνο του έτους.
Συγκεκριμένα, η εταιρεία αναφέρει ότι η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία έχει αλλάξει άρδην τις ισορροπίες στην αγορά. Ειδικότερα, οι εξαγωγές πετρελαίου από τη ρωσική Μαύρη Θάλασσα και τη Βαλτική Θάλασσα είναι σταθερές από την έναρξη της σύρραξης. Παράλληλα, και σύμφωνα με όσα αναφέρει η Teekay, οι ρωσικές εξαγωγές πετρελαίου στην Ευρώπη έχουν μειωθεί, ενώ αντιθέτως στην Ινδία έχουν αυξηθεί. Στο πλαίσιο αυτό, η Ευρώπη καλείται να αυξήσει τις εισαγωγές της από άλλα μέρη του κόσμου, όπως το US Gulf, η Μέση Ανατολή και η Δυτική Αφρική. «Οι αλλαγές αυτές είναι θετικές για τα τονομίλια των μεσαίου μεγέθους δεξαμενόπλοιων λόγω των μεγαλύτερων κατά μέσο όρο αποστάσεων που πρέπει να καλύψουν τα πλοία αυτά», τονίζεται στην ανακοίνωση.
Στο μέτωπο της προσφοράς, οι τιμές νεότευκτων δεξαμενόπλοιων είναι στα υψηλότερα επίπεδα από το 2009, απόρροια κυρίως του πληθωρισμού και των επιπέδων ρεκόρ στις παραγγελίες containerships και LNG carriers. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι τα ναυπηγεία δεν έχουν διαθέσιμα slots τουλάχιστον έως το 2024, ενώ το 60% αυτών είναι ήδη κλεισμένα για το 2025. Συνεπώς, μόνο εντύπωση δεν προκαλούν τα στοιχεία της Teekay ότι το orderbook είναι στο 6,4% του υφιστάμενου στόλου, συνιστώντας τον μικρότερο αριθμό από το 1996. Τέλος, αυξημένες διαλύσεις δεξαμενόπλοιων εκτιμά η εταιρεία, καθώς ένας σημαντικός αριθμός αυτών είναι άνω των 20 ετών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ