
Το κόστος μεταφοράς εμπορευμάτων από τους κινεζικούς λιμένες προς τη Δύση έχει καταγράψει πτώση τις τελευταίες εβδομάδες. Σε ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο CEO της Vespucci Maritime, Lars Jensen, σημειώνει ότι η εν λόγω εξέλιξη συνιστά απόρροια μεταξύ άλλων της εποχικότητας στην αγορά των containerships. Επιπλέον, αναφέρει ότι η πτώση των ναύλων σε routes μεταξύ Άπω Ανατολής και Ευρώπης θα επιμείνει τις ερχόμενες εβδομάδες.
Οι ναύλοι στο route από τη Σαγκάη προς το Ρότερνταμ βρίσκονται σε πτωτική πορεία από την εβδομάδα με πέρας τις 24 Φεβρουαρίου του 2022, σύμφωνα με την Drewry. Την εβδομάδα με πέρας τις 21 Απριλίου, οι ναύλοι στο εν λόγω route διαμορφώθηκαν στα $10.364/FEU, έχοντας σημειώσει πτώση 24% από τις 24 Φεβρουαρίου.
Παράλληλα, δημοσίευμα του κινεζικού μέσου ChinaDaily αναφέρει ότι, παρά την πτωτική πορεία των ναύλων από την Κίνα προς την Ευρώπη, οι Κινέζοι εξαγωγείς επιλέγουν να καθυστερήσουν την παράδοση ήδη εξασφαλισμένων παραγγελιών προς εξασφάλιση νέων. Η ζήτηση στην Ευρώπη είναι αποδυναμωμένη, καθώς οι οικονομίες των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης ταλανίζονται από τις πληθωριστικές πιέσεις που έχει επιφέρει η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία.
Η πτώση της ζήτησης στην Ευρώπη δεν αποτελεί τον μοναδικό λόγο που οι Κινέζοι εξαγωγείς βρίσκονται σε αναζήτηση νέων προορισμών για τα εμπορεύματά τους. Η βιομηχανική δραστηριότητα στην Κίνα έχει έρθει αντιμέτωπη με σημαντικούς σκοπέλους, με φόντο την αύξηση της τιμής των πρώτων υλών και των πολιτικών που υιοθετήθηκαν προς αντιμετώπιση της έξαρσης κρουσμάτων της Covid-19. Οι εν λόγω παράγοντες οδήγησαν σε σημαντική αύξηση του ορίζοντα παράδοσης εμπορευμάτων από τη στιγμή που κατατίθεται μια παραγγελία, περιορίζοντας την παραγωγική ικανότητα και ωθώντας τους εξαγωγείς να είναι πιο επιλεκτικοί.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για τα δεξαμενόπλοια στον Καναδά, καθώς ένα σημαντικό λιμενικό έργο πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα φόρτωσης πετρελαίου στον λιμένα του Βανκούβερ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ