
Η αγορά πετρελαίου βρίσκεται σε συνεχιζόμενη πίεση, απόρροια των αυξημένων τιμών του ενεργειακού αγαθού και λοιπών συνιστωσών, όπως το πρόσφατο αυστηρό lockdown στην οικονομική πρωτεύουσα της Κίνας, Σαγκάη. Πιο συγκεκριμένα, βάσει του πρακτορείου ειδήσεων Reuters, τα επίπεδα διύλισης πετρελαίου στην Κίνα τον Μάρτιο του 2022 διαμορφώθηκαν στα χαμηλότερα επίπεδά τους από τον Οκτώβριο του 2021, μειωμένα κατά 2% έναντι εκείνων του Μαρτίου του 2021.
Ειδικότερα, η τιμή πετρελαίου και τα αυστηρά lockdowns προκαλούν πτώση της κατανάλωσης πετρελαίου. Ο όγκος διύλισης πετρελαίου στην Κίνα διαμορφώθηκε στους 58,59 εκατ. τόνους, ποσότητα που ισοδυναμεί με 13,8 εκατ. βαρέλια πετρελαίου ανά ημέρα. Τον Μάρτιο του 2022, ο αντίστοιχος όγκος είχε ανέλθει σε 14,08 εκατ. βαρέλια/ημέρα, ενώ την περίοδο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου σε 13,98 εκατ. βαρέλια/ημέρα. Συνολικά, το α’ τρίμηνο του 2022, η κινεζική παραγωγή πετρελαίου διαμορφώθηκε στους 171,44 εκατ. τόνους ή 13,91 εκατ. βαρέλια/ημέρα.
Παράλληλα, η πτώση στη ζήτηση πετρελαίου ενδέχεται να επηρεάσει αρνητικά και τη ναυτιλία. H Κίνα αποτελεί μία από τις κορυφαίες χώρες στη διύλιση πετρελαίου και διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στο θαλάσσιο εμπόριο και συνεπώς στη ζήτηση για δεξαμενόπλοια. Μειωμένη ζήτηση συνεπάγεται πτώση της ζήτησης για τη θαλάσσια μεταφορά εμπορευμάτων, μειώνοντας τα τονομίλια των δεξαμενόπλοιων και διαταράσσοντας τις εύθραυστες ισορροπίες προσφοράς και ζήτησης στην αγορά.
Τέλος, η παραγωγή πετρελαίου της Κίνας εκτιμάται πως θα καταγράψει περαιτέρω πτώση τον Απρίλιο του 2022, ίση με περίπου 6% σε σύγκριση με τον μέσο όρο της παραγωγής του 2021.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται…

Ο κυκλώνας Μελίσα αναβαθμίστηκε σήμερα στη μέγιστη κατηγορία 5 στην Καραϊβική, απειλώντας την Τζαμάικα, την Αϊτή και τη Δομινικανή Δημοκρατία με καταστροφικούς ανέμους και…

Ινδικά μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν ότι η MSC βρίσκεται ένα βήμα μακριά από τη νηολόγηση ορισμένων από τα πλοία του στόλου της στο εθνικό νηολόγιο.…

Μια ομάδα κορυφαίων χρηματοπιστωτικών, ενεργειακών και βιομηχανικών εταιρειών ανακοίνωσε την ίδρυση της Carbon Measures, μιας νέας συμμαχίας με στόχο την προώθηση ενός πιο ακριβούς…

Στο επίκεντρο της πρόσφατης συνεδρίασης του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου βρέθηκε το θέμα της ανταγωνιστικής πράσινης μετάβασης, καθώς και η επιτακτική ανάγκη εντατικοποίησης των συλλογικών προσπαθειών…

Σε νέα εποχή εισέρχεται ο ναυπηγικός κολοσσός της Νότιας Κορέας HD Hyundai, μετά τη στρατηγική αναδιάρθρωση των θυγατρικών του. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 23 Οκτωβρίου,…

Παρά τον εν εξελίξει εμπορικό πόλεμο ΗΠΑ-Κίνας, η ανθεκτικότητα των κινεζικών εξαγωγών αποδεικνύει πόσο απαραίτητα παραμένουν πολλά από τα προϊόντα της Κίνας, ακόμα και…

Ένα νέο κεφάλαιο για τις εξαγωγές LNG του Κατάρ «εγκαινίασε» πρόσφατα η QatarEnergy στο Ηνωμένο Βασίλειο, με την παραχώρηση ενός εκ των μεγαλύτερων τερματικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ