
Πτωτική πορεία ακολουθούν οι παραγγελίες δεξαμενόπλοιων και bulk carriers τα τελευταία δέκα χρόνια, απόρροια των σημαντικών προκλήσεων με τις οποίες είναι αντιμέτωπες οι επιμέρους ναυτιλιακές αγορές.
Αναλυτικότερα, τα υπό ναυπήγηση bulk carriers έχουν μειωθεί από 2.500 τον Απρίλιο του 2012 σε περίπου 760 τον φετινό Απρίλιο. Παράλληλα, το orderbook των tankers ακολουθεί την ίδια πτωτική τάση και από τα 1.500 υπό ναυπήγηση δεξαμενόπλοια τον Απρίλιο του 2012 πλέον κινούνται στα 528. Στον αντίποδα, τα containerships βλέπουν τις παραγγελίες τους να εκτοξεύονται τα τελευταία δέκα χρόνια. Είναι χαρακτηριστικό ότι, τον Οκτώβριο του 2020, 310 containerships βρίσκονταν υπό ναυπήγηση (χαμηλό δεκαετίας) και πλέον ο αριθμός αυτός έχει ανέλθει σε υψηλά δεκαετίας, στα 867 πλοία. Πρόκειται για αύξηση 180% σε μόλις ενάμιση χρόνο.
Προς επίρρωσιν των ανωτέρω, παρατίθενται οι αναλογίες του orderbook προς τον στόλο. Τον Απρίλιο του 2012, τα ratio για τα bulkers και τα tankers ήταν 34% και 17% αντίστοιχα, ενώ πλέον κινούνται κάτω από το 7% και για τους δύο τύπους πλοίων. Πρόκειται μάλιστα για τα μικρότερα ratio από το 1996. Αντιθέτως, η αναλογία orderbook/στόλο για τα containerships παρουσιάζει αύξηση 215% από τον Οκτώβριο του 2020 και 6% από τον Απρίλιο του 2012.
Δεδομένης της υψηλής αβεβαιότητας αναφορικά με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς που διέπουν τη ναυτιλία, οι πτώσεις στις παραγγελίες tankers και bulkers φαντάζουν λογικές. Τα εκρηκτικά κέρδη και οι υγιείς ισολογισμοί για την πλειονότητα των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στη ναυτιλία γραμμών από τα μέσα του 2020 έχουν πυροδοτήσει το ενδιαφέρον για ανανέωση του στόλου των containerships.
Πηγή: [xclusiv] Weekly S&P Report 18th April, 2022
Φωτό: Bernd Wuestneck/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ