
Πτωτική πορεία ακολουθούν οι παραγγελίες δεξαμενόπλοιων και bulk carriers τα τελευταία δέκα χρόνια, απόρροια των σημαντικών προκλήσεων με τις οποίες είναι αντιμέτωπες οι επιμέρους ναυτιλιακές αγορές.
Αναλυτικότερα, τα υπό ναυπήγηση bulk carriers έχουν μειωθεί από 2.500 τον Απρίλιο του 2012 σε περίπου 760 τον φετινό Απρίλιο. Παράλληλα, το orderbook των tankers ακολουθεί την ίδια πτωτική τάση και από τα 1.500 υπό ναυπήγηση δεξαμενόπλοια τον Απρίλιο του 2012 πλέον κινούνται στα 528. Στον αντίποδα, τα containerships βλέπουν τις παραγγελίες τους να εκτοξεύονται τα τελευταία δέκα χρόνια. Είναι χαρακτηριστικό ότι, τον Οκτώβριο του 2020, 310 containerships βρίσκονταν υπό ναυπήγηση (χαμηλό δεκαετίας) και πλέον ο αριθμός αυτός έχει ανέλθει σε υψηλά δεκαετίας, στα 867 πλοία. Πρόκειται για αύξηση 180% σε μόλις ενάμιση χρόνο.
Προς επίρρωσιν των ανωτέρω, παρατίθενται οι αναλογίες του orderbook προς τον στόλο. Τον Απρίλιο του 2012, τα ratio για τα bulkers και τα tankers ήταν 34% και 17% αντίστοιχα, ενώ πλέον κινούνται κάτω από το 7% και για τους δύο τύπους πλοίων. Πρόκειται μάλιστα για τα μικρότερα ratio από το 1996. Αντιθέτως, η αναλογία orderbook/στόλο για τα containerships παρουσιάζει αύξηση 215% από τον Οκτώβριο του 2020 και 6% από τον Απρίλιο του 2012.
Δεδομένης της υψηλής αβεβαιότητας αναφορικά με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς που διέπουν τη ναυτιλία, οι πτώσεις στις παραγγελίες tankers και bulkers φαντάζουν λογικές. Τα εκρηκτικά κέρδη και οι υγιείς ισολογισμοί για την πλειονότητα των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στη ναυτιλία γραμμών από τα μέσα του 2020 έχουν πυροδοτήσει το ενδιαφέρον για ανανέωση του στόλου των containerships.
Πηγή: [xclusiv] Weekly S&P Report 18th April, 2022
Φωτό: Bernd Wuestneck/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η απόφαση της ιταλικής Επιτροπής Ανταγωνισμού (AGCM) να επιβάλει βαρύτατο πρόστιμο ύψους 256 εκατ. ευρώ στη Ryanair σηματοδοτεί μια νέα όξυνση στη διαμάχη μεταξύ…

Η υπογραφή των συμβάσεων μελέτης και κατασκευής μεταξύ του Υπουργείου Δημοσίων Έργων του Κουβέιτ και της China Communications Construction Company (CCCC), στις 22 Δεκεμβρίου,…

Η Γουινέα αναδεικνύεται στον αδιαφιλονίκητο ρυθμιστή της αγοράς των Capesizes, με τις εξαγωγές βωξίτη να καταγράφουν ιστορικό ρεκόρ στους 175 εκατ. τόνους (+22%) το…

Συνέντευξη του Μιχάλη Κουρτέση, Managing Director του ομίλου εταιρειών SeaHawk

Η εικόνα στη ναυτιλία τακτικών γραμμών φαίνεται να μεταβάλλεται δραστικά, καθώς πλέον κολοσσοί της αγοράς εγκαταλείπουν σταδιακά την πολιτική της αποφυγής και επανέρχονται εκ…

Ο ΑΔΜΗΕ προχωρά στον διαγωνισμό για τα υποβρύχια καλώδια της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κορίνθου-Κω. Το καλωδιακό σύστημα που θα συνδέσει για πρώτη φορά τα Δωδεκάνησα…

Σε μια κίνηση που προκαλεί ανακατατάξεις στον ενεργειακό χάρτη των ΗΠΑ, το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε την άμεση αναστολή των μισθώσεων για πέντε υπό κατασκευή…

Συνέντευξη της Γεωργίας Μανιάτη, Διοικήτριας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ