
Νέο πετρελαϊκό project του κολοσσού ενέργειας Equinor έλαβε την έγκριση της καναδικής κυβέρνησης, προκαλώντας πληθώρα αντιδράσεων. Το project ονομάζεται «Bay du Nord» και, εφόσον η Equinor προβεί σε τελική επενδυτική κίνηση, θα εκκινήσει στα ανοιχτά του Ατλαντικού, περίπου 500 χλμ. μακριά από τις ακτές του Καναδά. Οι εκτιμώμενες διαθέσιμες ποσότητες πετρελαίου στην εν λόγω περιοχή είναι ίσες με 300 εκατ. βαρέλια και, όπως υπογραμμίζει το Reuters, η συνολική αξία του project αγγίζει τα $12 δισ.
Ωστόσο, η έγκριση της κυβέρνησης του Καναδά προκάλεσε την αντίδραση περιβαλλοντικών οργανώσεων, με φόντο τους στόχους εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου που έχει θέσει η χώρα. Η νυν κυβέρνηση έχει θέσει στόχο μείωσης 40-45% των εκπομπών, σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2005, έως το 2030. Παρά τις βλέψεις αυτές, οι πρόσφατες εξελίξεις στην Ανατολική Ευρώπη έχουν ωθήσει τον Καναδά να αναζητήσει τρόπους να αυξήσει τις ενεργειακές εξαγωγές προς τη Γηραιά Ήπειρο.
Προκειμένου να επιτραπεί στην Equinor να προχωρήσει με το εν λόγω project, απαιτείται να συμμορφωθεί με 137 συνθήκες που έχει θέσει η Οτάβα. Σε αυτές, μεταξύ άλλων, συγκαταλέγεται η προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος και της βιοποικιλότητας της περιοχής.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι το επενδυτικό χαρτοφυλάκιο της Equinor δεν περιορίζεται σε projects ορυκτών καυσίμων. Άλλωστε, η Equinor πρόσφατα ανακοίνωσε συνεργασία με την ισπανική εταιρεία Naturgy, με στόχο την ανάπτυξη υποδομών υπεράκτιας αιολικής ενέργειας στην Ισπανία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι σημαντικές προκλήσεις που όμως μπορούν να μετατραπούν σε ευκαιρίες για το ναυτιλιακό κλάδο, αναδείχθηκαν σε πάνελ ομιλητών στο περιθώριο του 27ου Marine Money…
Η METLEN, σε συνεργασία με τις πολυεθνικές Shell και TotalEnergies, κέρδισαν τον διαγωνισμό για την προμήθεια υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βουλγαρία κατά το επόμενο…
Με ιδιαίτερη επιτυχία στέφθηκε το 98ο Παγκόσμιο Συνέδριο του International Propeller Club, που πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία και φιλοξενήθηκε στην όμορφη πόλη της Λυών από…
Σε τροχιά εξηλεκτρισμού βρίσκονται οι μεταφορές εσωτερικής ναυσιπλοΐας της Φινλανδίας, καθώς η σκανδιναβική χώρα στοχεύει στην πλήρη ανανέωση του στόλου της με «πράσινα» ferries.…
Αναστάτωση επικρατεί στις τάξεις της Ομάδας των Επτά (G7) έπειτα από τους πρόσφατους περιορισμούς της Κίνας στις εξαγωγές σπάνιων γαιών, με την Ιαπωνία να…
Μετά από ένα δρομολόγιο διάρκειας 20 ημερών, το πρώτο πλοίο της γραμμής τακτικής μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ Ασίας και Ευρώπης, μέσω του Αρκτικού Ωκεανού, προσέγγισε…
Η CMA CGM εξήγγειλε ότι υπέγραψε επιστολή προθέσεων για την κατασκευή έξι containerships διπλού καυσίμου, κατανάλωσης και LNG, στο ναυπηγείο Cochin Shipyard Limited (CSL)…
Καταιγιστικές είναι οι πρόσφατες εξελίξεις στη ναυλαγορά των VLCCs, καθώς ένα «κοκτέιλ» παραγόντων θέτει εκ νέου τους ναύλους σε ανοδική τροχιά. Συγκεκριμένα, τα VLCCs…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ