
Σε συνομιλίες για την αγορά ή την εκμίσθωση δεξαμενόπλοιων βρίσκεται η κρατική πετρελαϊκή της Βενεζουέλας PDVSA, με κύκλους της αγοράς να ερμηνεύουν την κίνηση αυτή ως πιθανή χαλάρωση των αμερικανικών κυρώσεων και άρα επέκταση των πετρελαϊκών εξαγωγών.
Η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία έχει καταστήσει επιτακτική την ανάγκη εξεύρεσης νέων προμηθειών βαρέος πετρελαίου. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη συνάντηση αξιωματούχων των ΗΠΑ και Βενεζουέλας στο Καράκας άνοιξε τον δρόμο για πιθανή χαλάρωση των αμερικανικών κυρώσεων στην PDVSA, οι οποίες επιβλήθηκαν το 2019, επί προεδρίας Τραμπ, και είχαν ως στόχο την άσκηση πιέσεων στο καθεστώς Μαδούρο. Η μετέπειτα ενίσχυση των κυρώσεων είχε ως αποτέλεσμα τη σημαντική πτώση των πετρελαϊκών εξαγωγών της Βενεζουέλας. Το 2021, οι εξαγωγές πετρελαίου της χώρας κυμάνθηκαν στα 650.000 βαρέλια/ημέρα, όταν το 2018 κινούνταν σε πάνω από 1,5 εκατ. βαρέλια/ημέρα.
Ο ιδιόκτητος στόλος της PDVSA αποτελείται από 30 υπερήλικα πλοία, τα οποία, λόγω αποεπενδύσεων και ελλιπούς συντήρησης τα τελευταία χρόνια, επιχειρούν αποκλειστικά στα ύδατα της χώρας της Νότιας Αμερικής. Ως εκ τούτου, η κρατική εταιρεία έχει στραμμένο το βλέμμα της σε συμφωνίες για αγορά ή εκμίσθωση πλοίων.
Μεταξύ 2019 και 2020, εταιρείες διαχείρισης δεξαμενόπλοιων που μετέφεραν πετρέλαιο της Βενεζουέλας μπήκαν στη μαύρη λίστα της Ουάσιγκτον. Ωστόσο, εδώ και έναν χρόνο, οι ΗΠΑ έχουν χαλαρώσει τη στάση τους, μην προβαίνοντας σε αντίστοιχες κυρώσεις, με πολλές εταιρείες ωστόσο να αποφεύγουν τα ύδατα της Βενεζουέλας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, προχωρά στην επόμενη φάση της καμπάνιας της «All Aboard Greece», αναδεικνύοντας…
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ