
Σε υψηλά επίπεδα παραμένουν οι ναυλαγορές, παρά την μικρή πτώση που κατεγράφη στους ναύλους των δεξαμενόπλοιων, bulk carriers και VLGCs. Σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Clarksons, ο εβδομαδιαίος (21-25/3) δείκτης ClarkSea σημείωσε πτώση 2% και διαμορφώθηκε στα $40.384/ημέρα, παραμένοντας στο 3% των υψηλότερων επιπέδων στα οποία έχει διαμορφωθεί από το 1990.
Ειδικότερα, η ναυλαγορά των tankers κατέγραψε πτώση, με επίκεντρο τα μεγαλύτερα μεγέθη. Ενδεικτικά, ο μέσος όρος των ναύλων στη spot αγορά για “eco” VLCCs διαμορφώθηκαν υπό των $6.000/ημέρα από τα $10.162. Την ίδια ώρα, τα κέρδη των VLGCs υποχώρησαν, απόρροια μεταξύ άλλων των αυξημένων τιμών καυσίμων: τα κέρδη στη spot αγορά στο route Χιούστον-Τσίμπα μειώθηκαν κατά 12% στα $32.413/ημέρα. Ακόμη, θετικά εμφανίζονται τα σημάδια στην spot αγορά των LNGCs: ο μέσος όρος των ναύλων για DFDE LNGC μεταφορικής ικανότητας 160.000 κ.μ. κατέγραψαν άνοδο 6% και διαμορφώθηκαν στα $45.250/ημέρα.
Παράλληλα, η εποχικότητα συνεχίζει να επηρεάζει τη ναυλαγορά των bulk carriers και δη των Capesizes. Ωστόσο, ο μέσος όρος των κερδών ταξιδιού στη spot αγορά για Handysize πλοία κατέγραψε άνοδο 10% σε εβδομαδιαία βάση και διαμορφώθηκε στα $33.333/ημέρα. Ταυτόχρονα, θετικά παραμένουν τα σημάδια για τους ναύλους των containerships, με την Clarksons να εστιάζει στα συμβόλαια χρονοναύλωσης, στα οποία οι ναύλοι βρίσκονται σε εξαιρετικά επίπεδα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ