
Σε υψηλά επίπεδα παραμένουν οι ναυλαγορές, παρά την μικρή πτώση που κατεγράφη στους ναύλους των δεξαμενόπλοιων, bulk carriers και VLGCs. Σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Clarksons, ο εβδομαδιαίος (21-25/3) δείκτης ClarkSea σημείωσε πτώση 2% και διαμορφώθηκε στα $40.384/ημέρα, παραμένοντας στο 3% των υψηλότερων επιπέδων στα οποία έχει διαμορφωθεί από το 1990.
Ειδικότερα, η ναυλαγορά των tankers κατέγραψε πτώση, με επίκεντρο τα μεγαλύτερα μεγέθη. Ενδεικτικά, ο μέσος όρος των ναύλων στη spot αγορά για “eco” VLCCs διαμορφώθηκαν υπό των $6.000/ημέρα από τα $10.162. Την ίδια ώρα, τα κέρδη των VLGCs υποχώρησαν, απόρροια μεταξύ άλλων των αυξημένων τιμών καυσίμων: τα κέρδη στη spot αγορά στο route Χιούστον-Τσίμπα μειώθηκαν κατά 12% στα $32.413/ημέρα. Ακόμη, θετικά εμφανίζονται τα σημάδια στην spot αγορά των LNGCs: ο μέσος όρος των ναύλων για DFDE LNGC μεταφορικής ικανότητας 160.000 κ.μ. κατέγραψαν άνοδο 6% και διαμορφώθηκαν στα $45.250/ημέρα.
Παράλληλα, η εποχικότητα συνεχίζει να επηρεάζει τη ναυλαγορά των bulk carriers και δη των Capesizes. Ωστόσο, ο μέσος όρος των κερδών ταξιδιού στη spot αγορά για Handysize πλοία κατέγραψε άνοδο 10% σε εβδομαδιαία βάση και διαμορφώθηκε στα $33.333/ημέρα. Ταυτόχρονα, θετικά παραμένουν τα σημάδια για τους ναύλους των containerships, με την Clarksons να εστιάζει στα συμβόλαια χρονοναύλωσης, στα οποία οι ναύλοι βρίσκονται σε εξαιρετικά επίπεδα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
«Θετικές παραμένουν οι προβλέψεις για το καλοκαίρι του 2025 παρά τις γενικότερες οικονομικές, πολιτικές και γεωπολιτικές αβεβαιότητες. Η Ελλάδα συνεχίζει να αποτελεί έναν ιδιαίτερα…
Η μετάβαση της ναυτιλίας σε μηδενικές εκπομπές βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην υιοθέτηση συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας, με πρόσφατο παράδειγμα την ανακοίνωση της Wasaline για…
Η συμμαχία Κίνας και Ρωσίας στο εμπόριο αναμένεται να ανθίσει ακόμα περισσότερο, ή τουλάχιστον αυτό ονειρεύονται οι Ρώσοι εξαγωγείς. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα…
Η τεχνολογία δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (carbon capture and storage ‒ CCS) έχει εξελιχθεί σε έναν από τους πιο σημαντικούς πυλώνες της ενεργειακής μετάβασης,…
Οριακή άνοδο σημείωσε η παγκόσμια παραγωγή χάλυβα τον Μάρτιο, σύμφωνα με δεδομένα της Διεθνούς Ένωσης Χάλυβα. Αναλυτικότερα, οι 69 χώρες που καταγράφουν τα δεδομένα…
Σε μια συμφωνία-ορόσημο, με μακροπρόθεσμο ενεργειακό αποτύπωμα, η QatarEnergy «σφράγισε» νέα στρατηγική συνεργασία με τη Shell, ανοίγοντας τον δρόμο για προμήθειες συμπυκνωμάτων. Συγκεκριμένα, η…
Καθώς η ανταγωνιστικότητα των εγχώρια ναυπηγημένων πλοίων φθίνει στην Ιαπωνία, ο κολοσσός Tsuneishi πραγματοποιεί ένα τολμηρό βήμα σε μια ιδιαίτερα μικρή χώρα της Ασίας.…
Περισσότερα από 300 πλοία κινδυνεύουν να εισαχθούν σε λίστες κυρώσεων έως το 2026, εκτιμά η Kpler. Σε μόλις δύο χρόνια, ο «σκιώδης» στόλος εκτοξεύτηκε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ