
Η εκτυλισσόμενη κρίση στην Ανατολική Ευρώπη έχει καταστήσει σαφές το γεγονός ότι η παγκόσμια ειρήνη δεν συνιστά μια διασφαλισμένη πραγματικότητα. Η στρατιωτική επέμβαση της Ρωσίας στα ουκρανικά εδάφη προκαλεί διεθνή ανησυχία, ενώ πρόσφατο δημοσίευμα του Reuters καταδεικνύει τρεις χώρες της Βαλτικής ως το δυνητικά επόμενο θύμα μιας «επεκτατικής» εξωτερικής πολιτικής από πλευράς Ρωσίας.
Ειδικότερα, Εσθονία, Λετονία και Λιθουανία αποτελούν χώρες-μέλη του ΝΑΤΟ που συνορεύουν στην Ανατολή με τη Ρωσία ή τη σύμμαχό της Λευκορωσία, ενώ στη Δύση και στον Βορρά βρέχονται από τη Βαλτική Θάλασσα. Η νοτιότερη εκ των τριών χωρών Λιθουανία συνορεύει στα νότια με τον ρωσικό εξωτερικό θύλακα του Kaliningrad, αλλά και την Πολωνία και τη Λευκορωσία.
Το Suwalki Gap (ή Suwalki corridor), ένας χερσαίος διάδρομος 65 χλμ., ουσιαστικά αποτελεί τα σύνορα μεταξύ Λιθουανίας και Πολωνίας. Ο εν λόγω διάδρομος συνιστά συνάμα τη μοναδική σύνδεση των τριών νατοϊκών βαλτικών χωρών με τις υπόλοιπες χώρες του ΝΑΤΟ.
Συνεπώς, σε περίπτωση που ο ρωσικός στόλος αποκλείσει μελλοντικά τις Εσθονία, Λετονία και Λιθουανία από τη Βαλτική Θάλασσα και η Μόσχα πάρει υπό τον έλεγχό της τον διάδρομο Suwalki, οι τρεις χώρες θα είναι πλήρως αποκλεισμένες από τους υπόλοιπους συμμάχους τους, αναφέρει το Reuters.
Παράλληλα, εκτιμάται ότι ο πυθμένας της Βαλτικής Θάλασσας αποτελεί «νεκροταφείο» ναρκών από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Σε περίπτωση που εντοπιστούν νάρκες στα εν λόγω ύδατα, αυτομάτως η εξέλιξη αυτή θα σημάνει κλείσιμο ορισμένων λιμανιών, δημιουργώντας κομφούζιο στις εφοδιαστικές αλυσίδες των χωρών.
Αβέβαιο παραμένει το κατά πόσο η Ρωσία είναι διατεθειμένη να ανοίξει νέα γεωπολιτικά μέτωπα στο μέλλον. Άλλωστε, το ΝΑΤΟ έχει τονίσει ότι θα υπερασπιστεί κάθε σπιθαμή των εδαφών των χωρών-μελών του. Μια μελλοντική επέμβαση της Ρωσίας σε νατοϊκά εδάφη θα μπορούσε να σημαίνει την αρχή ενός εξαιρετικά καταστροφικού πολέμου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), Arsenio Dominguez, παρουσία του Έλληνα Πρέσβη στο Ηνωμένο Βασίλειο, Γιάννη Τσαούση, πραγματοποίησε στο Λονδίνο…
Τα «φτερά» για την Ινδία ανοίγει η Aegean επεκτείνοντας το δίκτυό της πέρα από την Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή. Από τον Μάρτιο του…
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ