
Η ανάγκη μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της ναυτιλίας έχει υπογραμμιστεί ιδιαίτερα τα τελευταία έτη και οι πρωτοβουλίες που έχουν αναληφθεί με επίκεντρο αυτή την κατεύθυνση έχουν αυξηθεί σημαντικά. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons εξετάζει το προφίλ των παραγγελιών που έχουν λάβει χώρα εντός του 2022.
Ειδικότερα, τις πρώτες δέκα εβδομάδες του 2022 πραγματοποιήθηκαν παραγγελίες για 81 πλοία κατανάλωσης LNG συνολικής χωρητικότητας σχεδόν 11,7 εκατ. GT, αντιστοιχώντας στο 66% των συνολικών παραγγελιών σε όρους τονάζ. Την ίδια ώρα, το 15% των παραγγελιών σε όρους τονάζ αφορούσε πλοία τα οποία είναι προετοιμασμένα ώστε να μπορούν μελλοντικά να καταναλώνουν αμμωνία ως καύσιμο (22 πλοία συνολικής χωρητικότητας ίσης με 1,8 εκατ. GT), το 4,7% θα καταναλώσει ως καύσιμο μεθανόλη, το 0,9% αιθάνιο ενώ το 0,1% αφορούσε πλοία τα οποία στο μέλλον θα μπορούν να τροφοδοτούνται με υδρογόνο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, σε αρκετές περιπτώσεις, τα υπό ναυπήγηση πλοία θα είναι ικανά να καταναλώσουν πολλαπλά εναλλακτικά καύσιμα, τάση που συνιστά απόρροια της αβεβαιότητας που επικρατεί αναφορικά με το ποια θα είναι τα ναυτιλιακά καύσιμα που θα επικρατήσουν στο μέλλον.
Το προφίλ των παραγγελιών εντός του 2022 καταδεικνύει ότι το επενδυτικό ενδιαφέρον επικεντρώνεται ολοένα και περισσότερο σε πλοία που δύνανται να καταναλώσουν εναλλακτικά καύσιμα. Ενδεικτικά, το 2021 παραγγέλθηκαν 448 πλοία που έχουν τη δυνατότητα να καταναλώσουν εναλλακτικά καύσιμα (33,2% του συνολικού τονάζ που παραγγέλθηκε). Το 2020 οι αντίστοιχες παραγγελίες ήταν για 209 πλοία και το 2016 για μόλις 46.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις ρυθμίσεις που περικλείουν τη ναυτιλιακή βιομηχανία, την ενεργειακή μετάβαση, καθώς και το ρόλο των λιμενικών υποδομών προς αυτή την κατεύθυνση, επικεντρώθηκε η συζήτηση…
Ο Υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης και ο Υφυπουργός Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους παρευρέθηκαν σήμερα, Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025, στην τελετή εγκαινίων των ανακαινισμένων εργαστηρίων του…
Ο όμιλος ERMA TECH, ανακοίνωσε την απόκτηση της τεχνολογίας Ultrasonic Antifouling Technology, που αναπτύχθηκε από την γερμανικών συμφερόντων HASYTEC, και των σχετικών δικαιωμάτων πνευματικής…
Για μια ιστορικής σημασίας MEPC στον ΙΜΟ, ιδιαίτερα στην περίπτωση που το Net Zero Framework υιοθετηθεί από τα κράτη μέλη, έκανε λόγο ο κ.…
Από το Λιμεναρχείο Κορίνθου ανακοινώθηκε η διακοπή της ναυσιπλοΐας στη Διώρυγα της Κορίνθου από σήμερα, Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 και μέχρι νεωτέρας, λόγω προγραμματισμένων…
Αν και οι διπλωματικές σχέσεις Ουάσιγκτον-Καράκας παραμένουν τεταμένες, οι εταιρείες ενέργειας που έχουν αφήσει «ανοιχτές υποθέσεις» στη Βενεζουέλα φιλοδοξούν ότι σύντομα θα εξαιρεθούν από…
Έντονη ήταν η παρουσία των Ελλήνων πλοιοκτητών για ακόμη μία εβδομάδα στην αγορά των νεότευκτων, με τα δεξαμενόπλοια να έχουν την τιμητική τους. Συγκεκριμένα,…
Το 2025 δεν έχει εξελιχθεί ιδανικά για τις αποστολές σιτηρών ‒κυρίως για το σιτάρι‒, με τη συνολική μείωση των αγαθών να ξεπερνά το 10%.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ