
Η ανάγκη μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της ναυτιλίας έχει υπογραμμιστεί ιδιαίτερα τα τελευταία έτη και οι πρωτοβουλίες που έχουν αναληφθεί με επίκεντρο αυτή την κατεύθυνση έχουν αυξηθεί σημαντικά. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons εξετάζει το προφίλ των παραγγελιών που έχουν λάβει χώρα εντός του 2022.
Ειδικότερα, τις πρώτες δέκα εβδομάδες του 2022 πραγματοποιήθηκαν παραγγελίες για 81 πλοία κατανάλωσης LNG συνολικής χωρητικότητας σχεδόν 11,7 εκατ. GT, αντιστοιχώντας στο 66% των συνολικών παραγγελιών σε όρους τονάζ. Την ίδια ώρα, το 15% των παραγγελιών σε όρους τονάζ αφορούσε πλοία τα οποία είναι προετοιμασμένα ώστε να μπορούν μελλοντικά να καταναλώνουν αμμωνία ως καύσιμο (22 πλοία συνολικής χωρητικότητας ίσης με 1,8 εκατ. GT), το 4,7% θα καταναλώσει ως καύσιμο μεθανόλη, το 0,9% αιθάνιο ενώ το 0,1% αφορούσε πλοία τα οποία στο μέλλον θα μπορούν να τροφοδοτούνται με υδρογόνο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, σε αρκετές περιπτώσεις, τα υπό ναυπήγηση πλοία θα είναι ικανά να καταναλώσουν πολλαπλά εναλλακτικά καύσιμα, τάση που συνιστά απόρροια της αβεβαιότητας που επικρατεί αναφορικά με το ποια θα είναι τα ναυτιλιακά καύσιμα που θα επικρατήσουν στο μέλλον.
Το προφίλ των παραγγελιών εντός του 2022 καταδεικνύει ότι το επενδυτικό ενδιαφέρον επικεντρώνεται ολοένα και περισσότερο σε πλοία που δύνανται να καταναλώσουν εναλλακτικά καύσιμα. Ενδεικτικά, το 2021 παραγγέλθηκαν 448 πλοία που έχουν τη δυνατότητα να καταναλώσουν εναλλακτικά καύσιμα (33,2% του συνολικού τονάζ που παραγγέλθηκε). Το 2020 οι αντίστοιχες παραγγελίες ήταν για 209 πλοία και το 2016 για μόλις 46.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Ro-Ro segment, ως γνωστόν, χαρακτηρίζεται παραδοσιακά από μηχανοστάσιο στην πρύμνη, κάτω από το κύριο κατάστρωμα. Η διάταξη αυτή διευκολύνει την απευθείας μετάδοση ισχύος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου της κρουαζιέρας κατεγράφη πρόσφατα στα ναυπηγεία της ιταλικής Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η σταθερότητα φαίνεται να αποτελεί το νέο status quo της ναυλαγοράς των LPG carriers, καθώς την περασμένη εβδομάδα δεν σημειώθηκαν μεταβολές στους spot ναύλους.…
Δεκατρείς είναι πλέον οι εβδομάδες διαδοχικών απωλειών για τη ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους σε κορυφαίες εμπορικές γραμμές να ακολουθούν αντίρροπες τάσεις…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ