
O ιαπωνικός νηογνώμονας ClassNK ενέκρινε επί της αρχής (AiP) το πρώτο στον κόσμο σύστημα καταλυτικής οξείδωσης μεθανίου, το οποίο αναπτύσσουν από κοινού οι Hitachi Zosen Corporation, Mitsui O.S.K. Lines Ltd. (MOL) και Yanmar Power Technology Co. Ltd. (YPT) και προορίζεται για χρήση σε πλοία που καταναλώνουν ως καύσιμο LNG.
Το εν λόγω σύστημα σχεδιάστηκε αρχικά από τις Hitachi Zosen και YPT στο πλαίσιο ενός έργου που υλοποιεί ο ιαπωνικός Οργανισμός Ανάπτυξης Νέων Ενεργειακών και Βιομηχανικών Τεχνολογιών (NEDO) με τη στήριξη του Green Innovation Fund, το οποίο αφορά την ανάπτυξη μιας λύσης για τη μείωση του φαινομένου της ολίσθησης του μεθανίου σε πλοία που καταναλώνουν ως καύσιμο LNG, μέσω της βελτίωσης των καταλυτών και των κινητήρων. Παράλληλα, η MOL, η οποία θα διαχειρίζεται το πλοίο στο οποίο θα δοκιμαστεί το εν λόγω σύστημα, και η Namura Shipbuilding Co. Ltd., η οποία θα αναλάβει τη ναυπήγηση του πλοίου αλλά και την προετοιμασία για την εγκατάσταση του συστήματος, αναπτύσσουν από κοινού τις προδιαγραφές του συστήματος, πραγματοποιώντας μεταξύ άλλων και μια εκτίμηση των σχετικών κινδύνων.
Ο ClassNK εξέδωσε τη σχετική έγκριση επί της αρχής αφού διεξήγαγε σχετική μελέτη ασφάλειας, σύμφωνα με τους κανονισμούς του που αφορούν πλοία κατανάλωσης καυσίμων χαμηλού σημείου ανάφλεξης αλλά και τον διεθνή κώδικα IGF. Ο νηογνώμονας θα συνεχίσει να υποστηρίζει τις προσπάθειες υιοθέτησης τεχνολογιών απανθρακοποίησης, αναπτύσσοντας πρότυπα και παρέχοντας υπηρεσίες τεχνικού ελέγχου για καινοτόμες πρωτοβουλίες.
Φωτό: www.mol.co.jp
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ