
O ιαπωνικός νηογνώμονας ClassNK ενέκρινε επί της αρχής (AiP) το πρώτο στον κόσμο σύστημα καταλυτικής οξείδωσης μεθανίου, το οποίο αναπτύσσουν από κοινού οι Hitachi Zosen Corporation, Mitsui O.S.K. Lines Ltd. (MOL) και Yanmar Power Technology Co. Ltd. (YPT) και προορίζεται για χρήση σε πλοία που καταναλώνουν ως καύσιμο LNG.
Το εν λόγω σύστημα σχεδιάστηκε αρχικά από τις Hitachi Zosen και YPT στο πλαίσιο ενός έργου που υλοποιεί ο ιαπωνικός Οργανισμός Ανάπτυξης Νέων Ενεργειακών και Βιομηχανικών Τεχνολογιών (NEDO) με τη στήριξη του Green Innovation Fund, το οποίο αφορά την ανάπτυξη μιας λύσης για τη μείωση του φαινομένου της ολίσθησης του μεθανίου σε πλοία που καταναλώνουν ως καύσιμο LNG, μέσω της βελτίωσης των καταλυτών και των κινητήρων. Παράλληλα, η MOL, η οποία θα διαχειρίζεται το πλοίο στο οποίο θα δοκιμαστεί το εν λόγω σύστημα, και η Namura Shipbuilding Co. Ltd., η οποία θα αναλάβει τη ναυπήγηση του πλοίου αλλά και την προετοιμασία για την εγκατάσταση του συστήματος, αναπτύσσουν από κοινού τις προδιαγραφές του συστήματος, πραγματοποιώντας μεταξύ άλλων και μια εκτίμηση των σχετικών κινδύνων.
Ο ClassNK εξέδωσε τη σχετική έγκριση επί της αρχής αφού διεξήγαγε σχετική μελέτη ασφάλειας, σύμφωνα με τους κανονισμούς του που αφορούν πλοία κατανάλωσης καυσίμων χαμηλού σημείου ανάφλεξης αλλά και τον διεθνή κώδικα IGF. Ο νηογνώμονας θα συνεχίσει να υποστηρίζει τις προσπάθειες υιοθέτησης τεχνολογιών απανθρακοποίησης, αναπτύσσοντας πρότυπα και παρέχοντας υπηρεσίες τεχνικού ελέγχου για καινοτόμες πρωτοβουλίες.
Φωτό: www.mol.co.jp
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σε τροχιά υλοποίησης τίθενται δύο έργα αναβάθμισης λιμενικών υποδομών στη Σούδα Χανίων και στη Λευκάδα, τα οποία εντάχθηκαν στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου…

Σαν σήμερα, πριν 142 χρόνια γεννήθηκε ο Ευγένιος Ευγενίδης. Με αφορμή την επέτειο γέννησης του Ευγένιου Ευγενίδη, τα Ναυτικά Χρονικά αφιερώνουν μερικές γραμμές στον…

Πλήγμα για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας από τη Μαύρη Θάλασσα αποτελούν οι σφοδρές ρωσικές επιθέσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ουκρανικοί…

Οι αλλεπάλληλες επιχειρήσεις των ΗΠΑ που έβαλαν στο στόχαστρο πλοία φορτωμένα πετρέλαιο της Βενεζουέλας απειλούν να προκαλέσουν ασφυξία στην οικονομία της, ενώ τροφοδοτούν την επωδό της…

Η τεχνολογία θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί κρίσιμο κρίκο στην αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture and Storage – CCS),…

Καθώς η υποβοήθηση πρόωσης από τον άνεμο έχει πλέον καθιερωθεί ως τεχνικά ώριμη λύση στη ναυτιλία, η εφαρμογή προηγμένων αεροδυναμικών τεχνολογιών, όπως τα αυτόνομα…

Η τεχνολογία του υγροποιημένου υδρογόνου αποκτά κομβικό ρόλο στη μετάβαση της Ευρώπης σε ένα καθαρό και ασφαλές ενεργειακό σύστημα. Αυτό οφείλεται στο ότι το…

Με ορμή διαφαίνεται πως θα εισέλθουν στο 2026 τα VLCCs, καθώς οι προοπτικές για τα θεμελιώδη μεγέθη προσφοράς και ζήτησης θα ευνοήσουν τη ναυλαγορά.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ