
Τέσσερα νέα μέτρα, συνολικού κόστους 1,1 δισ. ευρώ, για την ενίσχυση νοικοκυριών (κυρίως της μεσαίας τάξης και των πιο ευάλωτων) και επιχειρήσεων από την ακρίβεια, ανακοίνωσε ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας, εξειδικεύοντας τις χθεσινές δηλώσεις του πρωθυπουργού. Εάν σε αυτά προστεθούν, όπως είπε ο υπουργός, τα μέτρα που ήδη συζητούνται στη Βουλή (μείωση ΕΝΦΙΑ, επιδότηση αγροτικού καυσίμου, λιπάσματα κ.ά.), το κόστος ανέρχεται σε 1,7 δισ. ευρώ.
Ειδικότερα, οι παρεμβάσεις έχουν ως εξής:
1.Αυξάνεται σημαντικά η επιδότηση του ηλεκτρικού ρεύματος, συνεχίζεται η επιδότηση του φυσικού αερίου και επιδοτούνται και επιχειρήσεις. Το κόστος για τον Απρίλιο είναι 640 εκατ. ευρώ.
2.Ενισχύονται πριν από το Πάσχα 1,4 εκατομμύρια ευάλωτα νοικοκυριά:
-Χορηγείται επιπλέον 1,5 δόση επιδόματος παιδιού τον Απρίλιο
-Χορηγείται επίδομα 200 ευρώ σε 677.000 χαμηλοσυνταξιούχους
-Χορηγείται επίδομα 200 ευρώ σε 35.000 ανασφάλιστους υπερήλικες
-Χορηγείται επίδομα 200 ευρώ στα ΑμεΑ
-Χορηγείται διπλή δόση στους δικαιούχους του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος.
Το συνολικό κόστος ανέρχεται σε 324 εκατ. ευρώ.
3.Παρέχεται επιδότηση καυσίμου:
-Θα υπάρξει απευθείας επιδότηση καυσίμου για 3 μήνες σε φυσικά πρόσωπα και ελεύθερους επαγγελματίες με οικογενειακό εισόδημα έως 30.000 ευρώ. Θα επιδοτούνται 60 λίτρα καυσίμου ανά μήνα, με 0,22 ευρώ ανά λίτρο, ενώ για τις νησιωτικές περιοχές θα είναι 0,27 ευρώ ανά λίτρο. Ο υπουργός είπε ότι η μέση μηνιαία κατανάλωση είναι 54 λίτρα.
-Επιδοτείται απευθείας το πετρέλαιο κίνησης με 0,15 ευρώ ανά λίτρο.
-Χορηγείται τον Απρίλιο ενίσχυση 200 ευρώ στα ταξί.
Το συνολικό κόστος ανέρχεται σε 130 εκατ. ευρώ.
4.Αυξάνονται σε 96 από 60 οι δόσεις για την αποπληρωμή των «επιστρεπτέων προκαταβολών». Παραμένουν οι μειώσεις για την επιστροφή των ποσών των κρατικών δανείων, όπως η έκπτωση 15% για την εφάπαξ αποπληρωμή. Όπως είπε ο υπουργός, το κράτος χορήγησε δάνεια ύψους 8,3 δισ. ευρώ μέσω των «επιστρεπτέων προκαταβολών» και θα εισπράξει 3 δισ. ευρώ.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φωτό: ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΙΤΣΑΡΑΣ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Με την ενεργειακή θωράκιση της Κίνας να αποτελεί βασική προτεραιότητα του Πεκίνου, ευοίωνα διαφαίνονται τα «μηνύματα» από την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου. Σύμφωνα με…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ