
Η επίδραση της ουκρανικής κρίσης στις ναυλαγορές ήταν άμεση και εμφανής, με τους ναύλους να αυξάνονται για αρκετές κατηγορίες πλοίων σε αρκετά routes. Βάσει έκθεσης της VesselsValue, η ζήτηση για MR clean tankers αυξήθηκε σημαντικά τις τελευταίες εβδομάδες, αφότου εκκίνησαν οι εχθροπραξίες στην Ανατολική Ευρώπη. Ενδεικτικά, το MR Atlantic Basket, το οποίο συνιστά έναν μέσο όρο των ναύλων σε σημαντικά routes του Ατλαντικού Ωκεανού, σκαρφάλωσε από το χαμηλό των $5.032/ημέρα στις 25 Ιανουαρίου στο υψηλότερο επίπεδό του εντός του 2022, ίσο με $18.649/ημέρα.
Σύμφωνα με τη VesselsValue, οι κυριότεροι λόγοι της εκρηκτικής ανόδου της ζήτησης για MR δεξαμενόπλοια είναι δύο. Κατ’ αρχάς, η εξάρτηση των ευρωπαϊκών αγορών πετρελαίου από τις εξαγωγές της Ρωσίας δημιουργεί πονοκεφάλους εν μέσω των τωρινών συνιστωσών. Παρότι η ΕΕ δεν έχει επιβάλει επισήμως κυρώσεις στα ρωσικά ενεργειακά αγαθά, οι εταιρείες πετρελαίου διστάζουν να αγοράσουν ρωσικά εμπορεύματα, λόγω των πολυποίκιλων ρίσκων και δυσκολιών που συνοδεύουν την αγορά τους.
Παράλληλα, παρότι έχουν καταγραφεί σημαντικές αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων πετρελαίου, το περιθώριο κέρδους των διυλιστηρίων της Ευρώπης μειώνεται αντί να αυξάνεται, ως απόρροια των ιδιαίτερα υψηλών τιμών φυσικού αερίου το οποίο τα διυλιστήρια καταναλώνουν για τις ηλεκτρικές τους ανάγκες. Συνεπώς, τα διυλιστήρια δεν είναι σε θέση να εκμεταλλευτούν την αύξηση των τιμών πετρελαϊκών παραγώγων. Οι προαναφερθέντες λόγοι έχουν συνδυαστικά οδηγήσει σε έλλειψη εμπορευμάτων στην ευρωπαϊκή αγορά ενέργειας. Συνεπώς, η Ευρώπη αναζητά εναλλακτικές πηγές πετρελαϊκών παραγώγων, με τον αντίκτυπο της ζήτησης να είναι εμφανής στα MR clean tankers.
Ειδικότερα, σε routes από τη Βόρεια Αμερική στη βορειοδυτική Ευρώπη, τα τονομίλια την περίοδο Ιανουαρίου με αρχές Μαρτίου κατέγραψαν αύξηση 67% σε σύγκριση με ένα έτος πριν. Η αντίστοιχη αύξηση σε routes από την Ασία-Ειρηνικό στη βορειοδυτική Ευρώπη είναι ίση με 76%.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ