
Στο στόχαστρο του Αμερικανού προέδρου Τζο Μπάιντεν βρέθηκε, κατά τη διάρκεια πρόσφατης ομιλίας του στο Κογκρέσο, μεταξύ άλλων και η ναυτιλία τακτικών γραμμών.
Ειδικότερα, ο Μπάιντεν τόνισε ότι η πανδημία έχει πλήξει σε μεγάλο βαθμό τις εφοδιαστικές αλυσίδες, με αποτέλεσμα να αυξηθεί σημαντικά ο πληθωρισμός. «Ένας τρόπος να καταπολεμήσουμε τον πληθωρισμό είναι να μειώσουμε τους μισθούς και να κάνουμε τις ΗΠΑ φτωχότερες. Έχω όμως ένα καλύτερο σχέδιο για την καταπολέμηση του πληθωρισμού. Να μειώσουμε τα κόστη και όχι τους μισθούς. […] Και, αντί να βασιζόμαστε στις ξένες εφοδιαστικές αλυσίδες, να το κάνουμε στις ΗΠΑ», ήταν χαρακτηριστικά τα λόγια του Αμερικανού προέδρου.
O ίδιος υπεραμύνθηκε των προτάσεών του για αύξηση της ανταγωνιστικότητας, καθώς «ο καπιταλισμός χωρίς ανταγωνιστικότητα δεν είναι καπιταλισμός αλλά εκμετάλλευση που οδηγεί προς τα επάνω στις τιμές. […] Το είδαμε να συμβαίνει με τους θαλάσσιους μεταφορείς που μετέφεραν εμπορεύματα εντός και εκτός ΗΠΑ». Στο πλαίσιο αυτό, ο Μπάιντεν ανακοίνωσε νέα μέτρα για τις εταιρείες που «υπερχρεώνουν τις αμερικανικές επιχειρήσεις και τους Αμερικανούς πολίτες».
Άλλωστε, νωρίτερα, ο πρόεδρος της αμερικανικής Ομοσπονδιακής Ναυτιλιακής Επιτροπής (FMC) Daniel Maffei είχε τονίσει ότι «οι φορτωτές θέλουν από εμάς να κάνουμε κάτι για τον ταχέως αυξανόμενο πληθωρισμό στους ναύλους και για την πτώση της αξιοπιστίας του θαλάσσιου εμπορευματικού συστήματος». Η FMC θα συνεργαστεί με το Υπουργείο Δικαιοσύνης για τη μείωση του κόστους μεταφοράς εμπορευμάτων από τις αμερικανικές εταιρείες.
Άμεση ήταν η αντίδραση του World Shipping Council, με τον πρόεδρο και CEO του, John Butler, να σημειώνει ότι η ναυτιλία γραμμών είναι ανταγωνιστική και πληθώρα μεταφορέων ανταγωνίζονται ο ένας τον άλλο σε μια παγκοσμιοποιημένη αγορά. «Είναι απογοητευτικές οι αβάσιμες κατηγορίες εναντίον μιας βιομηχανίας που μεταφέρει περισσότερα φορτία αυτή τη στιγμή από οποιαδήποτε άλλη στιγμή στην ιστορία, προκειμένου να καλύψει την άνευ προηγουμένου ζήτηση για εισαγόμενα αγαθά κατά τη διάρκεια της πανδημίας», πρόσθεσε.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη αεροσκάφος εντάχθηκε στόλο της Olympic Air, σύμφωνα με ανάρτηση της τελευταίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ειδικότερα, η AEGEAN Airlines, μέσω της θυγατρικής…
Αντίρροπες μεταβολές σημείωσαν κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2025 οι εισαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου της Κίνας. Σύμφωνα με στοιχεία των κινεζικών τελωνείων,…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Οκτωβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Η απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), η οποία θα εφαρμοσθεί μέχρι το τέλος του 2027, εγκρίθηκε σήμερα Δευτέρα 20 Οκτωβρίου…
Η κυματική ενέργεια αποτελεί μία από τις ακόμη αναξιοποίητες πηγές θαλάσσιας ανανεώσιμης ενέργειας, ικανή να προσφέρει σταθερή, χαμηλών εκπομπών ηλεκτροπαραγωγή. Η γαλλική νεοφυής επιχείρηση…
O Lloyd’s Register (LR) παρουσίασε τον Οκτώβριο 2025 τον πρώτο ολοκληρωμένο οδηγό πλοήγησης προς την πυρηνική πρόωση στη ναυτιλία, υπό τον τίτλο «Navigating Nuclear Energy in Maritime». Η νέα καθοδήγηση του LR,…
Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Τουρκία πρόκειται να εισέλθουν σύντομα σε τρίτο γύρο διαπραγματεύσεων για την εξασφάλιση μιας νέας και «ολοκληρωμένης» συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου…
Εκτός Ρωσίας φαίνεται να ωθούν το ρωσικό πετρέλαιο οι αυξανόμενες ουκρανικές επιθέσεις στα διυλιστήρια της χώρας, οι οποίες καθιστούν αναγκαστική την εκτροπή των φορτίων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ