
Στο στόχαστρο του Αμερικανού προέδρου Τζο Μπάιντεν βρέθηκε, κατά τη διάρκεια πρόσφατης ομιλίας του στο Κογκρέσο, μεταξύ άλλων και η ναυτιλία τακτικών γραμμών.
Ειδικότερα, ο Μπάιντεν τόνισε ότι η πανδημία έχει πλήξει σε μεγάλο βαθμό τις εφοδιαστικές αλυσίδες, με αποτέλεσμα να αυξηθεί σημαντικά ο πληθωρισμός. «Ένας τρόπος να καταπολεμήσουμε τον πληθωρισμό είναι να μειώσουμε τους μισθούς και να κάνουμε τις ΗΠΑ φτωχότερες. Έχω όμως ένα καλύτερο σχέδιο για την καταπολέμηση του πληθωρισμού. Να μειώσουμε τα κόστη και όχι τους μισθούς. […] Και, αντί να βασιζόμαστε στις ξένες εφοδιαστικές αλυσίδες, να το κάνουμε στις ΗΠΑ», ήταν χαρακτηριστικά τα λόγια του Αμερικανού προέδρου.
O ίδιος υπεραμύνθηκε των προτάσεών του για αύξηση της ανταγωνιστικότητας, καθώς «ο καπιταλισμός χωρίς ανταγωνιστικότητα δεν είναι καπιταλισμός αλλά εκμετάλλευση που οδηγεί προς τα επάνω στις τιμές. […] Το είδαμε να συμβαίνει με τους θαλάσσιους μεταφορείς που μετέφεραν εμπορεύματα εντός και εκτός ΗΠΑ». Στο πλαίσιο αυτό, ο Μπάιντεν ανακοίνωσε νέα μέτρα για τις εταιρείες που «υπερχρεώνουν τις αμερικανικές επιχειρήσεις και τους Αμερικανούς πολίτες».
Άλλωστε, νωρίτερα, ο πρόεδρος της αμερικανικής Ομοσπονδιακής Ναυτιλιακής Επιτροπής (FMC) Daniel Maffei είχε τονίσει ότι «οι φορτωτές θέλουν από εμάς να κάνουμε κάτι για τον ταχέως αυξανόμενο πληθωρισμό στους ναύλους και για την πτώση της αξιοπιστίας του θαλάσσιου εμπορευματικού συστήματος». Η FMC θα συνεργαστεί με το Υπουργείο Δικαιοσύνης για τη μείωση του κόστους μεταφοράς εμπορευμάτων από τις αμερικανικές εταιρείες.
Άμεση ήταν η αντίδραση του World Shipping Council, με τον πρόεδρο και CEO του, John Butler, να σημειώνει ότι η ναυτιλία γραμμών είναι ανταγωνιστική και πληθώρα μεταφορέων ανταγωνίζονται ο ένας τον άλλο σε μια παγκοσμιοποιημένη αγορά. «Είναι απογοητευτικές οι αβάσιμες κατηγορίες εναντίον μιας βιομηχανίας που μεταφέρει περισσότερα φορτία αυτή τη στιγμή από οποιαδήποτε άλλη στιγμή στην ιστορία, προκειμένου να καλύψει την άνευ προηγουμένου ζήτηση για εισαγόμενα αγαθά κατά τη διάρκεια της πανδημίας», πρόσθεσε.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Μια σημαντική επέκταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, στο Λος Άντζελες. Ειδικότερα, η International Transportation Service (ITS) ξεκίνησε τη διαδικασία επέκτασης…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ