
Στο στόχαστρο του Αμερικανού προέδρου Τζο Μπάιντεν βρέθηκε, κατά τη διάρκεια πρόσφατης ομιλίας του στο Κογκρέσο, μεταξύ άλλων και η ναυτιλία τακτικών γραμμών.
Ειδικότερα, ο Μπάιντεν τόνισε ότι η πανδημία έχει πλήξει σε μεγάλο βαθμό τις εφοδιαστικές αλυσίδες, με αποτέλεσμα να αυξηθεί σημαντικά ο πληθωρισμός. «Ένας τρόπος να καταπολεμήσουμε τον πληθωρισμό είναι να μειώσουμε τους μισθούς και να κάνουμε τις ΗΠΑ φτωχότερες. Έχω όμως ένα καλύτερο σχέδιο για την καταπολέμηση του πληθωρισμού. Να μειώσουμε τα κόστη και όχι τους μισθούς. […] Και, αντί να βασιζόμαστε στις ξένες εφοδιαστικές αλυσίδες, να το κάνουμε στις ΗΠΑ», ήταν χαρακτηριστικά τα λόγια του Αμερικανού προέδρου.
O ίδιος υπεραμύνθηκε των προτάσεών του για αύξηση της ανταγωνιστικότητας, καθώς «ο καπιταλισμός χωρίς ανταγωνιστικότητα δεν είναι καπιταλισμός αλλά εκμετάλλευση που οδηγεί προς τα επάνω στις τιμές. […] Το είδαμε να συμβαίνει με τους θαλάσσιους μεταφορείς που μετέφεραν εμπορεύματα εντός και εκτός ΗΠΑ». Στο πλαίσιο αυτό, ο Μπάιντεν ανακοίνωσε νέα μέτρα για τις εταιρείες που «υπερχρεώνουν τις αμερικανικές επιχειρήσεις και τους Αμερικανούς πολίτες».
Άλλωστε, νωρίτερα, ο πρόεδρος της αμερικανικής Ομοσπονδιακής Ναυτιλιακής Επιτροπής (FMC) Daniel Maffei είχε τονίσει ότι «οι φορτωτές θέλουν από εμάς να κάνουμε κάτι για τον ταχέως αυξανόμενο πληθωρισμό στους ναύλους και για την πτώση της αξιοπιστίας του θαλάσσιου εμπορευματικού συστήματος». Η FMC θα συνεργαστεί με το Υπουργείο Δικαιοσύνης για τη μείωση του κόστους μεταφοράς εμπορευμάτων από τις αμερικανικές εταιρείες.
Άμεση ήταν η αντίδραση του World Shipping Council, με τον πρόεδρο και CEO του, John Butler, να σημειώνει ότι η ναυτιλία γραμμών είναι ανταγωνιστική και πληθώρα μεταφορέων ανταγωνίζονται ο ένας τον άλλο σε μια παγκοσμιοποιημένη αγορά. «Είναι απογοητευτικές οι αβάσιμες κατηγορίες εναντίον μιας βιομηχανίας που μεταφέρει περισσότερα φορτία αυτή τη στιγμή από οποιαδήποτε άλλη στιγμή στην ιστορία, προκειμένου να καλύψει την άνευ προηγουμένου ζήτηση για εισαγόμενα αγαθά κατά τη διάρκεια της πανδημίας», πρόσθεσε.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση στο orderbook των containerships, το οποίο πλέον έχει ξεπεράσει το φράγμα των 10 εκατ. TEUS. Αξίζει να σημειωθεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ