
Στο στόχαστρο του Αμερικανού προέδρου Τζο Μπάιντεν βρέθηκε, κατά τη διάρκεια πρόσφατης ομιλίας του στο Κογκρέσο, μεταξύ άλλων και η ναυτιλία τακτικών γραμμών.
Ειδικότερα, ο Μπάιντεν τόνισε ότι η πανδημία έχει πλήξει σε μεγάλο βαθμό τις εφοδιαστικές αλυσίδες, με αποτέλεσμα να αυξηθεί σημαντικά ο πληθωρισμός. «Ένας τρόπος να καταπολεμήσουμε τον πληθωρισμό είναι να μειώσουμε τους μισθούς και να κάνουμε τις ΗΠΑ φτωχότερες. Έχω όμως ένα καλύτερο σχέδιο για την καταπολέμηση του πληθωρισμού. Να μειώσουμε τα κόστη και όχι τους μισθούς. […] Και, αντί να βασιζόμαστε στις ξένες εφοδιαστικές αλυσίδες, να το κάνουμε στις ΗΠΑ», ήταν χαρακτηριστικά τα λόγια του Αμερικανού προέδρου.
O ίδιος υπεραμύνθηκε των προτάσεών του για αύξηση της ανταγωνιστικότητας, καθώς «ο καπιταλισμός χωρίς ανταγωνιστικότητα δεν είναι καπιταλισμός αλλά εκμετάλλευση που οδηγεί προς τα επάνω στις τιμές. […] Το είδαμε να συμβαίνει με τους θαλάσσιους μεταφορείς που μετέφεραν εμπορεύματα εντός και εκτός ΗΠΑ». Στο πλαίσιο αυτό, ο Μπάιντεν ανακοίνωσε νέα μέτρα για τις εταιρείες που «υπερχρεώνουν τις αμερικανικές επιχειρήσεις και τους Αμερικανούς πολίτες».
Άλλωστε, νωρίτερα, ο πρόεδρος της αμερικανικής Ομοσπονδιακής Ναυτιλιακής Επιτροπής (FMC) Daniel Maffei είχε τονίσει ότι «οι φορτωτές θέλουν από εμάς να κάνουμε κάτι για τον ταχέως αυξανόμενο πληθωρισμό στους ναύλους και για την πτώση της αξιοπιστίας του θαλάσσιου εμπορευματικού συστήματος». Η FMC θα συνεργαστεί με το Υπουργείο Δικαιοσύνης για τη μείωση του κόστους μεταφοράς εμπορευμάτων από τις αμερικανικές εταιρείες.
Άμεση ήταν η αντίδραση του World Shipping Council, με τον πρόεδρο και CEO του, John Butler, να σημειώνει ότι η ναυτιλία γραμμών είναι ανταγωνιστική και πληθώρα μεταφορέων ανταγωνίζονται ο ένας τον άλλο σε μια παγκοσμιοποιημένη αγορά. «Είναι απογοητευτικές οι αβάσιμες κατηγορίες εναντίον μιας βιομηχανίας που μεταφέρει περισσότερα φορτία αυτή τη στιγμή από οποιαδήποτε άλλη στιγμή στην ιστορία, προκειμένου να καλύψει την άνευ προηγουμένου ζήτηση για εισαγόμενα αγαθά κατά τη διάρκεια της πανδημίας», πρόσθεσε.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Η Ρωσία επιτέθηκε στο λιμάνι Πιβντένι, στη νότια Ουκρανία, σήμερα, έγινε γνωστό από Ουκρανούς αξιωματούχους, καθώς κλιμακώνει τα πλήγματα στην περιφέρεια της Οδησσού κατά…

Διήμερη επίσκεψη πραγματοποίησε την Πέμπτη 18 και Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2025 σε Λήμνο και Άγιο Ευστράτιο, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας.…

Την ένταξη του νεότευκτου «AEGEAN WINNER» στον στόλο της επισημοποίησε η Arcadia, συμφερόντων των αδελφών Αγγελόπουλου, σε ειδική τελετή ονοματοδοσίας που πραγματοποιήθηκε στις ναυπηγικές…

Αζέρικα καύσιμα εισήλθαν στην Αρμενία, στην πρώτη εμπορική συναλλαγή ύστερα από πάνω από τρεις δεκαετίες πολέμων μεταξύ των δύο χωρών, ανακοίνωσε την Παρασκευή 19…

Η αύξηση στις ουρές αναμονής των Capesizes έξω από τους κινεζικούς λιμένες αποτελεί ένδειξη πίεσης στην εφοδιαστική αλυσίδα, η οποία ωστόσο παρουσιάζει συγκεκριμένα ποιοτικά…

Σε μια κίνηση στρατηγικής σημασίας, η Odfjell ανακοίνωσε την έναρξη του πρώτου λειτουργικού «πράσινου διαδρόμου» μεταξύ Βραζιλίας και Ευρώπης. Η πρωτοβουλία, η οποία βασίζεται…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…

Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη τιμήθηκε με Βραβείο από την Ακαδημία Αθηνών κατά την Πανηγυρική Συνεδρία που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2025 στο Μέγαρο της Ακαδημίας. Συγκεκριμένα, στο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ