
Τα αποθέματα φυσικού αερίου στην Ευρώπη μειώθηκαν λιγότερο του αρχικά αναμενομένου, μετά από έναν σχετικά ήπιο χειμώνα και τις άνευ προηγουμένου υψηλές εισαγωγές LNG. Ωστόσο, δεδομένου ότι το καλοκαίρι είναι κοντά, το πώς θα κινηθούν τα ευρωπαϊκά αποθέματα θα αποτελέσει γρίφο για δυνατούς λύτες.
Παραδοσιακά, τους καλοκαιρινούς μήνες, η ζήτηση και οι τιμές σχιστολιθικού αερίου μειώνονται και συνεπώς οι επιπλέον ποσότητες αποθηκεύονται ως αποθέματα. Κάτι τέτοιο ωστόσο δεν κατέστη δυνατό το περσινό καλοκαίρι, με τις συνιστώσες της αγοράς να συντελούν ώστε η Ευρώπη τελικά να βρεθεί με τα χαμηλότερα αποθέματα σε φυσικό αέριο για πάνω από δέκα έτη στις αρχές του χειμώνα του 2021.
Σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων Reuters, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξετάζει πρόταση βάσει της οποίας οι χώρες της ΕΕ θα φροντίζουν τα αποθέματα φυσικού αερίου να βρίσκονται σε κάποιο προκαθορισμένο επίπεδο έως τις 30 Σεπτεμβρίου. Μια τέτοια κίνηση δύναται να προσφέρει ενεργειακή ασφάλεια στην Ευρώπη σε περίπτωση που γεωπολιτικές ζυμώσεις ή υψηλή ζήτηση από τις ασιατικές αγορές εκκινήσουν ένα νέο ράλι αυξήσεων στο μέλλον.
Την ίδια ώρα, το Κρεμλίνο συμβουλεύει την ΕΕ να επιστρέψει στα συμβόλαια μακράς διάρκειας, με επίκεντρο την παροχή ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρώπη. Ωστόσο, το ρωσικό φυσικό αέριο δεν συνιστά τη μοναδική επιλογή της ΕΕ. Άλλωστε, τους τελευταίους μήνες, το αμερικανικό LNG είναι εκείνο που έχει κατακλύσει την αγορά. Οι Βρυξέλλες βρίσκονται σε συζητήσεις με χώρες παραγωγής, εξαγωγής και διαμετακόμισης LNG, όπως η Ιαπωνία, το Αζερμπαϊτζάν, ακόμα και η Τουρκία. Την ίδια ώρα, μια δυνητική επιστροφή του Ιράν στην αγορά ενέργειας ίσως προσφέρει ακόμα περισσότερες επιλογές στην ΕΕ για παροχή LNG από τη Μέση Ανατολή.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Καθώς οι διελεύσεις των πλοίων ανακάμπτουν σταδιακά από τη Διώρυγα του Σουέζ και τα πρώτα σημάδια σταθεροποίησης στην θαλάσσια περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας γίνονται…

Τα ναυπηγεία της Κίνας, σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα δεδομένα της Xclusiv, παραμένουν στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος της εφοπλιστικής κοινότητας για νεότευκτα διαφόρων τύπων.…

Οι θαλάσσιοι ελέφαντες, το κυριότερο είδος φώκιας στον κόσμο, αποδεκατίστηκαν από τη γρίπη των πτηνών, προειδοποιούν οι επιστήμονες, βασιζόμενοι στη ραγδαία μείωση του πληθυσμού…

Η DHL Group προχωρά σε ένα από τα μεγαλύτερα επενδυτικά εγχειρήματά της στην Ασία, δεσμεύοντας 1 δισ. ευρώ έως το 2030 για την αναβάθμιση…

Το 2025 οδεύει με βεβαιότητα προς τη λίστα των τριών θερμότερων ετών που έχουν καταγραφεί ποτέ, σύμφωνα με την υπηρεσία κλιματικής παρακολούθησης Copernicus της…

Η Fleet Management Limited έχει ισχυρό παγκόσμιο αποτύπωμα. Πόσο σημαντική είναι η ελληνική ναυτιλιακή αγορά για τη συνολική στρατηγική σας; Η ομάδα έχει αναπτυχθεί…

Η Σερβία εξασφάλισε τρίμηνη αναστολή σχετικά με τη ρωσικής ιδιοκτησίας πετρελαϊκή εταιρία NIS, που υπόκειται σε κυρώσεις από τις ΗΠΑ οι οποίες απειλούν τον…

Η επιβίωση των πιγκουίνων Χούμπολτ, ενός είδους πτηνών που κατοικούν σε βραχώδεις ακτογραμμές της Χιλής, συνεχίζει να απειλείται αδιάλειπτα από παράγοντες όπως η κλιματική…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ