
Τα αποθέματα φυσικού αερίου στην Ευρώπη μειώθηκαν λιγότερο του αρχικά αναμενομένου, μετά από έναν σχετικά ήπιο χειμώνα και τις άνευ προηγουμένου υψηλές εισαγωγές LNG. Ωστόσο, δεδομένου ότι το καλοκαίρι είναι κοντά, το πώς θα κινηθούν τα ευρωπαϊκά αποθέματα θα αποτελέσει γρίφο για δυνατούς λύτες.
Παραδοσιακά, τους καλοκαιρινούς μήνες, η ζήτηση και οι τιμές σχιστολιθικού αερίου μειώνονται και συνεπώς οι επιπλέον ποσότητες αποθηκεύονται ως αποθέματα. Κάτι τέτοιο ωστόσο δεν κατέστη δυνατό το περσινό καλοκαίρι, με τις συνιστώσες της αγοράς να συντελούν ώστε η Ευρώπη τελικά να βρεθεί με τα χαμηλότερα αποθέματα σε φυσικό αέριο για πάνω από δέκα έτη στις αρχές του χειμώνα του 2021.
Σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων Reuters, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξετάζει πρόταση βάσει της οποίας οι χώρες της ΕΕ θα φροντίζουν τα αποθέματα φυσικού αερίου να βρίσκονται σε κάποιο προκαθορισμένο επίπεδο έως τις 30 Σεπτεμβρίου. Μια τέτοια κίνηση δύναται να προσφέρει ενεργειακή ασφάλεια στην Ευρώπη σε περίπτωση που γεωπολιτικές ζυμώσεις ή υψηλή ζήτηση από τις ασιατικές αγορές εκκινήσουν ένα νέο ράλι αυξήσεων στο μέλλον.
Την ίδια ώρα, το Κρεμλίνο συμβουλεύει την ΕΕ να επιστρέψει στα συμβόλαια μακράς διάρκειας, με επίκεντρο την παροχή ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρώπη. Ωστόσο, το ρωσικό φυσικό αέριο δεν συνιστά τη μοναδική επιλογή της ΕΕ. Άλλωστε, τους τελευταίους μήνες, το αμερικανικό LNG είναι εκείνο που έχει κατακλύσει την αγορά. Οι Βρυξέλλες βρίσκονται σε συζητήσεις με χώρες παραγωγής, εξαγωγής και διαμετακόμισης LNG, όπως η Ιαπωνία, το Αζερμπαϊτζάν, ακόμα και η Τουρκία. Την ίδια ώρα, μια δυνητική επιστροφή του Ιράν στην αγορά ενέργειας ίσως προσφέρει ακόμα περισσότερες επιλογές στην ΕΕ για παροχή LNG από τη Μέση Ανατολή.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, προχωρά στην επόμενη φάση της καμπάνιας της «All Aboard Greece», αναδεικνύοντας…
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ