
Τα αποθέματα φυσικού αερίου στην Ευρώπη μειώθηκαν λιγότερο του αρχικά αναμενομένου, μετά από έναν σχετικά ήπιο χειμώνα και τις άνευ προηγουμένου υψηλές εισαγωγές LNG. Ωστόσο, δεδομένου ότι το καλοκαίρι είναι κοντά, το πώς θα κινηθούν τα ευρωπαϊκά αποθέματα θα αποτελέσει γρίφο για δυνατούς λύτες.
Παραδοσιακά, τους καλοκαιρινούς μήνες, η ζήτηση και οι τιμές σχιστολιθικού αερίου μειώνονται και συνεπώς οι επιπλέον ποσότητες αποθηκεύονται ως αποθέματα. Κάτι τέτοιο ωστόσο δεν κατέστη δυνατό το περσινό καλοκαίρι, με τις συνιστώσες της αγοράς να συντελούν ώστε η Ευρώπη τελικά να βρεθεί με τα χαμηλότερα αποθέματα σε φυσικό αέριο για πάνω από δέκα έτη στις αρχές του χειμώνα του 2021.
Σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων Reuters, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξετάζει πρόταση βάσει της οποίας οι χώρες της ΕΕ θα φροντίζουν τα αποθέματα φυσικού αερίου να βρίσκονται σε κάποιο προκαθορισμένο επίπεδο έως τις 30 Σεπτεμβρίου. Μια τέτοια κίνηση δύναται να προσφέρει ενεργειακή ασφάλεια στην Ευρώπη σε περίπτωση που γεωπολιτικές ζυμώσεις ή υψηλή ζήτηση από τις ασιατικές αγορές εκκινήσουν ένα νέο ράλι αυξήσεων στο μέλλον.
Την ίδια ώρα, το Κρεμλίνο συμβουλεύει την ΕΕ να επιστρέψει στα συμβόλαια μακράς διάρκειας, με επίκεντρο την παροχή ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρώπη. Ωστόσο, το ρωσικό φυσικό αέριο δεν συνιστά τη μοναδική επιλογή της ΕΕ. Άλλωστε, τους τελευταίους μήνες, το αμερικανικό LNG είναι εκείνο που έχει κατακλύσει την αγορά. Οι Βρυξέλλες βρίσκονται σε συζητήσεις με χώρες παραγωγής, εξαγωγής και διαμετακόμισης LNG, όπως η Ιαπωνία, το Αζερμπαϊτζάν, ακόμα και η Τουρκία. Την ίδια ώρα, μια δυνητική επιστροφή του Ιράν στην αγορά ενέργειας ίσως προσφέρει ακόμα περισσότερες επιλογές στην ΕΕ για παροχή LNG από τη Μέση Ανατολή.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Μια σημαντική επέκταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, στο Λος Άντζελες. Ειδικότερα, η International Transportation Service (ITS) ξεκίνησε τη διαδικασία επέκτασης…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Έντονη είναι η ανησυχία στους κλάδους της παραγωγικής βιομηχανίας της Νότιας Κορέας. Σύμφωνα με ΜΜΕ από την ασιατική χώρα, οι ΗΠΑ απαίτησαν από τη…
Τα εννέα νέα shuttle tankers του Ομίλου Τσάκου θα ενσωματώσουν προηγμένα συστήματα ναυτικής τεχνολογίας της Kongsberg Maritime. Συγκεκριμένα, η Kongsberg Maritime επελέγη από τη…
Η παγκόσμια μετάβαση σε καύσιμα μηδενικών εκπομπών βρίσκει στην αμμωνία έναν υποσχόμενο σύμμαχο. Η ναυτιλιακή τεχνολογία εισέρχεται πλέον σε μια εποχή, με την κατασκευή…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ