
Η Κίνα και η Νότια Κορέα αποτελούν τους δύο δημοφιλέστερους προορισμούς για τις ναυπηγήσεις πλοίων. Μάλιστα, εντός του προηγούμενου έτους, το «στέμμα» των νεοναυπηγήσεων άλλαζε συνεχώς κάτοχο με την Κίνα ωστόσο να επικρατεί όσον αφορά τις συνολικές παραγγελίες του 2021. Το 2022 εκκίνησε με κεκτημένη ορμή για τα κινεζικά ναυπηγεία, τα οποία διατήρησαν την πρωτοκαθεδρία τους.
Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του νοτιοκορεατικού ειδησεογραφικού μέσου Pulse, τα κινεζικά ναυπηγεία εξασφάλισαν το 48% των συνολικών παραγγελιών (σε όρους CGT ‒ Compensated Gross Tons) που πραγματοποιήθηκαν τον Ιανουάριο του 2022. Οι Νοτιοκορεάτες ανταγωνιστές τους εξασφάλισαν το 45% των νέων παραγγελιών, ενώ τα ιαπωνικά ναυπηγεία μόλις το 3%. Συνεπώς, τα κινεζικά ναυπηγεία θα κατασκευάσουν πλοία συνολικής χωρητικότητας 1,47 εκατ. CGTs, τα νοτιοκορεατικά 1,38 εκατ. CGTs, ενώ τα ιαπωνικά 90.000 CGTs.
Όσον αφορά τον τύπο πλοίου που πρωταγωνίστησε στις παραγγελίες, τα LNGCs μεταφορικής ικανότητας που ξεπερνά τα 140.000 κ.μ. και τα containerships των οποίων η μεταφορική ικανότητα ξεπερνά τα 12.000 TEUs αθροιστικά κατέλαβαν το 67% των συνολικών παραγγελιών. Αξίζει να σημειωθεί πως δεν πραγματοποιήθηκε ούτε μία παραγγελία για VLCC.
Τέλος, το backlog των παραγγελιών αυξήθηκε κατά 110.000 CGTs τον Ιανουάριο, φτάνοντας τα 91,28 εκατ. CGTs.
Φωτό: Yonhap/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η εικόνα στη ναυτιλία τακτικών γραμμών φαίνεται να μεταβάλλεται δραστικά, καθώς πλέον κολοσσοί της αγοράς εγκαταλείπουν σταδιακά την πολιτική της αποφυγής και επανέρχονται εκ…

Ο ΑΔΜΗΕ προχωρά στον διαγωνισμό για τα υποβρύχια καλώδια της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κορίνθου-Κω. Το καλωδιακό σύστημα που θα συνδέσει για πρώτη φορά τα Δωδεκάνησα…

Σε μια κίνηση που προκαλεί ανακατατάξεις στον ενεργειακό χάρτη των ΗΠΑ, το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε την άμεση αναστολή των μισθώσεων για πέντε υπό κατασκευή…

Συνέντευξη της Γεωργίας Μανιάτη, Διοικήτριας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)

Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ