
Μπορεί τις τελευταίες εβδομάδες οι ναύλοι των πλοίων μεταφοράς ξηρών φορτίων να καταγράφουν πτώση, ωστόσο οι πρόσφατες εξελίξεις, κυρίως όσον αφορά τη ζήτηση, δημιουργούν κάποια αισιοδοξία για την αγορά.
Σταδιακά, τα Capesizes ανακάμπτουν μετά την επιστροφή της Κίνας από τους εορτασμούς του Νέου Κινεζικού Έτους. Η ασιατική χώρα ανακοίνωσε τα πλάνα της για τόνωση της εγχώριας αγοράς χάλυβα και την αύξηση των κανονισμών σε ό,τι αφορά την επίβλεψη της διαμόρφωσης των τιμών iron ore.
Mε βάση το παραπάνω γράφημα, με στοιχεία που εξήχθησαν από τη βάση δεδομένων της Signal Ocean, οι ναύλοι των Capesizes για ταξίδια μεταξύ Βραζιλίας και Βόρειας Κίνας κινούνται σταθερά πάνω από τα $20/τόνο από τα τέλη Ιανουαρίου. Την ίδια ώρα, η προσφορά βαίνει μειούμενη.
Παράλληλα, τις τελευταίες ημέρες, οι ναύλοι των Panamaxes για τα ταξίδια μεταξύ Continent και Far East παρουσιάζουν μικρή άνοδο. Την Πέμπτη 10 Φεβρουαρίου, οι εν λόγω ναύλοι κινήθηκαν στα $44,3/τόνο, καταγράφοντας αύξηση 8,7% συγκριτικά με έναν μήνα πριν, σύμφωνα με τη Signal Ocean.
Η συμφωνία Κίνας-Ρωσίας επιτρέπει πλέον τις εισαγωγές σιτηρών από την πρώτη χωρίς περιορισμούς. Η εξέλιξη αυτή θα ευνοήσει τα πλοία που προσεγγίζουν τα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας, με τις εξαγωγές της Ρωσίας να πραγματοποιούνται κυρίως μέσω Panamax bulkers. Η Μόσχα εδώ και χρόνια επιζητούσε την επέκταση του εμπορίου σιτηρών στην Κίνα, ωστόσο η Κίνα απαγόρευε την εισαγωγή από τη Ρωσία λόγω φυτο-υγειονομικών ανησυχιών.
Στο μέτωπο της προσφοράς, η συμφόρηση είναι υψηλή ιδιαίτερα στα λιμάνια της δυτικής Αυστραλίας (Hedland, Dampier) αλλά και στην Κίνα, εξέλιξη θετική για τους ναύλους, δεδομένου ότι σημαντικός αριθμός πλοίων βρίσκεται εκτός αγοράς, «κολλημένος» στους εν λόγω ναυτιλιακούς κόμβους. Στις 9 Φεβρουαρίου, η συμφόρηση των bulkers άγγιζε τα 469 πλοία, σύμφωνα με τη Signal Ocean.
Με δεδομένα από τη Signal Ocean
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
The International Maritime Organization (IMO) has officially commenced the IMSAS audit (IMO Member State Audit Scheme) of the Republic of Panama, as part of…
Η PCT S.A. (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε.), μέλος του Ομίλου COSCO Shipping Ports, έχοντας συμπληρώσει 15 χρόνια επιτυχημένης παρουσίας και λειτουργίας, συνεχίζει να επενδύει…
Μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη παραχώρησε ο κ. Νικόλας Πατέρας, Πρόεδρος της Contships Management Inc., στο πλαίσιο του 27ου ετήσιου Συνεδρίου, Marine Money…
Οι σημαντικές προκλήσεις που όμως μπορούν να μετατραπούν σε ευκαιρίες για το ναυτιλιακό κλάδο, αναδείχθηκαν σε πάνελ ομιλητών στο περιθώριο του 27ου Marine Money…
Η METLEN, σε συνεργασία με τις πολυεθνικές Shell και TotalEnergies, κέρδισαν τον διαγωνισμό για την προμήθεια υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βουλγαρία κατά το επόμενο…
Με ιδιαίτερη επιτυχία στέφθηκε το 98ο Παγκόσμιο Συνέδριο του International Propeller Club, που πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία και φιλοξενήθηκε στην όμορφη πόλη της Λυών από…
Σε τροχιά εξηλεκτρισμού βρίσκονται οι μεταφορές εσωτερικής ναυσιπλοΐας της Φινλανδίας, καθώς η σκανδιναβική χώρα στοχεύει στην πλήρη ανανέωση του στόλου της με «πράσινα» ferries.…
Αναστάτωση επικρατεί στις τάξεις της Ομάδας των Επτά (G7) έπειτα από τους πρόσφατους περιορισμούς της Κίνας στις εξαγωγές σπάνιων γαιών, με την Ιαπωνία να…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ