
Μπορεί τις τελευταίες εβδομάδες οι ναύλοι των πλοίων μεταφοράς ξηρών φορτίων να καταγράφουν πτώση, ωστόσο οι πρόσφατες εξελίξεις, κυρίως όσον αφορά τη ζήτηση, δημιουργούν κάποια αισιοδοξία για την αγορά.
Σταδιακά, τα Capesizes ανακάμπτουν μετά την επιστροφή της Κίνας από τους εορτασμούς του Νέου Κινεζικού Έτους. Η ασιατική χώρα ανακοίνωσε τα πλάνα της για τόνωση της εγχώριας αγοράς χάλυβα και την αύξηση των κανονισμών σε ό,τι αφορά την επίβλεψη της διαμόρφωσης των τιμών iron ore.

Mε βάση το παραπάνω γράφημα, με στοιχεία που εξήχθησαν από τη βάση δεδομένων της Signal Ocean, οι ναύλοι των Capesizes για ταξίδια μεταξύ Βραζιλίας και Βόρειας Κίνας κινούνται σταθερά πάνω από τα $20/τόνο από τα τέλη Ιανουαρίου. Την ίδια ώρα, η προσφορά βαίνει μειούμενη.
Παράλληλα, τις τελευταίες ημέρες, οι ναύλοι των Panamaxes για τα ταξίδια μεταξύ Continent και Far East παρουσιάζουν μικρή άνοδο. Την Πέμπτη 10 Φεβρουαρίου, οι εν λόγω ναύλοι κινήθηκαν στα $44,3/τόνο, καταγράφοντας αύξηση 8,7% συγκριτικά με έναν μήνα πριν, σύμφωνα με τη Signal Ocean.

Η συμφωνία Κίνας-Ρωσίας επιτρέπει πλέον τις εισαγωγές σιτηρών από την πρώτη χωρίς περιορισμούς. Η εξέλιξη αυτή θα ευνοήσει τα πλοία που προσεγγίζουν τα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας, με τις εξαγωγές της Ρωσίας να πραγματοποιούνται κυρίως μέσω Panamax bulkers. Η Μόσχα εδώ και χρόνια επιζητούσε την επέκταση του εμπορίου σιτηρών στην Κίνα, ωστόσο η Κίνα απαγόρευε την εισαγωγή από τη Ρωσία λόγω φυτο-υγειονομικών ανησυχιών.
Στο μέτωπο της προσφοράς, η συμφόρηση είναι υψηλή ιδιαίτερα στα λιμάνια της δυτικής Αυστραλίας (Hedland, Dampier) αλλά και στην Κίνα, εξέλιξη θετική για τους ναύλους, δεδομένου ότι σημαντικός αριθμός πλοίων βρίσκεται εκτός αγοράς, «κολλημένος» στους εν λόγω ναυτιλιακούς κόμβους. Στις 9 Φεβρουαρίου, η συμφόρηση των bulkers άγγιζε τα 469 πλοία, σύμφωνα με τη Signal Ocean.
Με δεδομένα από τη Signal Ocean
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σήμερα, η MSC Cruises ανακοίνωσε μια σημαντική νέα παραγγελία για τέσσερα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς και δύο επιπλέον προαιρετικά πλοία από τη MEYER WERFT στο…

Η εταιρεία Capital Maritime & Trading Corp., ιδιοκτησίας του Βαγγέλη Μαρινάκη, θα αναλάβει την ανακαίνιση του Παναθηναϊκού Σταδίου, ως Χρυσός Χορηγός της Ελληνικής Ολυμπιακής…

Πρόγραμμα με το οποίο έχει τη δυνατότητα να επαναγοράσει μετοχές ύψους έως $10 εκατ. της εταιρείας, μέχρι τον Νοέμβριο του επόμενου έτους, ενέκρινε στις…

Η κεντρική τράπεζα της Ρωσίας κατέθεσε αγωγή ζητώντας $230 δισεκ. ως αποζημίωση από τη Euroclear, σηματοδοτώντας το πρώτο βήμα σ’ αυτό που το Κρεμλίνο…

Την ανανέωση και επέκταση του στόλου της με τεχνολογικά προηγμένα πλοία προχωρά με αμείωτο ρυθμό η TMS, καθώς την περασμένη εβδομάδα και συγκεκριμένα στις…

Η δραστηριότητα στην αγορά των ανακυκλώσεων επιταχύνεται για τα LNG carriers το 2025, σηματοδοτώντας δομικές αλλαγές για τη συγκεκριμένη αγορά. Σύμφωνα με τη Howe…

Θετική εισήγηση προς τους μετόχους προτίθεται να απευθύνει το ΔΣ της SolGold σχετικά με τη βελτιωμένη προσφορά εξαγοράς από τον βασικό της μέτοχο, την…

Παρά την αύξηση της παραγωγής από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ), η Ελλάδα παραμένει σταθερά ανάμεσα στις ακριβότερες χώρες της Ευρώπης στην προημερήσια αγορά ηλεκτρικής…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ