
Βιώσιμες θα χαρακτηρίζονται ορισμένες επενδύσεις σε εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής μέσω της αξιοποίησης αερίου και πυρηνικής ενέργειας υπό το νέο σχέδιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα πληθώρας ειδησεογραφικών πρακτορείων, μεταξύ άλλων του Reuters, του Deutsche Welle και του Xinhua, η νέα ταξινομία της ΕΕ αποπειράται να κεντρίσει το επενδυτικό ενδιαφέρον και να προσελκύσει ιδιωτικά κεφάλαια, με επίκεντρο τους στόχους απανθρακοποίησης που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση.
Ειδικότερα, πράσινα θα χαρακτηρίζονται τα εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής αερίου τη διανυθείσα δεκαετία εφόσον εκπέμπουν λιγότερο από 270 γρ. ισοδύναμου διοξειδίου του άνθρακα ανά κιλοβατώρα ή εφόσον έχουν ετήσιες εκπομπές ισοδύναμου CO2 που δεν ξεπερνούν τα 550 kg/KW εντός των επόμενων 20 ετών.
Συνεπώς, το πλάνο επιτρέπει να συμπεριληφθούν και εργοστάσια τα οποία επί του παρόντος εκπέμπουν άνω του υπό θέσπιση επιτρεπόμενου ορίου, αρκεί να μειώσουν τις εκπομπές τους στον προκαθορισμένο χρονικό ορίζοντα.
Παράλληλα, οι νέες επενδύσεις σε εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής πυρηνικής ενέργειας θα χαρακτηρίζονται πράσινες εφόσον έχουν λάβει άδειες κατασκευής νωρίτερα του 2045 και εάν βρίσκονται σε χώρες όπου υπάρχουν σχέδιο και διαθέσιμα κεφάλαια για την ασφαλή απόρριψη των πυρηνικών αποβλήτων.
Το πλάνο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έρχεται εν μέσω μιας επιμένουσας ενεργειακής κρίσης στην Ευρώπη. Οι χώρες της ΕΕ θα έχουν στη διάθεσή τους τέσσερις μήνες για να αξιολογήσουν τις νομοθεσίες. Σε περίπτωση που 20 από τις 27 εναντιωθούν, η ταξινομία θα μπει στον πάγο.
Παρότι το πλάνο πιθανώς θα περάσει από τα κράτη-μέλη, αναμένεται να συναντήσει νέους σκοπέλους από τους νομοθέτες της ΕΕ σε θέματα πράσινης ενέργειας.
Τέλος, ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι το πλάνο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αφορά το φυσικό αέριο και την πυρηνική ενέργεια, δηλαδή τις δύο πηγές ενέργειας που προτιμούν τα δύο ισχυρότερα κράτη της ΕΕ, η Γερμανία και η Γαλλία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ