
Δυναμικά εισήλθε το 2022 για την αγορά των containerships. Στον απόηχο μια εξαιρετικής χρονιάς, στην οποία οι εταιρείες των τακτικών γραμμών σημείωσαν ρεκόρ κερδοφορίας, μηνιαία έκθεση του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons καταδεικνύει πως η ναυλαγορά παραμένει σε ισχυρά επίπεδα. Η παρατεταμένη ισχύς της ναυλαγοράς αποδίδεται μεταξύ άλλων στην επιμένουσα συμφόρηση που ταλανίζει τις εφοδιαστικές αλυσίδες και η οποία αναμένεται να συνεχιστεί και το 2022.
Επιπλέον, η περιορισμένη χωρητικότητα δείχνει να προκαλεί ανησυχία στους κύκλους των ναυλωτών, οι οποίοι, προκειμένου να εξασφαλίσουν την αναγκαία χωρητικότητα στα πλοία για τις μεταφορικές τους ανάγκες, προβαίνουν σε συμβόλαια χρονοναύλωσης σε τιμές premium. Ενδεικτικά, στα τέλη Ιανουαρίου, βάσει της Clarksons, ένα συμβόλαιο χρονοναύλωσης 6-12 μηνών για feeder μεταφορικής ικανότητας 1.700 TEUs εκτιμήθηκε στα επίπεδα ρεκόρ των $57.000 ημερησίως.
Παράλληλα, η παγκόσμια διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων σημείωσε εντυπωσιακή αύξηση το 2021, ίση με 6,1% σε όρους TEU. Όσον αφορά το 2022, η αύξηση στο παγκόσμιο εμπόριο εκτιμάται πως θα ανέλθει σε 3,8%, ενώ η επιβράδυνση του ρυθμού αύξησης αναμένεται να επιμείνει και το 2023, οπότε και ο ρυθμός αύξησης εκτιμάται περίπου στο 2,9%.
Ταυτόχρονα, η περιορισμένη αύξηση του παγκόσμιου στόλου (3,6% για το 2022) προσθέτει στο θετικό outlook της ναυλαγοράς για το τρέχον έτος. Αντιθέτως, υπάρχει ανησυχία για τα έτη 2023-2024, οπότε και η σημαντική αύξηση της προσφοράς αναμένεται να αλλάξει τις ισορροπίες.
Φωτό: Karsten Bergmann/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ