
Δυναμικά εισήλθε το 2022 για την αγορά των containerships. Στον απόηχο μια εξαιρετικής χρονιάς, στην οποία οι εταιρείες των τακτικών γραμμών σημείωσαν ρεκόρ κερδοφορίας, μηνιαία έκθεση του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons καταδεικνύει πως η ναυλαγορά παραμένει σε ισχυρά επίπεδα. Η παρατεταμένη ισχύς της ναυλαγοράς αποδίδεται μεταξύ άλλων στην επιμένουσα συμφόρηση που ταλανίζει τις εφοδιαστικές αλυσίδες και η οποία αναμένεται να συνεχιστεί και το 2022.
Επιπλέον, η περιορισμένη χωρητικότητα δείχνει να προκαλεί ανησυχία στους κύκλους των ναυλωτών, οι οποίοι, προκειμένου να εξασφαλίσουν την αναγκαία χωρητικότητα στα πλοία για τις μεταφορικές τους ανάγκες, προβαίνουν σε συμβόλαια χρονοναύλωσης σε τιμές premium. Ενδεικτικά, στα τέλη Ιανουαρίου, βάσει της Clarksons, ένα συμβόλαιο χρονοναύλωσης 6-12 μηνών για feeder μεταφορικής ικανότητας 1.700 TEUs εκτιμήθηκε στα επίπεδα ρεκόρ των $57.000 ημερησίως.
Παράλληλα, η παγκόσμια διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων σημείωσε εντυπωσιακή αύξηση το 2021, ίση με 6,1% σε όρους TEU. Όσον αφορά το 2022, η αύξηση στο παγκόσμιο εμπόριο εκτιμάται πως θα ανέλθει σε 3,8%, ενώ η επιβράδυνση του ρυθμού αύξησης αναμένεται να επιμείνει και το 2023, οπότε και ο ρυθμός αύξησης εκτιμάται περίπου στο 2,9%.
Ταυτόχρονα, η περιορισμένη αύξηση του παγκόσμιου στόλου (3,6% για το 2022) προσθέτει στο θετικό outlook της ναυλαγοράς για το τρέχον έτος. Αντιθέτως, υπάρχει ανησυχία για τα έτη 2023-2024, οπότε και η σημαντική αύξηση της προσφοράς αναμένεται να αλλάξει τις ισορροπίες.
Φωτό: Karsten Bergmann/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Έντονη είναι η ανησυχία στους κλάδους της παραγωγικής βιομηχανίας της Νότιας Κορέας. Σύμφωνα με ΜΜΕ από την ασιατική χώρα, οι ΗΠΑ απαίτησαν από τη…
Τα εννέα νέα shuttle tankers του Ομίλου Τσάκου θα ενσωματώσουν προηγμένα συστήματα ναυτικής τεχνολογίας της Kongsberg Maritime. Συγκεκριμένα, η Kongsberg Maritime επελέγη από τη…
Η παγκόσμια μετάβαση σε καύσιμα μηδενικών εκπομπών βρίσκει στην αμμωνία έναν υποσχόμενο σύμμαχο. Η ναυτιλιακή τεχνολογία εισέρχεται πλέον σε μια εποχή, με την κατασκευή…
Με τεχνολογικό επίκεντρο το προηγμένο σύστημα HiNAS Control της Avikus, η Hyundai Glovis προχωρά στην πρώτη εκτεταμένη εφαρμογή αυτόνομης ναυσιπλοΐας στον στόλο των πλοίων…
Άνοδο 5,2% καταγράφει η επιβατική κίνηση, για το α΄ εξάμηνο του 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό…
Νέους σκοπέλους συναντά η Αίγυπτος στο μέτωπο της ενεργειακής ασφάλειας, καθώς ένας σημαντικός αριθμός φορτίων LNG που αναμένονταν τον Ιούλιο επαναπρογραμματίζονται για τον Αύγουστο.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ