
Δυναμικά εισήλθε το 2022 για την αγορά των containerships. Στον απόηχο μια εξαιρετικής χρονιάς, στην οποία οι εταιρείες των τακτικών γραμμών σημείωσαν ρεκόρ κερδοφορίας, μηνιαία έκθεση του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons καταδεικνύει πως η ναυλαγορά παραμένει σε ισχυρά επίπεδα. Η παρατεταμένη ισχύς της ναυλαγοράς αποδίδεται μεταξύ άλλων στην επιμένουσα συμφόρηση που ταλανίζει τις εφοδιαστικές αλυσίδες και η οποία αναμένεται να συνεχιστεί και το 2022.
Επιπλέον, η περιορισμένη χωρητικότητα δείχνει να προκαλεί ανησυχία στους κύκλους των ναυλωτών, οι οποίοι, προκειμένου να εξασφαλίσουν την αναγκαία χωρητικότητα στα πλοία για τις μεταφορικές τους ανάγκες, προβαίνουν σε συμβόλαια χρονοναύλωσης σε τιμές premium. Ενδεικτικά, στα τέλη Ιανουαρίου, βάσει της Clarksons, ένα συμβόλαιο χρονοναύλωσης 6-12 μηνών για feeder μεταφορικής ικανότητας 1.700 TEUs εκτιμήθηκε στα επίπεδα ρεκόρ των $57.000 ημερησίως.
Παράλληλα, η παγκόσμια διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων σημείωσε εντυπωσιακή αύξηση το 2021, ίση με 6,1% σε όρους TEU. Όσον αφορά το 2022, η αύξηση στο παγκόσμιο εμπόριο εκτιμάται πως θα ανέλθει σε 3,8%, ενώ η επιβράδυνση του ρυθμού αύξησης αναμένεται να επιμείνει και το 2023, οπότε και ο ρυθμός αύξησης εκτιμάται περίπου στο 2,9%.
Ταυτόχρονα, η περιορισμένη αύξηση του παγκόσμιου στόλου (3,6% για το 2022) προσθέτει στο θετικό outlook της ναυλαγοράς για το τρέχον έτος. Αντιθέτως, υπάρχει ανησυχία για τα έτη 2023-2024, οπότε και η σημαντική αύξηση της προσφοράς αναμένεται να αλλάξει τις ισορροπίες.
Φωτό: Karsten Bergmann/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Σήμερα, η MSC Cruises ανακοίνωσε μια σημαντική νέα παραγγελία για τέσσερα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς και δύο επιπλέον προαιρετικά πλοία από τη MEYER WERFT στο…

Η εταιρεία Capital Maritime & Trading Corp., ιδιοκτησίας του Βαγγέλη Μαρινάκη, θα αναλάβει την ανακαίνιση του Παναθηναϊκού Σταδίου, ως Χρυσός Χορηγός της Ελληνικής Ολυμπιακής…

Πρόγραμμα με το οποίο έχει τη δυνατότητα να επαναγοράσει μετοχές ύψους έως $10 εκατ. της εταιρείας, μέχρι τον Νοέμβριο του επόμενου έτους, ενέκρινε στις…

Η κεντρική τράπεζα της Ρωσίας κατέθεσε αγωγή ζητώντας $230 δισεκ. ως αποζημίωση από τη Euroclear, σηματοδοτώντας το πρώτο βήμα σ’ αυτό που το Κρεμλίνο…

Την ανανέωση και επέκταση του στόλου της με τεχνολογικά προηγμένα πλοία προχωρά με αμείωτο ρυθμό η TMS, καθώς την περασμένη εβδομάδα και συγκεκριμένα στις…

Η δραστηριότητα στην αγορά των ανακυκλώσεων επιταχύνεται για τα LNG carriers το 2025, σηματοδοτώντας δομικές αλλαγές για τη συγκεκριμένη αγορά. Σύμφωνα με τη Howe…

Θετική εισήγηση προς τους μετόχους προτίθεται να απευθύνει το ΔΣ της SolGold σχετικά με τη βελτιωμένη προσφορά εξαγοράς από τον βασικό της μέτοχο, την…

Σε επίπεδα-ρεκόρ θα ανέλθει το 2025/26 η παγκόσμια παραγωγή σιτηρών, με το International Grains Council (IGC) να εκτιμά ότι θα καταγραφεί αύξηση 5% σε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ