
Σοκ στην διεθνή διπλωματική και επιχειρηματική κοινότητα προκάλεσε η απόφαση της Airbus στην Τουλούζη της Γαλλίας για την ακύρωση συμφωνίας ύψους 6 δισεκατομμυρίων δολαρίων με την Qatar Airways. Η συμφωνία δισεκατομμυρίων που ακύρωσε ο ευρωπαϊκός κατασκευαστικός κολοσσός αφορά την πώληση 50 υπερσύγχρονων αεροσκαφών της σειράς A321neo. Η απόφαση όμως ουσιαστικά κλιμακώνει τη δικαστική διαμάχη μεταξύ των δύο εταιρειών για την παράδοση 21 ‘ελαττωματικών’ αεροσκαφών ευρείας ατράκτου, τύπου A350 στον καταριανό γίγαντα των αιθέρων. Η Qatar, σύμφωνα με τα διεθνή ΜΜΕ, είχε πληρώσει πάνω από 6,35 δισ. δολάρια ΗΠΑ στην Airbus. Η Qatar Airways χαρακτήρισε μάλιστα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσής της την απόφαση ως «ένα θέμα μεγάλης λύπης και απογοήτευσης».
Ως γνωστόν τον περασμένο Δεκέμβριο, η Qatar Airways υπέβαλε αγωγή στο αρμόδιο πρωτοδικείο στο Λονδίνο, μετά από μια σειρά προβλημάτων που παρουσιάστηκαν στην άτρακτο ορισμένων Airbus A350, τα οποία της παραδόθηκαν πρόσφατα. Πιο συγκεκριμένα η αεροπορική εταιρεία διαπίστωσε στα παραδοθέντα Airbus A350 διάβρωση και ατέλειες στην επικάλυψη της ατράκτου, αποκαλύπτοντας μάλιστα το χάλκινο υπόστρωμα που χρησιμοποιείται για τη μόνωση του αεροσκάφους και την προστασία του από χτυπήματα κεραυνών.
Η καταριανή εταιρεία ζητάει από το αρμόδιο δικαστήριο αποζημίωση για διαφυγόντα κέρδη ύψους 600 εκατομμυρίων δολαρίων μετά την διαπίστωση και την καθήλωση 21 από τα 53 αεροσκάφη A350 που διαθέτει, ισχυριζόμενη ότι το πρόβλημα που διαπιστώθηκε αποτελεί κίνδυνο για την ασφάλεια εν πτήσει.
Η Qatar Airways δημοσίευσε ένα βίντεο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης την Παρασκευή με τις ατράκτους στα ‘πληγωμένα’ A350 και τόνισε τις «σοβαρές και θεμιτές ανησυχίες» της για την ασφάλεια των αεροσκαφών. Αν και παρόμοια προβλήματα είχαν διαπιστωθεί και από εταιρείες στην Ευρώπη καμία από αυτές δεν καθήλωσε ως τώρα τα αεροσκάφη της, ενώ η κατασκευάστρια εταιρεία στην Τουλούζη τονίζει ότι το πρόβλημα αυτό είναι καθαρά αισθητικό και δεν επηρεάζει την ασφάλεια της πτήσης.
Φωτό: WikimediaImages/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Μια σημαντική επέκταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, στο Λος Άντζελες. Ειδικότερα, η International Transportation Service (ITS) ξεκίνησε τη διαδικασία επέκτασης…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ