
Ανάμεικτα ήταν τα πρόσημα στις ναυλαγορές την εβδομάδα που ολοκληρώθηκε την Παρασκευή 21 Ιανουαρίου, σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Clarksons.
Ειδικότερα, ο δείκτης ClarkSea Index υποχώρησε κατά 4%, στα $30.277/ημέρα, ενώ από τον μέσο όρο του δ’ τριμήνου του 2021 είναι μειωμένος κατά 16%. Ωστόσο, κινείται σε διπλά-σια επίπεδα από τον μέσο όρο δεκαετίας, απόρροια της πολύ καλής απόδοσης της ναυλαγοράς των bulkers και των containerships πέρυσι.
Τα δεξαμενόπλοια συνεχίζουν την πτωτική τους τάση, σύμφωνα με την Clarksons, εν μέσω μειωμένης δραστηριότητας στις ναυλώσεις και αυξημένου κόστους καυσίμων. Αισιόδοξες για την πορεία των δεξαμενόπλοιων είναι οι πρόσφατες εκτιμήσεις του ΕΙΑ για αύξηση του θαλάσσιου εμπορίου αργού πετρελαίου από τις ΗΠΑ εντός Ιανουαρίου.
Στο μέτωπο των bulk carriers, οι εκτιμήσεις για χαμηλή ζήτηση σιδηρομεταλλεύματος από πλευράς Κίνας και οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες στη Βραζιλία, που δημιουργούν αναταραχές στις εξαγωγές, προκαλούν πονοκεφάλους στα Capesizes. Παρά το γεγονός ότι η απαγόρευση της Ινδονησίας για τις εξαγωγές άνθρακα τελικά ήρθη, ο όγκος των εξαγωγών μεταξύ 1ης και 21ης Ιανουαρίου μετά βίας άγγιξε τους 6 εκατ. τόνους. Την ίδια ώρα, η συμφόρηση πλοίων μεταφοράς ξηρών φορτίων στην περιοχή παραμένει υψηλή, με 170 bulkers να βρίσκονται σε λιμάνια άνθρακα της Ινδονησίας.
Ακόμη μία θετική εβδομάδα κατεγράφη για τη ναυλαγορά των containerships, με τη ζήτηση να ξεπερνά την προσφορά, παρέχοντας στήριξη στους ναύλους. Για ένα Panamax μεταφορικής ικανότητας 4.400 TEUs σε χρονοναύλωση 6-12 μηνών, οι ναύλοι αυξήθηκαν κατά 2% από την προηγούμενη εβδομάδα και έφτασαν σε επίπεδα ρεκόρ των $109.000/ημέρα.
Σε ρηχά νερά τα LNGCs, με μειωμένη δραστηριότητα στις ναυλώσεις. Οι κατά μέσο όρο spot ναύλοι για ένα DFDE 160.000 κ.μ. άγγιξαν τα $29.125/ημέρα, καταγράφοντας μείωση κατά 11% σε εβδομαδιαία βάση και κατά 86% από τις αρχές Δεκεμβρίου, οπότε η ναυλαγορά έφτασε στο peak της.
Φωτό: Wallace Woon/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται…

Ο κυκλώνας Μελίσα αναβαθμίστηκε σήμερα στη μέγιστη κατηγορία 5 στην Καραϊβική, απειλώντας την Τζαμάικα, την Αϊτή και τη Δομινικανή Δημοκρατία με καταστροφικούς ανέμους και…

Ινδικά μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν ότι η MSC βρίσκεται ένα βήμα μακριά από τη νηολόγηση ορισμένων από τα πλοία του στόλου της στο εθνικό νηολόγιο.…

Καθώς τα «σύννεφα» υπερπροσφοράς πετρελαίου πυκνώνουν, ασκώντας καθοδικές πιέσεις στις τιμές του αργού, η Ουάσιγκτον προχωρά σε στρατηγικές κινήσεις με γνώμονα την ενεργειακή ασφάλεια…

Μια ομάδα κορυφαίων χρηματοπιστωτικών, ενεργειακών και βιομηχανικών εταιρειών ανακοίνωσε την ίδρυση της Carbon Measures, μιας νέας συμμαχίας με στόχο την προώθηση ενός πιο ακριβούς…

Σε νέα εποχή εισέρχεται ο ναυπηγικός κολοσσός της Νότιας Κορέας HD Hyundai, μετά τη στρατηγική αναδιάρθρωση των θυγατρικών του. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 23 Οκτωβρίου,…

Παρά τον εν εξελίξει εμπορικό πόλεμο ΗΠΑ-Κίνας, η ανθεκτικότητα των κινεζικών εξαγωγών αποδεικνύει πόσο απαραίτητα παραμένουν πολλά από τα προϊόντα της Κίνας, ακόμα και…

Σε τροχιά ανάκαμψης βρίσκεται η ζήτηση πετρελαίου της Κίνας, απόρροια της ανθεκτικής βιομηχανικής δραστηριότητας και των ισχυρών περιθωρίων των εγχώριων διυλιστηρίων. Στο πλαίσιο αυτό,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ