
Ανάμεικτα ήταν τα πρόσημα στις ναυλαγορές την εβδομάδα που ολοκληρώθηκε την Παρασκευή 21 Ιανουαρίου, σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Clarksons.
Ειδικότερα, ο δείκτης ClarkSea Index υποχώρησε κατά 4%, στα $30.277/ημέρα, ενώ από τον μέσο όρο του δ’ τριμήνου του 2021 είναι μειωμένος κατά 16%. Ωστόσο, κινείται σε διπλά-σια επίπεδα από τον μέσο όρο δεκαετίας, απόρροια της πολύ καλής απόδοσης της ναυλαγοράς των bulkers και των containerships πέρυσι.
Τα δεξαμενόπλοια συνεχίζουν την πτωτική τους τάση, σύμφωνα με την Clarksons, εν μέσω μειωμένης δραστηριότητας στις ναυλώσεις και αυξημένου κόστους καυσίμων. Αισιόδοξες για την πορεία των δεξαμενόπλοιων είναι οι πρόσφατες εκτιμήσεις του ΕΙΑ για αύξηση του θαλάσσιου εμπορίου αργού πετρελαίου από τις ΗΠΑ εντός Ιανουαρίου.
Στο μέτωπο των bulk carriers, οι εκτιμήσεις για χαμηλή ζήτηση σιδηρομεταλλεύματος από πλευράς Κίνας και οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες στη Βραζιλία, που δημιουργούν αναταραχές στις εξαγωγές, προκαλούν πονοκεφάλους στα Capesizes. Παρά το γεγονός ότι η απαγόρευση της Ινδονησίας για τις εξαγωγές άνθρακα τελικά ήρθη, ο όγκος των εξαγωγών μεταξύ 1ης και 21ης Ιανουαρίου μετά βίας άγγιξε τους 6 εκατ. τόνους. Την ίδια ώρα, η συμφόρηση πλοίων μεταφοράς ξηρών φορτίων στην περιοχή παραμένει υψηλή, με 170 bulkers να βρίσκονται σε λιμάνια άνθρακα της Ινδονησίας.
Ακόμη μία θετική εβδομάδα κατεγράφη για τη ναυλαγορά των containerships, με τη ζήτηση να ξεπερνά την προσφορά, παρέχοντας στήριξη στους ναύλους. Για ένα Panamax μεταφορικής ικανότητας 4.400 TEUs σε χρονοναύλωση 6-12 μηνών, οι ναύλοι αυξήθηκαν κατά 2% από την προηγούμενη εβδομάδα και έφτασαν σε επίπεδα ρεκόρ των $109.000/ημέρα.
Σε ρηχά νερά τα LNGCs, με μειωμένη δραστηριότητα στις ναυλώσεις. Οι κατά μέσο όρο spot ναύλοι για ένα DFDE 160.000 κ.μ. άγγιξαν τα $29.125/ημέρα, καταγράφοντας μείωση κατά 11% σε εβδομαδιαία βάση και κατά 86% από τις αρχές Δεκεμβρίου, οπότε η ναυλαγορά έφτασε στο peak της.
Φωτό: Wallace Woon/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς τα ναυπηγεία αποκτούν ολοένα και σημαντικότερο γεωστρατηγικό ρόλο, ο Καναδάς επιταχύνει τις προσπάθειες καθετοποίησης της εγχώριας ναυπηγικής βιομηχανίας. Στο πλαίσιο αυτό, η SeaspanVancouverShipyards…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Έντονη είναι η ανησυχία στους κλάδους της παραγωγικής βιομηχανίας της Νότιας Κορέας. Σύμφωνα με ΜΜΕ από την ασιατική χώρα, οι ΗΠΑ απαίτησαν από τη…
Τα εννέα νέα shuttle tankers του Ομίλου Τσάκου θα ενσωματώσουν προηγμένα συστήματα ναυτικής τεχνολογίας της Kongsberg Maritime. Συγκεκριμένα, η Kongsberg Maritime επελέγη από τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ