
Ανάμεικτα ήταν τα πρόσημα στις ναυλαγορές την εβδομάδα που ολοκληρώθηκε την Παρασκευή 21 Ιανουαρίου, σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Clarksons.
Ειδικότερα, ο δείκτης ClarkSea Index υποχώρησε κατά 4%, στα $30.277/ημέρα, ενώ από τον μέσο όρο του δ’ τριμήνου του 2021 είναι μειωμένος κατά 16%. Ωστόσο, κινείται σε διπλά-σια επίπεδα από τον μέσο όρο δεκαετίας, απόρροια της πολύ καλής απόδοσης της ναυλαγοράς των bulkers και των containerships πέρυσι.
Τα δεξαμενόπλοια συνεχίζουν την πτωτική τους τάση, σύμφωνα με την Clarksons, εν μέσω μειωμένης δραστηριότητας στις ναυλώσεις και αυξημένου κόστους καυσίμων. Αισιόδοξες για την πορεία των δεξαμενόπλοιων είναι οι πρόσφατες εκτιμήσεις του ΕΙΑ για αύξηση του θαλάσσιου εμπορίου αργού πετρελαίου από τις ΗΠΑ εντός Ιανουαρίου.
Στο μέτωπο των bulk carriers, οι εκτιμήσεις για χαμηλή ζήτηση σιδηρομεταλλεύματος από πλευράς Κίνας και οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες στη Βραζιλία, που δημιουργούν αναταραχές στις εξαγωγές, προκαλούν πονοκεφάλους στα Capesizes. Παρά το γεγονός ότι η απαγόρευση της Ινδονησίας για τις εξαγωγές άνθρακα τελικά ήρθη, ο όγκος των εξαγωγών μεταξύ 1ης και 21ης Ιανουαρίου μετά βίας άγγιξε τους 6 εκατ. τόνους. Την ίδια ώρα, η συμφόρηση πλοίων μεταφοράς ξηρών φορτίων στην περιοχή παραμένει υψηλή, με 170 bulkers να βρίσκονται σε λιμάνια άνθρακα της Ινδονησίας.
Ακόμη μία θετική εβδομάδα κατεγράφη για τη ναυλαγορά των containerships, με τη ζήτηση να ξεπερνά την προσφορά, παρέχοντας στήριξη στους ναύλους. Για ένα Panamax μεταφορικής ικανότητας 4.400 TEUs σε χρονοναύλωση 6-12 μηνών, οι ναύλοι αυξήθηκαν κατά 2% από την προηγούμενη εβδομάδα και έφτασαν σε επίπεδα ρεκόρ των $109.000/ημέρα.
Σε ρηχά νερά τα LNGCs, με μειωμένη δραστηριότητα στις ναυλώσεις. Οι κατά μέσο όρο spot ναύλοι για ένα DFDE 160.000 κ.μ. άγγιξαν τα $29.125/ημέρα, καταγράφοντας μείωση κατά 11% σε εβδομαδιαία βάση και κατά 86% από τις αρχές Δεκεμβρίου, οπότε η ναυλαγορά έφτασε στο peak της.
Φωτό: Wallace Woon/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ