
Ανάμεικτα ήταν τα πρόσημα στις ναυλαγορές την εβδομάδα που ολοκληρώθηκε την Παρασκευή 21 Ιανουαρίου, σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Clarksons.
Ειδικότερα, ο δείκτης ClarkSea Index υποχώρησε κατά 4%, στα $30.277/ημέρα, ενώ από τον μέσο όρο του δ’ τριμήνου του 2021 είναι μειωμένος κατά 16%. Ωστόσο, κινείται σε διπλά-σια επίπεδα από τον μέσο όρο δεκαετίας, απόρροια της πολύ καλής απόδοσης της ναυλαγοράς των bulkers και των containerships πέρυσι.
Τα δεξαμενόπλοια συνεχίζουν την πτωτική τους τάση, σύμφωνα με την Clarksons, εν μέσω μειωμένης δραστηριότητας στις ναυλώσεις και αυξημένου κόστους καυσίμων. Αισιόδοξες για την πορεία των δεξαμενόπλοιων είναι οι πρόσφατες εκτιμήσεις του ΕΙΑ για αύξηση του θαλάσσιου εμπορίου αργού πετρελαίου από τις ΗΠΑ εντός Ιανουαρίου.
Στο μέτωπο των bulk carriers, οι εκτιμήσεις για χαμηλή ζήτηση σιδηρομεταλλεύματος από πλευράς Κίνας και οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες στη Βραζιλία, που δημιουργούν αναταραχές στις εξαγωγές, προκαλούν πονοκεφάλους στα Capesizes. Παρά το γεγονός ότι η απαγόρευση της Ινδονησίας για τις εξαγωγές άνθρακα τελικά ήρθη, ο όγκος των εξαγωγών μεταξύ 1ης και 21ης Ιανουαρίου μετά βίας άγγιξε τους 6 εκατ. τόνους. Την ίδια ώρα, η συμφόρηση πλοίων μεταφοράς ξηρών φορτίων στην περιοχή παραμένει υψηλή, με 170 bulkers να βρίσκονται σε λιμάνια άνθρακα της Ινδονησίας.
Ακόμη μία θετική εβδομάδα κατεγράφη για τη ναυλαγορά των containerships, με τη ζήτηση να ξεπερνά την προσφορά, παρέχοντας στήριξη στους ναύλους. Για ένα Panamax μεταφορικής ικανότητας 4.400 TEUs σε χρονοναύλωση 6-12 μηνών, οι ναύλοι αυξήθηκαν κατά 2% από την προηγούμενη εβδομάδα και έφτασαν σε επίπεδα ρεκόρ των $109.000/ημέρα.
Σε ρηχά νερά τα LNGCs, με μειωμένη δραστηριότητα στις ναυλώσεις. Οι κατά μέσο όρο spot ναύλοι για ένα DFDE 160.000 κ.μ. άγγιξαν τα $29.125/ημέρα, καταγράφοντας μείωση κατά 11% σε εβδομαδιαία βάση και κατά 86% από τις αρχές Δεκεμβρίου, οπότε η ναυλαγορά έφτασε στο peak της.
Φωτό: Wallace Woon/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ