
Διαφορές εντοπίζονται στον τρόπο και στα μέσα τα οποία χρησιμοποιούνται για την κλοπή φορτίων, σύμφωνα με έρευνα του TT Club σε συνεργασία με το BSI Group.
Αναλυτικότερα, βάσει της έρευνας, το γ’ τρίμηνο του 2021 οι εγκαταστάσεις αποθήκευσης φορτίων έγιναν στόχος για το 45% των καταγεγραμμένων κλοπών. Στον αντίποδα, οι κλοπές φορτίων από οχήματα μειώθηκαν από το 67% το γ’ τρίμηνο του 2020 στο 25% το αντίστοιχο διάστημα το 2021. Οι ανισορροπίες στις εφοδιαστικές αλυσίδες, και δη εντός και εκτός λιμένων, συντέλεσαν στη μείωση αυτή, τονίζουν τα TT Club και BSI Group.
Οι αλλαγές που παρατηρούνται στις κλοπές φορτίων σκιαγραφούν μια τάση: από τα «εν κινήσει περιστατικά» σε εγκαταστάσεις όπου φορτία αποθηκεύονται και παραδίδονται. Τέτοιες εγκαταστάσεις αποτελούν παραδοσιακές αποθήκες και αμαξοστάσια, όπου βρίσκονται εμπορευματοκιβώτια για παράδοση, αλλά και προσωρινά μέρη αποθήκευσης σε λιμάνια, στα οποία τα μέτρα ασφαλείας κρίνονται ελλιπή. Με βάση τα παρακάτω γραφήματα, ενώ το γ’ τρίμηνο του 2020 οι κλοπές φορτίων από εγκαταστάσεις αντιπροσώπευαν το 7% των συνολικών κλοπών στις ΗΠΑ, το γ’ τρίμηνο του 2021 το αντίστοιχο ποσοστό αυξήθηκε στο 25%.
Με αφορμή τα ευρήματα αυτά, ο Mike Yarwood, Managing Director, Loss Prevention του TT Club, σημειώνει ότι αναμφίβολα οι αναταραχές στις εφοδιαστικές αλυσίδες φέρνουν σημαντικές προκλήσεις στο αμερικανικό σύστημα μεταφοράς εμπορευμάτων, ιδιαίτερα στα λιμάνια με υψηλή συμφόρηση και σε χερσαίους κόμβους, καθιστώντας ευκολότερο το έργο των ληστών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ