
Αμείωτη διαφαίνεται η επενδυτική κινητικότητα των liner εταιρειών. Σύμφωνα με πληθώρα ειδησεογραφικών μέσων, μεταξύ άλλων και του The Loadstar, η ταϊβανέζικη Yang Ming Marine Transport Corp. προέβη σε παραγγελία πέντε containerships, μεταφορικής ικανότητας 15.000 TEUs έκαστο.
Η Yang Ming συνιστά την ένατη μεγαλύτερη liner εταιρεία σε όρους μεταφορικής ικανότητας και είχε να προβεί σε παραγγελία από το 2018. Η πρόσφατη παραγγελία ενισχύει τον στόλο της, ωστόσο η ισραηλινή ZIM βρίσκεται μια ανάσα πίσω της, στη δέκατη θέση. Σύμφωνα με δεδομένα της Alphaliner, το orderbook της ΖΙΜ ανέρχεται σε πλοία μεταφορικής ικανότητας ίσης με 310.520 TEUs, που θα εκτοξεύσουν τη συνολική μεταφορική ικανότητά της άνω των 700.000 TEUs.
Παράλληλα, αξίζει να σημειωθεί ότι οι ταϊβανέζικες liner εταιρείες διαδραμάτισαν πρωταγωνιστικό ρόλο στις επενδύσεις σε containerships εντός του 2021. Ενδεικτικά, σύμφωνα με δεδομένα της VesselsValue, η Wan Hai Lines, έως τα μέσα Δεκεμβρίου του 2021, είχε προβεί σε παραγγελίες για 51 containerships συνολικής αξίας $2,6 δισ. και στην αγορά 14 containerships συνολικής αξίας $735 εκατ.
Την ίδια ώρα, η Evergreen Marine Corp εδραίωσε τη θέση της στην κορυφαία δεκάδα liner εταιρειών βάσει μεταφορικής ικανότητας του στόλου τους, καθώς βάσει της VesselsValue προέβη σε παραγγελίες για 48 containerships αξίας $4,2 δισ. Σύμφωνα με δεδομένα της Alphaliner, αφότου τα πλοία που βρίσκονται στο orderbook της Evergreen παραδοθούν, η ταϊβανέζικη εταιρεία θα ξεπεράσει την ιαπωνική Ocean Network Express και θα βρεθεί στην έκτη θέση παγκοσμίως σε όρους μεταφορικής ικανότητας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση στο orderbook των containerships, το οποίο πλέον έχει ξεπεράσει το φράγμα των 10 εκατ. TEUS. Αξίζει να σημειωθεί…
Οι λιμένες ανά την Ελλάδα εξυπηρετούν καθημερινά τις μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων, συνεισφέροντας σημαντικά στην οικονομία της χώρας. Πρόσφατα δεδομένα της ΕΛΣΤΑΤ αποτυπώνουν την…
Η αυστραλιανή κυβέρνηση ανακοίνωσε χθες 15 Σεπτεμβρίου πως θα επενδύσει 12 δισεκατομμύρια δολάρια Αυστραλίας (6,8 δισεκ. ευρώ) για να εκσυγχρονίσει ένα από τα ναυπηγεία…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ