
Αμείωτη διαφαίνεται η επενδυτική κινητικότητα των liner εταιρειών. Σύμφωνα με πληθώρα ειδησεογραφικών μέσων, μεταξύ άλλων και του The Loadstar, η ταϊβανέζικη Yang Ming Marine Transport Corp. προέβη σε παραγγελία πέντε containerships, μεταφορικής ικανότητας 15.000 TEUs έκαστο.
Η Yang Ming συνιστά την ένατη μεγαλύτερη liner εταιρεία σε όρους μεταφορικής ικανότητας και είχε να προβεί σε παραγγελία από το 2018. Η πρόσφατη παραγγελία ενισχύει τον στόλο της, ωστόσο η ισραηλινή ZIM βρίσκεται μια ανάσα πίσω της, στη δέκατη θέση. Σύμφωνα με δεδομένα της Alphaliner, το orderbook της ΖΙΜ ανέρχεται σε πλοία μεταφορικής ικανότητας ίσης με 310.520 TEUs, που θα εκτοξεύσουν τη συνολική μεταφορική ικανότητά της άνω των 700.000 TEUs.
Παράλληλα, αξίζει να σημειωθεί ότι οι ταϊβανέζικες liner εταιρείες διαδραμάτισαν πρωταγωνιστικό ρόλο στις επενδύσεις σε containerships εντός του 2021. Ενδεικτικά, σύμφωνα με δεδομένα της VesselsValue, η Wan Hai Lines, έως τα μέσα Δεκεμβρίου του 2021, είχε προβεί σε παραγγελίες για 51 containerships συνολικής αξίας $2,6 δισ. και στην αγορά 14 containerships συνολικής αξίας $735 εκατ.
Την ίδια ώρα, η Evergreen Marine Corp εδραίωσε τη θέση της στην κορυφαία δεκάδα liner εταιρειών βάσει μεταφορικής ικανότητας του στόλου τους, καθώς βάσει της VesselsValue προέβη σε παραγγελίες για 48 containerships αξίας $4,2 δισ. Σύμφωνα με δεδομένα της Alphaliner, αφότου τα πλοία που βρίσκονται στο orderbook της Evergreen παραδοθούν, η ταϊβανέζικη εταιρεία θα ξεπεράσει την ιαπωνική Ocean Network Express και θα βρεθεί στην έκτη θέση παγκοσμίως σε όρους μεταφορικής ικανότητας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ