
Το εμπόριο μεταξύ Ινδίας και Μπανγκλαντές αναμένεται να ενισχυθεί μέχρι τα μέσα του τρέχοντος έτους, με τη μεγαλύτερη και πιο συστηματική χρήση των ανεκμετάλλευτων εσωτερικών πλωτών οδών, όπως αναφέρουν τοπικά ΜΜΕ. Η πλήρης αξιοποίηση των δυνατοτήτων στους λιμένες στο Βαρανάσι στην Ούταρ Πραντές, στη Χάλντια στη Δυτική Βεγγάλη και στο Παντού στην επαρχία Ασάμ θα επιτρέψουν την καλύτερη σύνδεση με τα λιμάνια της γειτονικής χώρας.
Όπως ανέφερε ο υπουργός Ναυτιλίας της Ινδίας, Σαρμπανάντα Σονοουάλ, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, οι εργασίες βυθοκόρησης σε συγκεκριμένα τμήματα στους ποταμούς Γάγγη και Βραχμαπούτρα έχουν ήδη ξεκινήσει από το αρμόδιο υπουργείο, προκειμένου να διευκολυνθεί η κίνηση μεγαλύτερων σε χωρητικότητα φορτηγών πλοίων.
Η κυβέρνηση του Μπανγκλαντές, με την υποστήριξη της ινδικής κυβέρνησης, εκτελεί επίσης εργασίες σε ένα τμήμα του ποταμού Τζαμούνα, μήκους 2.000 χλμ., για να διευκολύνει και από τη δική της πλευρά την ομαλή διέλευση των φορτηγών πλοίων προς τα μεγάλα λιμάνια της.
«Εργαζόμαστε για να συνδέσουμε τις πολιτείες Μιζοράμ, Τριπούρα και Ασάμ με τρία στρατηγικά λιμάνια: το Σίτβε στη Μιανμάρ, το Μόνγκλα και το Τσατογκράμ στο Μπανγκλαντές», δήλωσε χαρακτηριστικά ο αρμόδιος υπουργός, ενώ συμπλήρωσε ότι, μέχρι το καλοκαίρι του 2022, φορτηγά πλοία χωρητικότητας 2.000 GT θα αρχίσουν να πλέουν προς τις βορειοανατολικές επαρχίες της Ινδίας. Η σύνδεση των συγκεκριμένων περίκλειστων επαρχιών με μεγάλα λιμάνια στον κόλπο της Βεγγάλης θα «ξεκλειδώσει», κατά τον υπουργό, τις οικονομικές δυνατότητες της περιοχής και θα διευκολύνει την άμεση πρόσβαση των φορτίων σε διεθνείς εμπορικές διαδρομές.
Ως γνωστόν, ο ίδιος ο Ινδός πρωθυπουργός, Ναρέντρα Μόντι, έδωσε εντολή στις αρμόδιες αρχές να προβούν σε άμεσες ενέργειες για την απαραίτητη εκβάθυνση στους δύο ποταμούς, έτσι ώστε φορτηγά και επιβατηγά πλοία να εξυπηρετούν με αμεσότητα τις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ