
Σημαντικά είναι τα προβλήματα στις εξαγωγές σιτηρών από τους κύριους λιμενικούς κόμβους της Αργεντινής. Πιο συγκεκριμένα, πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου αναχωρούν από το λιμάνι του Ροζάριο μερικώς έμφορτα, απόρροια της χαμηλής στάθμης των υδάτων του ποταμού Παρανά. Οι θερμοκρασίες στην περιοχή είναι ιδιαίτερα υψηλές και ξεπερνούν τους 40 βαθμούς Κελσίου, με αποτέλεσμα η Αργεντινή να καθίσταται το θερμότερο μέρος του πλανήτη. Όπως είναι επόμενο, οι βροχοπτώσεις είναι ελάχιστες και η στάθμη των υδάτων του Παρανά αγγίζει ιστορικά χαμηλά επίπεδα.
Μέσω του Παρανά μεταφέρεται το 80% των εξαγωγών αγροτικών ειδών της Αργεντινής, η οποία αποτελεί κορυφαίο εξαγωγέα επεξεργασμένης σόγιας, δεύτερο μεγαλύτερο εξαγωγέα καλαμποκιού και σημαντικό παραγωγό σιταριού.
Υψηλόβαθμα στελέχη του Chamber of Port and Maritime Activities (CAPyM) σημειώνουν στο Reuters ότι τα πλοία φεύγουν από τα λιμάνια με 30% λιγότερο φορτίο. Ο αριθμός αυτός αντιστοιχεί σε 13.000 τόνους φορτίου για ένα Handysize και 16.000 για ένα Panamax.
Οι υψηλές θερμοκρασίες και η ξηρασία ανησυχούν και τους παραγωγούς σιτηρών στη χώρα της Νότιας Αμερικής, ενώ μεγάλα είναι τα προβλήματα στο ηλεκτρικό δίκτυο. Αξίζει, τέλος, να σημειωθεί ότι σε πρόσφατη έκθεσή του το Υπουργείο Γεωργίας των ΗΠΑ εκτιμά ότι το εμπορικό έτος 2021/2022 η παραγωγή σιταριού της Αργεντινής θα αυξηθεί κατά 16%, φτάνοντας τους 20,5 εκατ. τόνους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Πτωτική πορεία καταγράφουν οι αξίες των VLCCs σε ετήσια βάση. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Xclusiv, το κόστος παραγγελίας ενός VLCC…
Σταθερές είναι οι πρόσφατες τάσεις στη ναυλαγορά των LPG carriers. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα διαθέσιμα δεδομένα σε πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
Νέες κυρώσεις στα πλοία του «σκιώδους» στόλου της Ρωσίας επέβαλε πρόσφατα το Ηνωμένο Βασίλειο, σε μια προσπάθεια του Λονδίνου να εντείνει την πίεση κατά…
Ο ναυτιλιακός κολοσσός A.P. Moller-Maersk (Maersk) προειδοποίησε την Πέμπτη 8 Μαΐου ότι η εντεινόμενη γεωπολιτική αβεβαιότητα και ο κίνδυνος ενός παγκόσμιου εμπορικού πολέμου ενδέχεται…
Αναντίρρητα, η αποανθρακοποίηση και η στροφή της ναυτιλίας προς εναλλακτικές μορφές καυσίμων και πρόωσης δεν αποτελεί πλέον μια μελλοντική προοπτική, αλλά ένα επιτακτικό ζήτημα…
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε σήμερα ότι η Ινδία και το Πακιστάν συμφώνησαν σε μία “πλήρη και άμεση κατάπαυση του πυρός”, μετά από…
Σε ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων α΄ τριμήνου 2025 προχώρησε η εισηγμένη στον Nasdaq Capital Clean Energy Carriers Corp., με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη.…
Ο πρωταγωνιστικός ρόλος της ναυτιλίας χύδην ξηρού φορτίου για το παγκόσμιο εμπόριο είναι πασιφανής, εφόσον ληφθούν υπόψη τα εμπορεύματα που μεταφέρουν τα bulk carriers: από μεταλλεύματα χαμηλότερης ζήτησης σε σιτηρά που διασφαλίζουν τη διατροφική επάρκεια χωρών και από τον θερμικό άνθρακα που αξιοποιούν εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής σε σιδηρομετάλλευμα, το δομικό «συστατικό» της κατασκευαστικής βιομηχανίας.
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ