
Ενθαρρυντικά είναι τα νέα στοιχεία του Neptune Declaration Crew Change Indicator αναφορικά με τις αλλαγές πληρωμάτων.
Ο δείκτης για τον μήνα Ιανουάριο καταδεικνύει ότι το ποσοστό των ναυτικών που βρίσκονται εν πλω, παρά το γεγονός ότι έχει λήξει η σύμβασή τους, υποχώρησε στο 3,7% από το 4,7% του Δεκεμβρίου. Πρόκειται μάλιστα για τον μικρότερο αριθμό από τον Μάιο του 2021. Να σημειωθεί ότι ο συγκεκριμένος δείκτης λαμβάνει δεδομένα από 10 διαχειρίστριες εταιρείες πλοίων για περίπου 90.000 ναυτικούς.
Το ποσοστό των ναυτικών που βρίσκονται πάνω από έντεκα μήνες στα πλοία μειώθηκε επίσης στο 0,4% έναντι 0,7% τον Δεκέμβριο. Τα τελευταία αυτά στοιχεία δείχνουν ότι η κατάσταση βελτιώνεται, αν και, όπως επισημαίνει το Global Maritime Forum, αυτά τα στοιχεία συλλέχθηκαν έως τις 15 Δεκεμβρίου, πριν δηλαδή ο αντίκτυπος της Όμικρον κάνει την εμφάνισή του.
Την ίδια ώρα, το ποσοστό των ναυτικών που έχουν εμβολιαστεί άγγιξε το 59,8%, όταν τον Δεκέμβριο το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 49,5%.
Στο πλαίσιο ανάπτυξης του δείκτη, οι συμμετέχουσες διαχειρίστριες εταιρείες εντοπίζουν τις παρακάτω εξελίξεις:
– Η Όμικρον οδηγεί πολλές χώρες στην επαναξιολόγηση των πρωτοκόλλων του κορονοϊού, με αποτέλεσμα να ανακύπτουν νέες δυσκολίες στις αλλαγές πληρωμάτων σε σημαντικούς ναυτιλιακούς κόμβους.
– Καταγράφεται μια συνεχιζόμενη απροθυμία Ρώσων και Ανατολικοευρωπαίων ναυτικών να εμβολιαστούν.
– Περιορισμοί επανέρχονται σε πολλά ναυτικά κράτη της Ασίας και της Ευρώπης, καθώς ο αριθμός των κρουσμάτων αυξάνεται σημαντικά.
– Η έλλειψη κοινών παγκόσμιων προτύπων σε ό,τι αφορά τους εμβολιασμούς έχει ως αποτέλεσμα πολλές χώρες να μην αναγνωρίζουν εμβόλια τα οποία ωστόσο έχει εγκρίνει ο ΠΟΥ. Την ίδια ώρα, οι διαφορές που εντοπίζονται σε ό,τι αφορά τη διάρκεια ισχύος των πιστοποιητικών εμβολιασμού περιπλέκουν ακόμα περισσότερο τις μετακινήσεις των ναυτικών και τις αντικαταστάσεις τους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ