
Ο Ύπατος Αρμοστής της Ινδίας στο Μπανγκλαντές, Vikram Doraiswami, δήλωσε σε τοπικά ΜΜΕ ότι η Ινδία είναι έτοιμη να επιτρέψει τη χρήση του συστήματος εσωτερικής ναυσιπλοΐας μέχρι το Βαρανάσι, γεγονός που θα βοηθήσει το διεθνές εμπόριο της ευρύτερης περιοχής και ειδικά προς και από το Νεπάλ. Η Ινδία παρέχει ήδη σιδηροδρομική πρόσβαση στο Μπανγκλαντές για τις διασυνοριακές μεταφορές και το εμπόριο με το Νεπάλ, ενώ διευκολύνει, με μηδενικούς δασμούς, το εμπόριο αγαθών μεταξύ Νεπάλ, Μπανγκλαντές και Μπουτάν.
Τονίζοντας τη σημασία της μελλοντικής διατροπικής σύνδεσης, ο Ινδός διπλωμάτης σημείωσε πως τα νέα δίκτυα θα αλλάξουν τη στρατηγική ισχύος για το Μπανγκλαντές, καθώς και για ολόκληρη την περιοχή. Χρησιμοποιώντας το εκτεταμένο δίκτυο ποταμών του Μπανγκλαντές, η Ινδία θα μπορούσε επίσης να εκμεταλλευτεί τις νέες δυνατότητες που ανοίγονται για την άμεση μεταφορά προϊόντων, αφού, σύμφωνα με μελέτη της Παγκόσμιας Τράπεζας, η απρόσκοπτη συνδεσιμότητα μεταξύ των δικτύων μεταφορών των δύο κρατών θα ενίσχυε το εθνικό εισόδημα του Μπανγκλαντές κατά 17% και της Ινδίας κατά 8%, και θα τριπλασίαζε τις εξαγωγές των δύο κρατών.
Χωρίς άνοιγμα όμως περισσότερων χερσαίων λιμένων αλλά και χωρίς την άρση στους περιορισμούς ως προς τον όγκο φορτίων και εμπορευμάτων, τη βελτίωση της πολυτροπικής διασυνδεσιμότητας με οδικές, σιδηροδρομικές και πλωτές οδούς, την άμεση λειτουργία νέων τελωνειακών εγκαταστάσεων και αποθηκών, το εμπόριο και οι επενδύσεις θα είναι περιορισμένες, δήλωσε ο Ινδός διπλωμάτης.
Το Δελχί αναζητά συμμάχους και επιχειρεί να αυξήσει την επιρροή του στα κράτη της Ασίας. Με στενό μαρκάρισμα από την Κίνα και το Πακιστάν, η Ινδία προσπαθεί να ισχυροποιήσει και να αναπτύξει τις διπλωματικές της σχέσεις με το Ιράν, το Μπανγκλαντές αλλά και το Νεπάλ, προκειμένου να σταματήσει την επέλαση των Κινέζων στην ευρύτερη περιοχή.
Πηγή: Ahmedabad Mirror/Μaritimegateway
Φωτό: Daniel Chediac/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ